Ahoj, potřeboval bych poradit. Mám Alfu 147 JTD 8ventil. Termostat jsem měnil před 7 lety, mám zaslepený EGR ventil. Původně jsem měl zaslepku se třema dírkama, ale potom co jsem zjistil, že je to starej motor co nemá žádnej snímač průtoku, tak jsem tam dal záslepku úplnou. Tu novou záslepku tam mám 2 roky. Od té doby pozoruju, horší ohřev motoru. Respektive motor ohřeju za nějákých 5-7 km, v závislosti na věnkovní teplotě ale za předpokladu, že mám vypnutý topení a fukar. Kdybych to měl zapnutý tak nevím jestli bych to vůbec za 20 km ohřál. 5-7 km považuju za normální hodnotu, jenže v závislosti na trase to může trvat i 10 minut a do té doby je v autě kosa.
EGR je nefunkční a auto jako takový je zhnilotina které se v březnu před STK chci zbavit. Z toho důvodu mě napadlo koupit nový EGR Abakus za 8kil a nainstalovat ho. Ale ChatGPT které jsem se ptal mi zdělila, že když EGR zaslepím, tak ten motor by se naopak měl ohřát rychleji. Což jde ale proti tomu, co zde většina píše a co sám poslední 2 roky od zaslepení pozoruji. Co si o tom myslíte?
Důvod proč ten EGR jsem ochoten koupit a žít s tím, že se mi zas*rá sání, je ten, že bych byl rád, pokud by to auto začalo za 2km topit a za nějákých 7 km dosáhlo té 90tky na budíku, bez toho, aniž bych musel před jízdou a při jízdě štelovat s knoflíkama, vypínat topení, fukar, pak to zase zapínat atd. Je to možné dosáhnout když EGR zprovozním? Díky!