od MatejSK 16. 5. 2015 06:53
Na VW - fóre keď sa niekto pýtal o radu kam ma dať servisovať svoj VW a niekto mu niekto odpísal: najlepšie ak si to urobíš sám. Je v tom kus pravdy, problém nastáva, ak to (ako ja) neviete.
Pred dvoma rokmi som si kúpil VW Passat Variant vyrobený koncom roka 2007. Krásny červený 4 Motion v úplne plnej výbave, servisovaný len v Nemecku v autorizovanom servise. Na STK mi povedali, že auto je ako nové. Autu som chcel dať len to najlepšie, tým pádom pre mňa pripadal do úvahy len značkový servis. Po konzultácii s kamarátom, ktorý si kúpil Passat ako nový a servisoval ho v autorizovanom servise na Slovensku, mi bolo jasné, že na Slovensku ho servisovať nebudem. Nakoľko som z Bratislavy, pripadalo do úvahy len Rakúsko alebo Česko. Z dôvodu ušetrenia peňazí som sa rozhodol pre Česko. Naštudoval som si fóra a snáď jediný servis v mojom širšom okolí na ktorý som nenašiel žiadnu zlú recenziu bol TOP Centrum Car v Hodoníne. Autu spravili servisnú prehliadku, oznámili mi, že na nasledujúcej servisnej prehliadke musia už vymeniť brzdy (hned mi pripravili rozpočet) a auto pochválili, že je vo veľmi dobrom stave. Hovorili, že tieto autá majú problémy s tryskami, ale kontrolovali to a môjho výrobného čísla sa to netýka, inak by mi ich zadarmo vymenili. Spokojný som odchádzal domov.
Apríl 2015 - idem si pekne po dialnici 130 km/h a auto zrazu zastane. Volám odťahovku, tá ma zoberie do najbližšieho servisu. Mechanik dá auto do dvojky, skúšame ho roztlačiť - kolesá sa nepretočia. Rychlá diagónoza motor je zadretý. Po návrate som sa išiel opýtať do najbližšieho NEAUTORIZOVANÉHO servisu pri mojom bydlisku, aký majú na to názor. Bez toho, že by auto videli, mi majiteľ servisu hovorí: V olejovom čerpadle je v puzdre uložený taký viachran, ten sa opotrebuje a začne sa pretáčať naprázdno, olejové čerpadlo nedodáva olej do motora a motor sa zadre. Moja otázka: ako to môžete vedieť, keď ste auto nevidel? Odpoveď: Už som tu mal asi 10 takýchto Volkswagenov, závada bola identická. Slováci Vám nevymenia nič, ale skúste v Nemecku alebo v Česku, tam sú tie servisy ústretovejšie. A tak volám do TOP CENRUM Car, porozprávam kompetentnému pánovi svoj príbeh a odpoveď: To je ale hodne šikovnej garážmistr, když zná závadu, bez toho, že by se na auto podíval...když by to i tak bylo do 100 000 KM jsme to dělali na kulanci, při 200 000 KM není šance.
Tak milý pane tento garážmajster bol pravdepodobne šikovnejší ako Vy v autorizovanom servise, závada sa potvrdila, presne ako som ju opísal vyššie. Len dodám, kľukovka sa bez dodaného oleja zlomila.
Volám teda do TOP CENTRA v Hodoníne druhý krát a porozprávam svoj príbeh prijímaciemu technikovi, s ktorým som jednal pri servisnej prehliadke môjho auta. Na konci tohto smutného príbehu mám len jedinú otázku: Prečo ste sa na to olejové čerpadlo nepozrel, veď musíte vedieť, že sa to na týchto autách kazí?
Jeho odpoveď: Pozerám do zákazky, je tu výmena oleja, filtrov, výmena oleja v haldexe, žiadna kontrola olejového čerpadla tu nie je
Moja otázka: Ako som mohol vedieť, že je nutné kontrolovať na týchto autách olejové čerpadlo? Veď ani trysky som Vám nekázal skontrolovať a skontroloval ste ich. To máte vedieť Vy, že tieto motory vykazujú túto chybu nie ja.
Jeho odpoveď: Takýchto chýb máme asi 30, keby som mal všetkým všetko kontrolovať, tak by tu každé auto muselo byť 3 dni a stálo by to také peniaze, že by zákazníci neboli šťastní.
Nuž, svojim spôsobom má jeho výhovorka svoje logické opodstatnenie, to či týmto vyjadrením TOP Centru a Volkswagenu pomohol, nechám na uvážení čitateľa.
Koncom roku som si chcel objednať nový Volkswagen, Volkswagen Golf bol moje prvé normálne auto (po Škode 120 L), ale jedno je isté toto bol môj posledný Volkswagen. Vlastne predposledný, ešte mám Golf Cabriolet, ale ten chcem tiež predať, zistil som, že dlhšie pozeranie na znak VW mi nerobí dobre.
Možno keby som ho servisoval u "toho hodně šikovného garážmistra" tak by si Volkswagen mohol pripísať ďalší predaný kus koncom roku, ale nestalo sa tak.
Volkswagenu ako firme neprajem nič zlé, výrazne prispel k zlepšeniu životnej úrovne bratislavského regiónu, ale nikdy viac!
P.S.: - kamarát bol na zvolávačke v Toyote na bezplatnú výmenu dielu po siedmich rokoch a KIA má 7 - ročnú záruku (aj keď neviem čo tá záruka zahŕňa).