Test 4x4 - sme.sk

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod matuS 27. 12. 2010 00:24

kde to skonči? :-(
matuS
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 27. 12. 2010 00:32

doufám že ne u haldexu
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ferobalog 27. 12. 2010 00:40

Ja by som to nevidel az tak cierne - stale to ma centralny diferencial, uzatvara sa to cisto mechanicky, ma preferovanu zadnu napravu - ja to vnimam ako pokrok ;-) A ten aktivny zadny diferencial je velke plus.

Podla mna to robia najma kvoli aktualnemu trendu - znizovanie spotreby a nakladov. Klasicky torsen ma dost velke trecie straty, je narocny na vyrobu a aj licencia TorSenu nieco stoji ....
ferobalog
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vana666 27. 12. 2010 00:43

jak jsi proboha přišel na ty velké třecí zttráty torsenu ?

souhlasil bych akorát s cenou licence, tady bude asi hlavní problém
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 911T 27. 12. 2010 00:48

Vana666 píše:u x-drive jsem to nikde nezjistil, ale pokud by byl převod odlišný třeba jen v řádu procent (třeba 3%), spočítej si jaké by x-drive při trvalém přenosu 40% výkonu dopředu měl ztráty na spojce - byby by v řádu kilowattů a spojka by musela za chvíli hořet


Jedna vec je co si myslis, druha ako to v skutocnosti vyriesili. Faktom zostava ze nasa X3 celych 160 000 km drala pneumatiky uplne rovnomerne narozdiel od E92 s RWD. Asi tomu autu nikto nepovedal ze mu mala zhoriet spojka. :D
911T
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 27. 12. 2010 00:54

jednak o jedné X3 se spáleným x-drivem vím
a za druhé i BMW přiznává, že se systém ve vyšších rychlostech musí odpojovat
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 911T 27. 12. 2010 01:01

No jo, tak asi to povedali len tej jednej..

Ano odpaja sa tusim v 180.. Tomu sa hovori zastupca HALDEXu. :D
911T
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 27. 12. 2010 01:04

ne, ve 180 je už úplně odpojený
odpojuje se plynule už mnohem dříve
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 911T 27. 12. 2010 01:12

Najprv si tvrdil ze je odpojeny stale, co je nezmysel. Teraz sa uz odpaja pri vyssich rychlostiach ktore si sam vymyslas. Prepac ale varis z vody. Nevies ako je ten system skutocne rieseny, len tapes.
911T
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 27. 12. 2010 09:40

911T píše:Najprv si tvrdil ze je odpojeny stale, co je nezmysel....

prosím o citaci věty, kde jsem to tvrdil


911T píše:...Nevies ako je ten system skutocne rieseny, len tapes.....

ano máš pravdu, já vůbec netuším že se jedná o trvale poháněný zadek a k němu připojovaný předek přes elektricky ovládanou lamelovou spojku...

ovšem přesná funkce je otázkou nastavení konkrétních mechanických a softwarových parametrů
takže pokud o x-drive víš více než já tak se prosím tě s námi poděl o infromace:
- jaký je podíl mezi stálým převodem dopředu a dozadu
- jak reaguje na změny TM motoru a aktuálně zařazený kvalt
- od jakého poloměru zatáčky se systém odpojuje
- do jaké rychlosti udržuje přítlak lamel
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ragamix 27. 12. 2010 10:49

dik vsetkym za vysvetlenie!!
ragamix
Pozorovatel
Uživatelský avatar


Odeslat příspěvekod Vana666 28. 1. 2011 10:17

výsledky se celkem daly čekat
i to že aby dvoukolka stačila na oválu čtyřkolce, musí za volantem dvoukolky sedět profizávodník a ve 4x4 novinářské poleno
:-)
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moik 28. 1. 2011 10:48

No Vana, nahoď odpovědi, to mě zajímá a taky pro Hladex 4

K tomu testu prvnímu si myslím, že to jen ukázalo, že a) Subaru už náskok ztratilo, pokud někdy nějaký mělo, b) elektronika v BMW umí hodně, pokud se jezdí na sněhu a ledě, umí i víc, jak mechanické systémy.

Měl jsem Forestera, mám Tiguan a přesně to pozoruju, na sněhu a ledě je Tiguan jistější (míň zábavný)
Moik
Nováček

Odeslat příspěvekod Anonymni 28. 1. 2011 14:56

neskutečně nudný test, ani jsem to nedokoukal (ten test FW, RW, 4x4)
Anonymni

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků