Stav autobaterie

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod vss26 20. 4. 2008 10:10

OgyDoggy píše:nižší kapacita baterie při dobíjení nevadí, co je tohle za nesmysl? pokud má baterie malou kapacitu elektrolytu, není silná, netočí a kvůli tomu se dobíjí!
pokud se dá 40Ah baterie do nap soustavy se silným alternátorem (což jsem předpokládal u toho osmiválce), tak se baterie tepelným namáháním (způsobeným velkým nabíjecím proudem) zničí, nebude to hned, ale postupně.
74Ah baterii v mondeu, kde měl původně 55Ah? co to je za příklad? a pak tam dá 36Ah? co to má znamenat? kdo tady má blbé připomínky? u 74ky se odrovná proto, že se nestíhá dobíjet! u 36ky se zničí velkým nabíjecím proudem!


Má cenu tohle komentovat 8-D

Kapacita ve vozidle nemá PODOTÝKÁM OHLEDNĚ DOBÍJENÍ VE VOZIDLE žádnou podstatu. Podstatný je dobíjecí proud alternátoru, který je u většiny aut 13,8 - 14,3 V a pro ten je vhodný akumulátor obyčejný olověný a je jedno jaké bude kapacity.
Např. Mondeo dobíjí 14,3 - 14,8 V a tento proud by obyčejnou baterku odrovnal a proto je potřeba baterie Ca - Ca, která právě vyšší proud (nad 14,3 V) potřebuje a v obyčejných autech se tato zase díky nižšímu proudu nedobije.
Můžeš dát klidně do např. Felicie baterii 36 Ah s Ca-Ca technologií a prostě ji nikdy nedobiješ a odrovnáš, pokud ale tuto baterii dáš do Mondea, tak kromě toho, že bude hůře točit tak nic jiného se ji nestane. Zatímco když dáš třeba obyčejnou olověnou klidně kapacity 100 Ah do Mondea, tak ji ten dobíjecí proud odrovná.
Komentovat už to nebudu, když tak Ogy koukni na stránky třeba Varty kde je selekce vysvětlena...chápu, že jsi se zřejmě asi vyučil ve středověku kde byl pouze jeden typ baterií, ale vše se vyvíjí a je třeba jít s dobou...
a pokud komentuješ dobíjení mimo vozidlo takto, "nižší kapacita baterie při dobíjení nevadí, co je tohle za nesmysl? pokud má baterie malou kapacitu elektrolytu, není silná, netočí a kvůli tomu se dobíjí" tak se seber a sežer laskavě výuční list...i když pochybuju, že jsi autoelektrikář...to bys nemohl blít takové nesmysly...
Naposledy upravil vss26 dne 20. 4. 2008 10:12, celkově upraveno 1
vss26
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Petr1968 20. 4. 2008 10:11

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :tleskani :tleskani :tleskani :tleskani :tleskani :tleskani
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 20. 4. 2008 10:14

Nevim kdo ma pravdu, nejsem elektrikar (i kdyz papir bych na to mel :-[ ), ale spis bych se priklonil k textu od vss26. Akorat mne zarazi, ze si plete pojmy "proud" a "napeti". :hm
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Hustoles 20. 4. 2008 10:42

vss26 píše:
OgyDoggy píše:nižší kapacita baterie při dobíjení nevadí, co je tohle za nesmysl? pokud má baterie malou kapacitu elektrolytu, není silná, netočí a kvůli tomu se dobíjí!
pokud se dá 40Ah baterie do nap soustavy se silným alternátorem (což jsem předpokládal u toho osmiválce), tak se baterie tepelným namáháním (způsobeným velkým nabíjecím proudem) zničí, nebude to hned, ale postupně.
74Ah baterii v mondeu, kde měl původně 55Ah? co to je za příklad? a pak tam dá 36Ah? co to má znamenat? kdo tady má blbé připomínky? u 74ky se odrovná proto, že se nestíhá dobíjet! u 36ky se zničí velkým nabíjecím proudem!


Má cenu tohle komentovat 8-D

Kapacita ve vozidle nemá PODOTÝKÁM OHLEDNĚ DOBÍJENÍ VE VOZIDLE žádnou podstatu. Podstatný je dobíjecí proud alternátoru, který je u většiny aut 13,8 - 14,3 V a pro ten je vhodný akumulátor obyčejný olověný a je jedno jaké bude kapacity.
Např. Mondeo dobíjí 14,3 - 14,8 V a tento proud by obyčejnou baterku odrovnal a proto je potřeba baterie Ca - Ca, která právě vyšší proud (nad 14,3 V) potřebuje a v obyčejných autech se tato zase díky nižšímu proudu nedobije.
Můžeš dát klidně do např. Felicie baterii 36 Ah s Ca-Ca technologií a prostě ji nikdy nedobiješ a odrovnáš, pokud ale tuto baterii dáš do Mondea, tak kromě toho, že bude hůře točit tak nic jiného se ji nestane. Zatímco když dáš třeba obyčejnou olověnou klidně kapacity 100 Ah do Mondea, tak ji ten dobíjecí proud odrovná.
Komentovat už to nebudu, když tak Ogy koukni na stránky třeba Varty kde je selekce vysvětlena...chápu, že jsi se zřejmě asi vyučil ve středověku kde byl pouze jeden typ baterií, ale vše se vyvíjí a je třeba jít s dobou...
a pokud komentuješ dobíjení mimo vozidlo takto, "nižší kapacita baterie při dobíjení nevadí, co je tohle za nesmysl? pokud má baterie malou kapacitu elektrolytu, není silná, netočí a kvůli tomu se dobíjí" tak se seber a sežer laskavě výuční list...i když pochybuju, že jsi autoelektrikář...to bys nemohl blít takové nesmysly...
Myslím, že se hovoří o dobíjecím NAPĚTí 13,8 - 14,3 Voltu, ne PROUDU ( ten je v Ampérech) :pozor
Naposledy upravil Hustoles dne 20. 4. 2008 10:43, celkově upraveno 1
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OgyDoggy 20. 4. 2008 10:43

tak tedy, zdá se, že vss26 je buď hňup, nebo neumí číst, spíš bych se přikládal k tomu druhému. Hele hochu, když něčemu nerozumíš, tak raději nepiš nějaké kraviny a nauč se nejdříve to o čem píšeš. Pokud totiž nevíš, co to je kapacita elektrolytu a jaký má význam na výkon baterie, tak tady nemáš co psát a nemáš svými nesmyslnými komentáři vůbec přispívat! Pokud jsem ti to totiž vysvětlil, tak jak jsem to vysvětlil a ty jsi to nepochopil, tak musíš být nějaký něco jenom se základní školou a tady prudíš s nesmysli, které ti řekli ostatní takoví něco.
Taky co to píšeš za nesmysl, že si startér bere při startu jen 200A? To jsi odněkud vycucal z prstu? Víš vůbec, jaký proud vzniká v momentu, kdy se startér pokouší roztočit motorem? Víš to? Asi ne, jinač bys tady nepsal takové nesmysli. Víš, co znamená to druhé číslo na baterii? 55Ah/500? Asi nevíš, protože bys jinač nepsal kraviny
učím se co můžu, učím se celý život, snad mi to k něčemu bude
OgyDoggy
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OgyDoggy 20. 4. 2008 10:50

tím "nižší kapacita dobíjení" jsem navazoval na komentář vss26 a odpověděl jsem mu popravdě, pokud není schopný pochopit, tak tu nemá co dělat.
taky si plete pojmy s dojmy, co to je "Podstatný je dobíjecí proud alternátoru, který je u většiny aut 13,8 - 14,3 V " co mi chceš napsat tímhle? Víš vůbec co to je proud a napětí? Nejspíš nevíš, protože bys to jinač nepsal.
učím se co můžu, učím se celý život, snad mi to k něčemu bude
OgyDoggy
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod i.w. 20. 4. 2008 14:44

Oggy s těmi tituly "hňup" si to odpusť, protože VSS 26 se narozdíl od tebe pouze plete v pojmu napětí a proud. Ty jsi bohužel naprosto mimo a udivuje mně, že raději nestáhneš ocas a raději držíš hubu. Ve tvých příspěvcích je bohužel na autoelektrikáře tolik nesmyslů, až se děsím kdo opravuje autobusy MHD. Jsem technik u Volva s několikaletou praxí a můžu říct, že pokud si u příspěvků VSS 26 zaměníte slovíčko proud za napětí tak má naprostou pravdu, ale myslím že to všichni vzhledem k uvedenému "V" pochopili.
a) baterie s Ca potřebuje větší napětí (min. 14,5 V) než obyčejná Pb a i kdyby jste dali např. 100Ah Pb do dobíjecí soustavy nových Fordů tak ji zlikvidujete. Takže zde nezáleží na kapacitě, ale na použitých technologii. Což VSS napsal správně a věcně.
b) běžný startér např. Volvo S 40 si při startu bere nějakých 166 A, takže se opravdu většina aut vejde do 200 A. Navíc, když se zkouší zátěžovým testem baterie, tak se simuluje start se zhruba 180 A odběrem.
c) při nabíjení mimo vozidlo je nižší nabíjecí proud u baterií právě žádoucí, protože baterii nezatěžuje a prodlužuje životnost, optimum je 1/10 kapacity, ale spíše méně a delší dobu .. což Oggy v rozporu se všemi odborníky a výrobci klidně popřel.
Jak jsem řekl VSS má pravdu, pouze si plete pojmy proud a napětí, čehož chtěl využít Oggy k oslnění, leč nevyšlo.
Na ZŠ doporučuji spíše Oggyho viz. "nesmysli" atd...
i.w.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod OgyDoggy 20. 4. 2008 15:03

já že jsem popřel 1/10 nabíjecího proudu? kdy? kde?
nevím kde bere kdo jaké věci, ale pravda je, že pokud změříte kapacitu elektrolytu a ta bude malá, musí se baterie nabít, jelikož nedodává potřebný proud pro start.
a pokud chce někdo ještě něco o mě psát, ať si raději přečte pořádně to, co jsem napsal výše, jelikož je tam vše, co by potřeboval.
učím se co můžu, učím se celý život, snad mi to k něčemu bude
OgyDoggy
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod i.w. 20. 4. 2008 15:22

Díky, zjistil jsem si o tobě dost z tvých webovek. Je ti 22 let a jezdíš do práce a z práce 170 km/h a to mi stačí. DEBIL se silnou károu (Octavia 1,6 55 kW 8-D )a já Ti přeju místo Škodovky s rodinou se dvěmi dětmi raději nějaký milosrdný strom ať to máš rychlé a hlavně jsi u toho sám!
Už nekomentuju a přeberte si to jak chcete, ale přece VSS i když zřejmý amatér (plete pojmy) toho ví více než tohle pako!
:-)
a ještě něco, nauč se nejdříve parkovat a pak teprve jezdit rychle!
"Octávií mám problém, neumím parkovat. Teda umím, ale jaksi nemám pořádný rozhled o tom, kde to auto začíná a končí a tak se bojím někde vjíždět. Snad se to naučím :-) Jinak jezdí parádně."
a tenhle krypl pak ještě napíše "Já mám rád rychlost (jinač bych nejezdil autem do a z práce okolo 170km/h) "
Zmizni nebo si ten tvůj přiblblý ksicht na té exkluzivní VŠB najdu a trochu ti ho upravím.

Omlouvám se všem, ale takové závodnické kryply prostě nesnáším a neakceptuju je!!! :pozor
i.w.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jandaxx 20. 4. 2008 16:04

Nový příspěvekod OgyDoggy 15. 4. 2008 16:43
Za tří týdny, co ji mám, jsem najel 1500 km +- nějaké drobné. Takže by se mi to vyplatilo. Já jsem autoelektrikář (opravuju ale autobusy, takže k osobákům, krom 120l nemám žádný vztah), takže mi DD-aditiva něco říkají, bohužel už nevím co :-)
Copak to myslel JardaB s tím katalizátorem+lambdou? Já myslel, že novější octávie jak rv myslím 2000 jsou míň náchylné k časté "vadivosti" lambda sond. Svíčky jsou svíčky, je to spotřební zboží (alespoň pro mě), takže s tím bych si moc nedělal starosti, stejně je musím měnit a těch pár korun za balík svíček mě nezabije. Jde mi o to, že benzín je drahý, jako blázen a chtěl bych za svou dopravu (doma-práce) utratit co nejmíň. Gór když jezdím na různé školení po ČR. K tomu se po čase přidá i Rakousko a proč zaměstnavatele neošulit o něco víc, že ;-) ?

Ty budeš tedy pěkné kvítko. Veřejně se přiznat k okrádání zaměstnavatele. Příště si raději dej pozor co píšeš. Kdo nekrade každou hodinu, okrádá sebe i rodinu že?
jandaxx
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod OgyDoggy 20. 4. 2008 16:12

ho díky milý iw, alespoň ses ukázal, skrýváš se není o tobě ani zmínka, kdežto o mě je. alespoň sis zjistil, co jsem. ale u tebe se to raději zjistit nedá nebo raději nechceš o sobě nic říct. bůh ví odkud jsi, z jakých kanálů, kde jebeš nějaké děcka... prostě úchyl
já, narozdíl od tebe přišel na to, v čem je zakopaný pes, proč se tady kdo rozčiluje a naříká, kde je problém a podobné řeči. mluvily jsme totiž každý o úplně něčem jiném, já psal o hustotě elektrilytu, kdežto vy o kapacitě baterie. což jsou sice dvě rozdílné vlastnosti, ale souvisí spolu.
pokud je malá hustota elektrolytu tak je baterie slabá a musí se nabíjet
u kapacity baterie platí, že pokud ji chci nabíjet nabíječkou, musím do ní pustit 1/10 její kapacity (tj u 44Ah zhruba 4A)
pokud ale dám baterii s malou kapacitou do auta, kde je silný alternátor, tak se baterie zničí tepelným zahříváním, vznikajícím při jejím nadměrném nabíjení. pokud ale dám baterii s příliš velkou kapacitou než jak je silný alternátor, tak se baterie zničí kvůli toho, že se nedobíjí dostatečně. toto by mělo stačit každému blbovi.
to, že jsem zkoušel jet s mou octávií 170Km/h neznamená, že s ní jezdím takhle pořád. Pokud ale ty neumíš jezdit tak rychle, tak se nediv, že tě předjede v tom tvém volvu i nějaký maník se škodou 100! A taky tvoje názory jsou docela nebezpečné, nejsi trochu nahlavu?
nevím co tu pleteš o rodině a dětech ty já nemám ani je neplánuju.
učím se co můžu, učím se celý život, snad mi to k něčemu bude
OgyDoggy
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OgyDoggy 20. 4. 2008 16:18

jandaxx píše:Nový příspěvekod OgyDoggy 15. 4. 2008 16:43
Za tří týdny, co ji mám, jsem najel 1500 km +- nějaké drobné. Takže by se mi to vyplatilo. Já jsem autoelektrikář (opravuju ale autobusy, takže k osobákům, krom 120l nemám žádný vztah), takže mi DD-aditiva něco říkají, bohužel už nevím co :-)
Copak to myslel JardaB s tím katalizátorem+lambdou? Já myslel, že novější octávie jak rv myslím 2000 jsou míň náchylné k časté "vadivosti" lambda sond. Svíčky jsou svíčky, je to spotřební zboží (alespoň pro mě), takže s tím bych si moc nedělal starosti, stejně je musím měnit a těch pár korun za balík svíček mě nezabije. Jde mi o to, že benzín je drahý, jako blázen a chtěl bych za svou dopravu (doma-práce) utratit co nejmíň. Gór když jezdím na různé školení po ČR. K tomu se po čase přidá i Rakousko a proč zaměstnavatele neošulit o něco víc, že ;-) ?

Ty budeš tedy pěkné kvítko. Veřejně se přiznat k okrádání zaměstnavatele. Příště si raději dej pozor co píšeš. Kdo nekrade každou hodinu, okrádá sebe i rodinu že?


co to má s tímto tématem společného? tehdy jsem se ptal na to, jestli si mám dát do octavie lpg a jestli se mi nemůže nějak zničit motor.
učím se co můžu, učím se celý život, snad mi to k něčemu bude
OgyDoggy
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OgyDoggy 20. 4. 2008 16:25

mimochodem, pokud bys iw uměl číst, tak bys mohl z textu na mém blogu pochopit, že jsem psal hlavně o mém notebooku. ale to je asi na tebe moc
učím se co můžu, učím se celý život, snad mi to k něčemu bude
OgyDoggy
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jandaxx 20. 4. 2008 16:29

Tak samozřejmě s tématem to nemá nic. Akorát si uvědom, kolik lidí a kdo všechno tohle může číst. Navíc jsi naprosto úžasně dohledatelný. A jestli tohle třeba čte někdo z tvých nadřízených, tak bys mohl mít problém. Místo na služební cesty a školení, budeš jezdit víš kam.............. Je mi to celkem jedno, nehodlám se do Tebe navážet. Je to jen dobrá rada. Nevyžvanit na sebe takhle veřejně zrovna tohle.
jandaxx
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod OgyDoggy 20. 4. 2008 16:37

dobrá rada, dík, ale na školení jsem jel s octávií zatím jen jednou. a taky si nemyslím, že by se zaměstnavatel nedohledal vzdáleností kam jezdím. já to tehdy myslel v tom smyslu, že jim dám počet ujetých km jakoby na benzín, ale přitom bych jel na plyn. což takhle dělá jeden člověk, kterého znám. momentálně ale nemám peníze na přestavbu do lpg a ani je mít nebudu do konce května, kdy jedu do vídně na školení.
učím se co můžu, učím se celý život, snad mi to k něčemu bude
OgyDoggy
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků