Vana666 píše:Beaumont píše:...Otec to docela pěkně uměl u Lady 1500. Kdysi mu někde odešla spojka, musel tak dojet a od té doby to i s funkční spojkou občas trénoval...
(...)
Ale trénovat to jen tak z rozmaru je fakt kontraproduktivní, převodovka dost trpí
To máš jistě pravdu, taky to nedělal každý týden.

A s novým autem pak už vůbec ne.
Ale hlavně - převodovka byla na milém Žigulu úplně to poslední, co by se mělo rozsypat. Dřív kastli sežrala rez a motor začal žrát stejně oleje jako benzínu. Na druhou stranu, ta 1500 jela 175 km/h (tacho, GPS ještě nebyla

)
-- 6. 2. 2011 22:34 --D1.8T píše:pěkné, ale co to udělá, krom toho "vhnnn"... pomůže to k lepší desetince na kolo, nebo jak? když na silnici se to blbě testuje, zvlášť když každá cesta co jedu je s někým a to si raději odpustím něco takového zkoušet
Je to ohleduplnější k hnacímu řetězci a hlavně z jízdního hlediska jsi diky meziplynu schopen rychle odřadit při téměř jakýchkoli smysluplných otáčkách. Navíc můžeš při správném provedení minimalizovat nebo uplně anulovat zablokování hnacích kol.
Přesně tak. Jde o to, že když podřadíš bez meziplynu, mohou se kola na zlomek vteřiny zablokovat a auto jít do smyku, zejména u silné zadokolky na kluzkém podkladu. S předokolkou to hrozí podstatně méně.
A taky šetříš před zatáčkou čas. Pokud nejdřív dobrzdíš, pak řadíš a chceš to obojí stihnout před zatáčkou, musíš logicky začít brzdit o chvilku dřív. Pokud stihneš obojí zároveň, můžeš začít brzdit o pár metrů později.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!

"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)