Ahoj, mám na vás několik otázek ohledně péče o auto. Motor je přímovstřikový EA211 1.2 81 kW + Verva 100. Otázky na motor se týkají především karbonizace a jeho celkového stavu pro co nejdelší bezproblémovou výdrž.
1. Pokud je auto potřeba občas přeparkovat, je lepší nechat motor běžet na pouze co nejkratší nutnou dobu (max 1 minuta) nebo je lepší ujet např. alespoň 10 km, aby se motor alespoň trochu prohřál?
2. Nechával jsem si auto ručně mýt zvenku i uvnitř. Dle palubního počítače nechala firma po umytí interiéru na dosušení hodinu běžet motor na volnoběh se zapnutou klimatizací. Může toto mít negativní vliv na zanešení karbonem, nebo by takto musel motor běžet mnohem déle? Pokud ano, pak již na takové místo raději nejezdit.
3. Pokud chci motor udržovat v co nejlepším stavu, má smysl k Verva 100 přidávat ještě malé dávkování aditiv (např. VIF)? Nebo je lepší investovat peníze po ujetí např. každých 40 tisíc km do dekarbonizace vodíkem?
4. Je pro zahřátý motor lepší krátkodobě vytočit např. dvojku až před červené pásmo otáček (začíná na 6 tisících) nebo delší dobu držet středně vyšší otáčky (okolo 4 tisíc)? Předpokládám, že ideální je kombinace.
5. Na lak byla také nanesena vrstva syntetického vosku. Výdrž by měla být minimálně šest měsíců. Aby vosk opravdu vydržel, smí se auto poté běžně mýt (ať už v myčce nebo bezkontaktně)? Nebo raději pouze vodou bez přípravků?
6. Může mít na podvozek negativní vliv parkování cca 20 dnů v roce parkování na trávě, nebo by takto muselo parkovat auto mnohem déle v kuse, aby se toto nějak projevilo a nemusím to vůbec řešit?
Předem díky za reakce. Také budu rád za jekékoliv další tipy v péči o auto.