Panove, bohuzel tu pletete nekolik veci dohromady
- Bionafta at uz domaci z glycerinu a jine chemie nebo kupovana na pumpe je drahej, neekonomickej a ekologickej nesmysl kterej hraje do karet akorat naftarum a chemickam. Jediny radoby "pozitivum" je ze se na motoru nic jakoby nemeni..
- Kdezto s cistym rostlinnym olejem (oliva, soja, ...) se po male uprave motoru - filtry u vstrikovace a zahrati na 80C da pouzivat zcela bez nafty pripadne s dual nadrzi pro zimni starty. Tato uprava stoji asi 700 euro a v Nemecku, USA a jinde to maji desitice lidi a stat to podporuje lidi pak jezdi za 0-14Kc/l. Sice v Anglii to bylo dokonce jeden cas nelegalni a nutili lidi s toho priznavat extra dan.. Tahle metoda se da pouzit i na novy TDI a commonraily.. Dale u tehle metody nektere emise mizi uplne jine o 30%.. Celkem se divim ze to v Cechach zatim tolik nejede jako venku nejspis lidi co to uz u nas maji o tom radeji mlci protoze pri vetsi masovosti a naslednem vypadku dani by to Skromach&Sobotka asi chteli zarazit..
Clanek ve svete motoru bude zrejme zas jen stara znama traparna o liti fritaku coz neni klasicky cisty rostlinny olej rovnou do 20 let stareho dieslu cili neco co vsichni jiz davno vedi ze je pekna prasarna jak vuci zivotnosti motoru tak vzhledem k prodluzovani mytu o nenahraditelnosti benzinu/nafty..
Jinak se to tu diskutovalo uz v zime:
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... c&start=30