
V jakýmkoliv odkazu ohledně visco u Subaru na netu najdeš tu klasickou netřecí
Normally the plates turn at the same rate without relative motion. The silicone becomes very viscous as soon as it is heated by friction and shear caused by differences between the motion of the plates. This tends to lock the driveshafts. If the rear wheels and driveshaft are slipping and turning faster than the front, friction between the plates increases, slippage is reduced, the rear wheel spin is reduced and the torque from the input shaft is transferred to the front.
Tedy desky v hydraulický kapalině, kde k přenosu síly mezi nimi slouží právě ta kapalina bez toho že by se nijak dotýkali, se vzrůstajícími otáčkami (a teplotou oleje) se síla zvyšuje
Třecí spojka z tvýho popisu má výhodu (nevýhodu) že se sepne zcela, proto se používala u aut s předním náhonem a připínatelným zadkem (bez mezinápravovýho diferenciálu) kde je potřeba pevnější spojení aby to vůbec nějak fungovalo a nejspíš je to ta co měli starý Volva, dvojkový Golfy apod. než dostaly haldex.
Subaru má mezinápravový diferenciál a už z principu jeho fungování je naopak k jeho zamykání výhodnější netřecí visco spojka, nehledě na to že jak jsem psal, stejný princip používá Subaru k zamikání zadního difu, tam by se třecí spojka z tvého odkazu nehodila naprosto vůbec.