Meziplyn

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Vana666 6. 2. 2011 09:59

Beaumont píše:...Otec to docela pěkně uměl u Lady 1500. Kdysi mu někde odešla spojka, musel tak dojet a od té doby to i s funkční spojkou občas trénoval...

při troše snahy to dokáže každý. Já taky musel pár desítek km jet bez spojky (i přes město) když se rozsypala a šlo to.
Ale trénovat to jen tak z rozmaru je fakt kontraproduktivní, převodovka dost trpí
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 4x110mm 6. 2. 2011 19:25

Kibitz: neutrál, na brzdě a přidávám plyn - otáčky normálně stoupají. Ale jak říkám, ta odezva turbochrochtu je děsná (ačkoliv o řád lepší než třeba TDCi), tak to pak v rychlosti ani moc nejde...

Beaumont: tak o tom si fakt s mejma kachníma nohama a tím dementním rozložením pedálů můžu nechat jenom zdát. Ale zkusím něco vymyslet :)
Jsem ortodoxní, uvědomělý, osvícený a bravurní cyklista a za to byste mi měli tleskat O:-)
4x110mm
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anonymni 6. 2. 2011 19:35

Beaumont píše:
Pěkné video:

pěkné, ale co to udělá, krom toho "vhnnn"... pomůže to k lepší desetince na kolo, nebo jak? když na silnici se to blbě testuje, zvlášť když každá cesta co jedu je s někým a to si raději odpustím něco takového zkoušet
Anonymni

Odeslat příspěvekod D1.8T 6. 2. 2011 19:46

pěkné, ale co to udělá, krom toho "vhnnn"... pomůže to k lepší desetince na kolo, nebo jak? když na silnici se to blbě testuje, zvlášť když každá cesta co jedu je s někým a to si raději odpustím něco takového zkoušet


Je to ohleduplnější k hnacímu řetězci a hlavně z jízdního hlediska jsi diky meziplynu schopen rychle odřadit při téměř jakýchkoli smysluplných otáčkách. Navíc můžeš při správném provedení minimalizovat nebo uplně anulovat zablokování hnacích kol.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anonymni 6. 2. 2011 19:53

aha, no takže po tom co píšeš mi je jasné, že to v praxi absolutně nevyužiju :D akorát mě teď napadá, nedělá to u těch wrcček takový ty výstřely z výfuku :hm :-)?
Anonymni

Odeslat příspěvekod Čendoslav 6. 2. 2011 19:54

Výstřely z výfuku dělá ALS (anti lag system), které udržuje roztočené turbo i po sundání nohy z plynu...pak odpadá prodleva než se opět roztočí a ušetří se desetinka...
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 4x110mm 6. 2. 2011 22:05

To by se mi líbilo :D Jak to pracuje?

_maty_: to co říká D1.8T + co mám okoukáno, tak mě by hlavně pomohlo brzdit při přeřazování, rychlejš tak projedeš zatáčku/můžeš pozdějš brzdit a máš lepší výjezd bez prodlev.
Jsem ortodoxní, uvědomělý, osvícený a bravurní cyklista a za to byste mi měli tleskat O:-)
4x110mm
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 6. 2. 2011 22:31

Vana666 píše:
Beaumont píše:...Otec to docela pěkně uměl u Lady 1500. Kdysi mu někde odešla spojka, musel tak dojet a od té doby to i s funkční spojkou občas trénoval...

(...)
Ale trénovat to jen tak z rozmaru je fakt kontraproduktivní, převodovka dost trpí

To máš jistě pravdu, taky to nedělal každý týden. ;-) A s novým autem pak už vůbec ne.
Ale hlavně - převodovka byla na milém Žigulu úplně to poslední, co by se mělo rozsypat. Dřív kastli sežrala rez a motor začal žrát stejně oleje jako benzínu. Na druhou stranu, ta 1500 jela 175 km/h (tacho, GPS ještě nebyla :D )

-- 6. 2. 2011 22:34 --

D1.8T píše:
pěkné, ale co to udělá, krom toho "vhnnn"... pomůže to k lepší desetince na kolo, nebo jak? když na silnici se to blbě testuje, zvlášť když každá cesta co jedu je s někým a to si raději odpustím něco takového zkoušet


Je to ohleduplnější k hnacímu řetězci a hlavně z jízdního hlediska jsi diky meziplynu schopen rychle odřadit při téměř jakýchkoli smysluplných otáčkách. Navíc můžeš při správném provedení minimalizovat nebo uplně anulovat zablokování hnacích kol.

Přesně tak. Jde o to, že když podřadíš bez meziplynu, mohou se kola na zlomek vteřiny zablokovat a auto jít do smyku, zejména u silné zadokolky na kluzkém podkladu. S předokolkou to hrozí podstatně méně.

A taky šetříš před zatáčkou čas. Pokud nejdřív dobrzdíš, pak řadíš a chceš to obojí stihnout před zatáčkou, musíš logicky začít brzdit o chvilku dřív. Pokud stihneš obojí zároveň, můžeš začít brzdit o pár metrů později.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 6. 2. 2011 22:36

Hlavně podle mě by bylo dost nepříjemný tam hodit třeba při 4 tis. rpm nižší kvalt bez meziplynu...
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 6. 2. 2011 22:38

Mikey: To snad ani ne, když citlivě pouštíš spojku... Já v Alfě řadím bez meziplynu (protože ho neumím :-[ ) a ve 4.000 klidně podřazuju...
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 6. 2. 2011 22:41

Tak pokud ji pouštíš opravdu citlivě tak jo, ale to si při rallye nějak neumim představit :)
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 6. 2. 2011 22:43

Já taky rally nejezdím. To bych si netroufl, přičemž neumění meziplynu by byl asi 179. důvod v pořadí :D
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slawall 6. 2. 2011 22:45

A dá se za meziplyn považovat toto: Jedu, podřadím, ale v podstatě přes neutrál, tzn. kvalt jde ven, pustím spojku prošlápnu plyn, spojka a nižší stupeň. To během vteřiny.
Slawall
Vošický lover
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 6. 2. 2011 22:47

No však to přesně je meziplyn :D

-- 6. 2. 2011 22:47:46 --

Beaumont píše:Já taky rally nejezdím. To bych si netroufl, přičemž neumění meziplynu by byl asi 179. důvod v pořadí :D

Já sice taky ne, ale někdy bych to docela rád zkusil :)
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slawall 6. 2. 2011 22:52

Aha no já jsme zpochybňěl, když se tady začal řešit ten heel toe...:) tímpádem si meziplyn občas dávám, ale častěji teda s dieslovou dodávkou...
Slawall
Vošický lover
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků