Meziplyn

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod henk 4. 2. 2011 13:50

Kojotous píše:Otazocka k teme :)

Zatial som o medziplyne, resp. launch controle len cital, ziadne skusenosti z praxe. Takze ak to chapem spravne, pri zaradenej rychlosti (automat), podrzani brzdy a zaroven plynu by malo auto akcelerovat z miesta pruznejsie?
Nahodou nemate skusenosti ci to "funguje" aj u 5-kovej Audine? Prevodovka S-tronic :). Manual som necital ... prosim nebudte zly a neodkazte ma prave na neho . ;-)

Tohle (ale s meziplynem to nemá nic společnýho) do jistý míry fungovalo u některých HDM automatů - třeba v předchozí generaci Superbu nebo starší A6, pokud bylo potřeba se rozjet do křižovatky rychle, tak při standardním postupu pustím brzdu-šlápnu na plyn se nejdřív nic nedělo, pak zavrčel motor a až za další chvíli auto vyrazilo. U S-tronicu je to imho nesmysl.
henk
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod BLIzZard--cz 4. 2. 2011 14:05

je to meziplyn pokud přidám plyn během podřazení například z 5 na 3 ? meziplyn s bržděním mně nejde protože mám pedál plynu posunutý dost vzadu tak nevim jak bych šlapal tou nohou ještě na brzdu
AMD RYZEN 7 9800X3D | ASUS ROG B650E-F | GIGABYTE RTX 4080 EAGLE OC 16GB @ 2820/23400MHz | Kingston FURY 64GB @ 6000MHz, CL30 | KC3000 | Corsair HX1000 | be quiet! PB 500 FX | OLED 240 Hz QHD 27 LG Display
A6 3.0 BiTDI, 313 koní, 650 Nm, 0-100 za 5,1s
BLIzZard--cz
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anonymni 4. 2. 2011 14:12

já mám dost velký nohy, takže současné šlápnutí na brzdu i plyn se vylučuje
Anonymni

Odeslat příspěvekod Honza42 4. 2. 2011 14:38

BLIzZard--cz píše:je to meziplyn pokud přidám plyn během podřazení například z 5 na 3 ? meziplyn s bržděním mně nejde protože mám pedál plynu posunutý dost vzadu tak nevim jak bych šlapal tou nohou ještě na brzdu


Ne, to není meziplyn. Meziplyn při řazení nahoru: Vyřadit, pustit spojku, v neutrálu sešlápnout plyn aby otáčky byly trochu vyšší než budou po přeřazení. Sešlápnout spojku, zařadit rychlost, pustit spojku, přidat plyn a pelášit dál. Při řazení dolů je meziplyn pitomost.
No a protože tohle málokdo zvládne udělat rychleji než to umí synchronizovaná převodovka bez meziplynu, tak je to blbost i při řazení nahoru. S elektronickým plynem to stejně ani skoro nejde.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod zelvotron 4. 2. 2011 14:53

Honza42 píše:
BLIzZard--cz píše:je to meziplyn pokud přidám plyn během podřazení například z 5 na 3 ? meziplyn s bržděním mně nejde protože mám pedál plynu posunutý dost vzadu tak nevim jak bych šlapal tou nohou ještě na brzdu


Ne, to není meziplyn. Meziplyn při řazení nahoru: Vyřadit, pustit spojku, v neutrálu sešlápnout plyn aby otáčky byly trochu vyšší než budou po přeřazení. Sešlápnout spojku, zařadit rychlost, pustit spojku, přidat plyn a pelášit dál. Při řazení dolů je meziplyn pitomost.
No a protože tohle málokdo zvládne udělat rychleji než to umí synchronizovaná převodovka bez meziplynu, tak je to blbost i při řazení nahoru. S elektronickým plynem to stejně ani skoro nejde.


Cože, vždyť to je přesně naopak. :!:

Při řazení nahoru je potřeba kola v převodovce zpomalit, tedy stačí dvakrát vyšlápnout spojku bez přidání plynu, při řazení dolů je naopak potřeba kola roztočit, tedy spojka - vyřadit, pustit spojku, přidat plyn podle potřeby (cca na stejné otáčky jaký bude mít motor na nižší řazenej stupeň), sešlápnout spojku a zařadit nižší rychlost
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anonymni 4. 2. 2011 15:03

Honza42 píše:
BLIzZard--cz píše:je to meziplyn pokud přidám plyn během podřazení například z 5 na 3 ? meziplyn s bržděním mně nejde protože mám pedál plynu posunutý dost vzadu tak nevim jak bych šlapal tou nohou ještě na brzdu


Ne, to není meziplyn. Meziplyn při řazení nahoru: Vyřadit, pustit spojku, v neutrálu sešlápnout plyn aby otáčky byly trochu vyšší než budou po přeřazení. Sešlápnout spojku, zařadit rychlost, pustit spojku, přidat plyn a pelášit dál. Při řazení dolů je meziplyn pitomost.
No a protože tohle málokdo zvládne udělat rychleji než to umí synchronizovaná převodovka bez meziplynu, tak je to blbost i při řazení nahoru. S elektronickým plynem to stejně ani skoro nejde.

tohle jsem dnes udělal a na minulé straně mi bylo odpověděno, že to mezi plyn není
Anonymni

Odeslat příspěvekod Brus 4. 2. 2011 15:19

_maty_ píše:
Honza42 píše:
BLIzZard--cz píše:je to meziplyn pokud přidám plyn během podřazení například z 5 na 3 ? meziplyn s bržděním mně nejde protože mám pedál plynu posunutý dost vzadu tak nevim jak bych šlapal tou nohou ještě na brzdu


Ne, to není meziplyn. Meziplyn při řazení nahoru: Vyřadit, pustit spojku, v neutrálu sešlápnout plyn aby otáčky byly trochu vyšší než budou po přeřazení. Sešlápnout spojku, zařadit rychlost, pustit spojku, přidat plyn a pelášit dál. Při řazení dolů je meziplyn pitomost.
No a protože tohle málokdo zvládne udělat rychleji než to umí synchronizovaná převodovka bez meziplynu, tak je to blbost i při řazení nahoru. S elektronickým plynem to stejně ani skoro nejde.

tohle jsem dnes udělal a na minulé straně mi bylo odpověděno, že to mezi plyn není


toto sice meziplyn je, ale nesmyslný. takto se používá při podřazování
Brus
Inventář

Odeslat příspěvekod Anonymni 4. 2. 2011 15:23

oki, nejlepší tedy vyzkoušet :-) při podřazovaní jsem to nezkoušel
Anonymni

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 2. 2011 16:14

zelvotron píše:U meziplynu se primárně jedná o vyrovnání obvodovejch rychlostí ozubenejch kol (příp. spojek u oz. kol ve stálým záběru) řazenýho stupně. ;-)

v převodovkách jsou z výjimkou zpátečky vždycky všechna kola ve stálém záběru a řadí se spojkami s bočními zuby
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 4x110mm 4. 2. 2011 18:53

Mikey89 píše:Jo meziplyn je dobrá věc.. Další level je pak podřazování s meziplynem bez spojky :D Ale to se mi čistě povedlo jen jednou....

Tak to mě dost často - měl jsem na levý noze výron, tak jsem byl nucenej to takhle řešit. Sice než jsem se to naučil, tak to "drobet drhlo" :D ale pak mi to docela i šlo :)) Bylo to v O1 SDI, reaguje v tomhle smyslu líp než oturbená.
Jsem ortodoxní, uvědomělý, osvícený a bravurní cyklista a za to byste mi měli tleskat O:-)
4x110mm
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 4. 2. 2011 19:03

Vana666 píše:
zelvotron píše:U meziplynu se primárně jedná o vyrovnání obvodovejch rychlostí ozubenejch kol (příp. spojek u oz. kol ve stálým záběru) řazenýho stupně. ;-)

v převodovkách jsou z výjimkou zpátečky vždycky všechna kola ve stálém záběru a řadí se spojkami s bočními zuby

?
no...to já vim, ale to platí pro synchronizovaný převodovky, vzhledem k tomu že je tu řeč o meziplynu, kterej se primárně používá u nesynchronizovaných, tak jsem to napsal tak jak sem to napsal ;-)
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 2. 2011 19:28

když mluvíš o nesynchronizovaných převodovkách, které běžné auta máš na mysli ?

a podle mě i u nesynchronizovaných převodovek jsou kola ve stálém záběru, nedovedu si představit že by to mělo býr jinak
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 4. 2. 2011 19:32

Vana666: poslední osobní auto co pamatuju, co nemělo plně sycnchronizovanou převodovku byla tuším škoda 1000mb a první generaze škody 100. Ty měly synchronizované jenom 2-3-4, neměly synchorn na jedničku.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 4. 2. 2011 19:39

Tak především sem vysvětloval obecně proč se používá (používal) meziplyn. Proto jsem tam uved obě varianty (oz. kola i zubový spojky), ale je to jedno princip je vždycky stejnej - vyrovnání obvodovejch rychlostí segmentů co do sebe zapadají.

U nesychronizovaných převodovek jsou možný obě varianty, dokonce občas i najednou v jedný převodovce se některý rychlosti řadí přesunem ozubených kol a některý jsou ve stálým záběru se zubovýma spojkama).

-- 4. 2. 2011 19:41 --

mikicz píše:Vana666: poslední osobní auto co pamatuju, co nemělo plně sycnchronizovanou převodovku byla tuším škoda 1000mb a první generaze škody 100. Ty měly synchronizované jenom 2-3-4, neměly synchorn na jedničku.


š 1000 a všechno potom mělo už synchronizovaný všechny dopředný stupně, nesynchronizovanou jedničku (a možná i dvojku) měla naposled octavie - a tam se právě přesouvaly celý ozubený kola.
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 2. 2011 19:46

celý ozubený kola se můžou přesouvat, ale to ještě neznamená že by neměly být ve stálém záběru
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků