OgyDoggy píše:nižší kapacita baterie při dobíjení nevadí, co je tohle za nesmysl? pokud má baterie malou kapacitu elektrolytu, není silná, netočí a kvůli tomu se dobíjí!
pokud se dá 40Ah baterie do nap soustavy se silným alternátorem (což jsem předpokládal u toho osmiválce), tak se baterie tepelným namáháním (způsobeným velkým nabíjecím proudem) zničí, nebude to hned, ale postupně.
74Ah baterii v mondeu, kde měl původně 55Ah? co to je za příklad? a pak tam dá 36Ah? co to má znamenat? kdo tady má blbé připomínky? u 74ky se odrovná proto, že se nestíhá dobíjet! u 36ky se zničí velkým nabíjecím proudem!
Má cenu tohle komentovat

Kapacita ve vozidle nemá PODOTÝKÁM OHLEDNĚ DOBÍJENÍ VE VOZIDLE žádnou podstatu. Podstatný je dobíjecí proud alternátoru, který je u většiny aut 13,8 - 14,3 V a pro ten je vhodný akumulátor obyčejný olověný a je jedno jaké bude kapacity.
Např. Mondeo dobíjí 14,3 - 14,8 V a tento proud by obyčejnou baterku odrovnal a proto je potřeba baterie Ca - Ca, která právě vyšší proud (nad 14,3 V) potřebuje a v obyčejných autech se tato zase díky nižšímu proudu nedobije.
Můžeš dát klidně do např. Felicie baterii 36 Ah s Ca-Ca technologií a prostě ji nikdy nedobiješ a odrovnáš, pokud ale tuto baterii dáš do Mondea, tak kromě toho, že bude hůře točit tak nic jiného se ji nestane. Zatímco když dáš třeba obyčejnou olověnou klidně kapacity 100 Ah do Mondea, tak ji ten dobíjecí proud odrovná.
Komentovat už to nebudu, když tak Ogy koukni na stránky třeba Varty kde je selekce vysvětlena...chápu, že jsi se zřejmě asi vyučil ve středověku kde byl pouze jeden typ baterií, ale vše se vyvíjí a je třeba jít s dobou...
a pokud komentuješ dobíjení mimo vozidlo takto, "nižší kapacita baterie při dobíjení nevadí, co je tohle za nesmysl? pokud má baterie malou kapacitu elektrolytu, není silná, netočí a kvůli tomu se dobíjí" tak se seber a sežer laskavě výuční list...i když pochybuju, že jsi autoelektrikář...to bys nemohl blít takové nesmysly...