Rozdíl v dynamice mezi novým a starým motorem

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod chucky 24. 5. 2005 12:19

Zajímalo by mě, jak se projevují najeté kilometry na dynamice motoru, oproti tomu, když byl nový. Jde mi o to, jestli motor, který je z roku, dejme tomu 1989 pojede, pokud měl správnou údržbu, stejným stylem, jako když byl nový, nebo jestli to je znatelně horší a proč. Dejme tomu takové BMW řady sedm z roku 1989 s cca 140 kW pojede v dnešní době stejně, jako když vyjelo z fabriky, nebo už je to zcela někde jinde a udávaných hodnot ani nedosahuje.... hmmmm... tak co... experti.... :)
chucky
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 5. 2005 12:20

chucky: muze mit stale stejny vykon a nemusi, zalezi na udrzbe, na zachazeni atd.. atd.. zalezi na opotrebeni materialu, na vzniklych vulich, na kompresi no proste na hafo veci, zpausalizovat to nepujde...
anonymni

Odeslat příspěvekod luk 24. 5. 2005 12:22

Záleží na tom, jak se s ním jezdilo, za jakých podmínek, jak byl zajetý, jestli se dělala GO apod. Nedá se to říct paušálně.
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chucky 24. 5. 2005 12:25

a je nekdo schopnej to paušalizovat? :)))
chucky
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 5. 2005 12:29

chucky: zamysli se nad tvou otazkou znovu a prijdes na to, ze je od zakladu totalne nesmyslna. Neexistuje nic, dle ceho by se dalo rict, zda stary motor na tom bude lip ci hur, nez novy. Ted mluvim v obecne rovine. Konkretne to rici nejde, jelikoz bys musel na stul postavit dva motory a ty by sly konkretne porovnati..
anonymni

Odeslat příspěvekod pjotr 24. 5. 2005 12:29

Pokud se s autem zacházelo slušně, tak bude pravděpodobně rozhodující větší vůle. Z toho plyne, že auto by mělo za kratší dobu zrychlovat (větší vůle = menší odpor), ale nedosáhne takové maximílní rychlosti (větší vůle = např. ve válcích se nedosáhne takových tlaků).
pjotr
Nováček

Odeslat příspěvekod chucky 24. 5. 2005 12:30

Já myslím, že ta otázka je velmi dobrá a smyslná.... :)
chucky
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 5. 2005 12:56

chucky: tak to pak mas spatnou mysl, ty dokazes nejak konkretne odpovedet na obecnou otazku?

- na tvou otazku tu bylo zodpovezeno zdela jasne: stary motor na tom muze byt velmi dobre a muze na tom byt i velmi spatne...
anonymni

Odeslat příspěvekod chucky 24. 5. 2005 14:04

ale ja se bavil o konkretnim motoru a o konkretnim zachazeni.....
chucky
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 5. 2005 14:08

chucky: to ted delas schvalne, nebo jsi takovy od prirody?

tvoje otazka zni asi takto:
telefonciky rozhovor
chucky: "pane doktore, boli mne tady a tam co mi je? jim zdravou stravu, nepiju, nekourim a sportuji. a chci to vedet presne"
doktor: "to nejde rict, muzete mit AIDS nebo zarazene vetry nebo cokoli jineho"
chucky: "ale ja to chci vedet presne"
doktor: "to nejde rict presne jen tak, musel bych vas videt konkretne"
chucky: "vzdyt vam volam ja konkretne, mne to boli tady a tam a uz sem vam rikal, ze jim zdrave, nekourim a sportuji"
doktor: "v tom pripade muzete mit AIDS, zarazene vetry nebo cokoli jineho"
chucky: "ale ja to chci vedet presne"
.
.
.
uz chapes?

- na to clovece nejde odpovedet a opet plati to co ti tu uz psalo par lidi - dany motor muze byt v super stavu a muze byt zraly na GO !
anonymni

Odeslat příspěvekod Mirek-607 24. 5. 2005 14:20

chucky: Neda se nez naprosto souhlasit s goesem... Tva otazka je upne mimo. Tak tomu motoru nech zmerit tlaky, zkus se s nim projet, zkus ho srovnat se stejnym v jinem voze, zkus si orientacne namerit nejake vyrobcem udavane vykony... ale co chces resit tady od stolu? To je fakt jak ten hovor, co psal goes.
Každá práce se udělá sama, jen se jí na to musí nechat dostatek času.

Honda Civic 8G 1.8i-VTEC Sport, Opel Astra G 1.4 16V, Gilera Runner 50DD
Mirek-607
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Sadam 29. 5. 2005 18:56

dam priklad u naseho fordu mondea ´96 - 2,0l 100kW

v papirech ma stovku za 9,9s. dnes - s najetymi 150 000km se na stovku dostanu max za 11,5-12s.

sice tohle neni zrovna dobrej priklad, protoze rozdilnost casu muze byt zcasti ovlivnena rozdilnou kvalitou ridicu, ale myslim, ze to auto o neco pomalejsi je - pritom servis navstevuje pravidelne a nejsou s nim zadne problemy
Sadam
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod chucky 29. 5. 2005 19:46

hmmm... někdo další na holení?? :))
chucky
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 29. 5. 2005 20:30

Já bych to nesrovnával s novým motorem, který právě vyjel z fabriky. Ten není zajetý a nedává max. výkon, stejně jako ho nedává motor, který má najeto třeba 200 tis. km. Ve srovnání se zajetým motorem bude mít motor, který má hodně najeto menší výkon. I při správné údržbě se každý motor opotřebovává, klesají kompresní tlaky, některá ložiska už mohou mít větší odpor (u náprav), ventily nemusí dokonale těsnit atd. U benz. motoru to tak do 100 tis. km bude pokles zanedbatelný, nad 200 tis. už může být znatelný i bez měřící techniky.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chucky 29. 5. 2005 22:37

a co myslíte na takový motory V6..V8...atd..... říká se o nich, že to jsou neuvěřitelné držáky, hmm?
chucky
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků