Fritovací olej jako palivo...

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod JardaB 26. 7. 2005 12:18

Proc by to nejelo, ale bal bych se, ze to sezere hadice a zadre cerpadlo. Tem pilam to taky nedela moc dobre, znam par lidi co pouzivali eko olej, pak vymenili cerpadlo a zas radsi pouzivaji normalni. Taky to zatuhne, pokud to dele stoji.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marepa 26. 7. 2005 17:10

no neni to tak davno, co byla v TV reportaz nejakych maniku, co objizdely svet s nejakym starym busem a pouzivaly prave vysmazene oleje z restauraci ..

a prave zminovaly, ze to jede celkem vpoho, .. ale ze mely velky problem, ze porad nekde zastavovaly na hamburgry apod :)
BMW E92 M3 | dlouhodoba spotrba 13.2l/100km, holt 75mph na dalnici nezere az tolik
marepa
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vladik 31. 7. 2005 07:13

S tím čerpadlem je to pravda, stalo se mi to a od tý doby radši jezdím na naftu. A to sem to ředil 2/3 nafty a 1/3 oleje. Bohužel je ten olej hustší tak klesne na dno nádrže a ráno při startu hostane čerpadlo zabrat. Když je ten olek zahřátej je to OK ale v chladnnm počasí je čerpadlo po 2000 v pr.... Jak tu píšou o těch návodech, nebyl by nějakej odkaz, nejlíp na český stránky? Jak někdo psal o vyhřejvanejch hadičkách to by problém vyřešilo. A co se týče bionafty jezdil sem s ní dokud byla levnější, najel sem s ní asi 60000 a žádý hadičky mi to nesežralo a motor nezničilo, to sou jen kecy, vždycky když o tom někdo mluvil tak sem se ho zeptal aby mi řek o jedinym člověku kterýmu to zničilo motor a nikdo o nikom nevěděl.
Vladik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod M.a.r.t.y 31. 7. 2005 08:00

Haya1 píše:lobby - syntetický benzín už vyráběl Hitler, a kde je mu konec ( myslím tomu benzínu ) :lol:o/quote]


Jo, ale synteticky benzin se dela z cerneho uhli, a toho pokud vim taky neni pod zemi neomezeny mnozstvi. To je mozna nouzove reseni pro valku ale ne pro dnesni automobilizmus...
Je jedno co mam za auto, hlavne ze to jezdi...
M.a.r.t.y
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod M.a.r.t.y 31. 7. 2005 08:23

Tady le stranka chlapka co na to uz par let jezdi...

http://www.rerorust.de/
Je jedno co mam za auto, hlavne ze to jezdi...
M.a.r.t.y
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod delph 31. 7. 2005 09:10

asi tak v určitém poměru (myslím že to bylo 50:50) jezdí s tímto olejme závodní specíáli peugeot rc. byl o tom článek v carautu.. toť poznámka odemě...
vrrrm vrrrrrm ty angličáky maj fakt dobrý ovládání :-D....no jo na vlastní nemám :-D
delph
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Koubes 31. 7. 2005 10:04

Je to neuvěřitelný, ale jeden příbuzný mé přítelkyně už tak 15 let lije vyjetej olej, nebo na smažení do svýho Golfa II, diesel. jEZDÍ MU TO, ALE S TOU KOUŘIVOSTÍ JE TO U NĚJ PRÁVĚ NAOPAK. Je za ním obrovský oblak dýmu. Nejradši bych mu urazil ruce, aby už nemoh jezdit na silnicích.
Koubes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod NovoCZ 31. 7. 2005 10:55

Chemopetrol Litvínov byl postavený na výrobu benzínu z hnědého uhlí. Proto je hned vedle Mostu, kde se to uhlí těží. Hitler věděl, že ho to vyjde dráž, ale nechtěl riskovat vztahy s muslimy, kteří občas nepatřičně vybuchnou :D
NovoCZ
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ivory 31. 7. 2005 13:02

Taky znám jednoho člověka, který na to jezdí. Ředí to v poměru 3:2 (nafta:olej). Zatím jezdí. Říkal, ať to zkusím taky, ale na to nemám nějak odvahu. Ono pak měnit celý motor se moc nevyplatí ;-)
VW New Beetle 1.9 TDi - CULT CAR
Mercedes-Benz C class 240 aut. - BEST CAR
Ivory
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Worm 31. 7. 2005 15:46

kosch píše:...ono se to krásně řekne, ale představ si, že bys tim nahradil ropu, potřebovat bys obrovský plochy kde to pěstovat atd., ne vždy je problém v naftové lobby :wink:s/quote]


Hehe, zemědělci neví kam s obilím (chtěli to pálit i v elektrárnách) a pak že nejsou plochy... Mr. Green

Problém bude z velké částí v ropné lobby ale určitě nejen tam.

-------

Jinak by mě taky zajímalo, jak je to s emisemi. Všechny zajímá jenom cena a jestli to neoddělá motor, ale aby nám to neoddělalo spíš plíce. pozor2
Worm
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hattori_hanzo 31. 7. 2005 20:35

Jde to uplně v pohodě,známej z německa tahá auta a má Mercedesa(takovýho toho hranatýho,myslím předchůdce Ečka)a leje do nádrže naftu/olej v poměru 60/40 a je vysmátej...V poměru kolik tím ušetří(dostává ho zadarmo,v hospodách jsou naopak ještě rádi že se ho zbaví),kolik najede a za kolik si případně v německu na vrakovišti pořídí komplet novej motor ušetří takovej balík až to není hezký...
K750i + 1GB MS Duo + HPM-70
Kyocera M410R + 2GB SD + Velbon
hattori_hanzo
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anawarr 1. 8. 2005 14:29

kosch píše:s tou výhřevností bych tomu klidně i věřil, ale že to v seriovym motoru nenedělá šílenou paseku se mi moc nezdá

...ono se to krásně řekne, ale představ si, že bys tim nahradil ropu, potřebovat bys obrovský plochy kde to pěstovat atd., ne vždy je problém v naftové lobby :wink:i/quote]


no a řekni mi, jaký je rozdíl, mezi bionaftou z řepky a fritovacim olejem taky z řepky???
anawarr
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puck 2. 8. 2005 07:06

prestante uz vsetci hulit :-)
puck
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moose 3. 8. 2005 11:14

mno je to zajmavy :D sem zvedavej an ten článek v SM.. a kdyby to šlo předelat nejakym kitem tak proč ne... jako lpg...
Moose
Avatar roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mesuge 3. 8. 2005 16:16

Panove, bohuzel tu pletete nekolik veci dohromady :P


- Bionafta at uz domaci z glycerinu a jine chemie nebo kupovana na pumpe je drahej, neekonomickej a ekologickej nesmysl kterej hraje do karet akorat naftarum a chemickam. Jediny radoby "pozitivum" je ze se na motoru nic jakoby nemeni..

- Kdezto s cistym rostlinnym olejem (oliva, soja, ...) se po male uprave motoru - filtry u vstrikovace a zahrati na 80C da pouzivat zcela bez nafty pripadne s dual nadrzi pro zimni starty. Tato uprava stoji asi 700 euro a v Nemecku, USA a jinde to maji desitice lidi a stat to podporuje lidi pak jezdi za 0-14Kc/l. Sice v Anglii to bylo dokonce jeden cas nelegalni a nutili lidi s toho priznavat extra dan.. Tahle metoda se da pouzit i na novy TDI a commonraily.. Dale u tehle metody nektere emise mizi uplne jine o 30%.. Celkem se divim ze to v Cechach zatim tolik nejede jako venku nejspis lidi co to uz u nas maji o tom radeji mlci protoze pri vetsi masovosti a naslednem vypadku dani by to Skromach&Sobotka asi chteli zarazit..

Clanek ve svete motoru bude zrejme zas jen stara znama traparna o liti fritaku coz neni klasicky cisty rostlinny olej rovnou do 20 let stareho dieslu cili neco co vsichni jiz davno vedi ze je pekna prasarna jak vuci zivotnosti motoru tak vzhledem k prodluzovani mytu o nenahraditelnosti benzinu/nafty..

Jinak se to tu diskutovalo uz v zime: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... c&start=30
Mesuge
Nováček
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků