EGR vliv na ohřátí motoru v zimě

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Kootil 13. 11. 2024 20:29

Ahoj, potřeboval bych poradit. Mám Alfu 147 JTD 8ventil. Termostat jsem měnil před 7 lety, mám zaslepený EGR ventil. Původně jsem měl zaslepku se třema dírkama, ale potom co jsem zjistil, že je to starej motor co nemá žádnej snímač průtoku, tak jsem tam dal záslepku úplnou. Tu novou záslepku tam mám 2 roky. Od té doby pozoruju, horší ohřev motoru. Respektive motor ohřeju za nějákých 5-7 km, v závislosti na věnkovní teplotě ale za předpokladu, že mám vypnutý topení a fukar. Kdybych to měl zapnutý tak nevím jestli bych to vůbec za 20 km ohřál. 5-7 km považuju za normální hodnotu, jenže v závislosti na trase to může trvat i 10 minut a do té doby je v autě kosa.

EGR je nefunkční a auto jako takový je zhnilotina které se v březnu před STK chci zbavit. Z toho důvodu mě napadlo koupit nový EGR Abakus za 8kil a nainstalovat ho. Ale ChatGPT které jsem se ptal mi zdělila, že když EGR zaslepím, tak ten motor by se naopak měl ohřát rychleji. Což jde ale proti tomu, co zde většina píše a co sám poslední 2 roky od zaslepení pozoruji. Co si o tom myslíte?

Důvod proč ten EGR jsem ochoten koupit a žít s tím, že se mi zas*rá sání, je ten, že bych byl rád, pokud by to auto začalo za 2km topit a za nějákých 7 km dosáhlo té 90tky na budíku, bez toho, aniž bych musel před jízdou a při jízdě štelovat s knoflíkama, vypínat topení, fukar, pak to zase zapínat atd. Je to možné dosáhnout když EGR zprovozním? Díky!
Kootil
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tslany 13. 11. 2024 20:36

Mám benzín a s a bez egr nepozoruju rozdíl.
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.

Z is for залупа!
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod 970ka 13. 11. 2024 20:36

Já bych začal termostatem..
Carrera S, Tesla 3 Performance, Audi Q3 Tsi, MB SL320, Honda Monkey
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 13. 11. 2024 21:09

Vadný nový termostat před 7 lety. Zahřej motor min 10 km jízdy teď v zimě , Dojeď někam na diagnostiku, ať změří teplotu chladivky diagnostikou. Podle mě nebude Real 90 st. Vyplývá termostat vadný.

Zažil jsem nový termostat vadný po roce, nepřeji nikomu tohle zkoumání když víte že jste ho měnili.

Výkon topení po zahřátí není menší než předtím? Neni vyšší spotřeba nafty než předtím? Nejsou vyšší volnoběh otáčky než předtím? Pokud jsou odpovědi ano, motor není dozahraty, nikdy se nezahreje chladivka na 90 až 100 st skutečná teplota dle diag, termostat vadný.

-- 13 lis 2024 21:22 --

Na staré audi jsou v nabídce termostaty s otevírací teplotou 86 st nebo 92 st. Lze si vybrat. Já vybral vyšší.
audis
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 13. 11. 2024 21:59

Tak EGR bude urcite mit vliv na ohrev motoru pri malem vykonu, jinak tam dyzl prohani mraky studenyho vzduchu, s EGR se tam honi dokola teplejsi. Nechapu tyhle upravy. Nikdy jsem s EGR problem nemel.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tslany 13. 11. 2024 22:00

Já jo, když je na autě, tak nejde sundat sání pokud nejsi gynekolog a nebo ho nesundáš i s hlavou.
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.

Z is for залупа!
tslany
Inventář


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků