Ruská auta

Aston Martin, Bentley, Volvo, Saab...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kebab 27. 7. 2013 00:11

Já to také tak pochopil a proti tehdejším výsledkům nic nemám.
Jen jsem v další prospěch Lady umocnil, že tam byl právě v Rusku další pozitivní vývoj. Asi jsem měl doplnit, že proto bych už neměl takový strach z nevyrovnanosti toho, co by nám z posledních modelů dnes nabídli. Protože o tu nevyrovnanost kvality také právě tehdy šlo: riziko natrefit na blbý kus ... a to se myslím nyní významně snížilo.
Dacie, ale už pod Renaultem, sem jako takový mezikus/mezimodel tehdy posílala v nabídce Solenzu. Tedy vědělo se že to je už s Renaultem, ale ten se k tomu veřejně nijak nehlásil. Tehdy to šlo mimo mě ale dnes, už s odstupem, je mně zřejmé proč nehlásil a nechci ten model (záměrem levného auta) zbytečně shazovat. Ale už tehdy v době vzniku to bylo minulostí a pořád v tom byla ještě příliš cítit "stará" fabrika Dáčky:
Obrázek

U Lady Kaliny 2 nebo Granty dnes v roce 2013 si myslím, na rozdíl od Solenzy (2003) jako příklad, že už by nemělo nic bránit tomu aby Renault u nás se k těm autům veřejně také přihlásil, tak jako se přihlásil tehdy k nástupci po Solenze tj. k Loganovi: i zpřístupněním své servisní sítě, což by bylo pro mnohé budoucí majitele také podstatné a plus. Ale třeba Renault u nás (nebo jinde v EU) možný konkurenční střet Dáčky versus nové Lady zatím nechce?
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 27. 7. 2013 08:19

Ono je taky zajímavý, že ta Solenza si dnes pořád relativně drží cenu výš jak 110 řada, přitom 110 je po všech stránkách lepší a modernější, byť taky nechci Solenzu shazovat.

K tomu testu koroze, pár kalin sem už viděl, nejmladší rok 2008 a nevěřím tomu, že antikorozní ochrana je výrazně lepší jak u 110 řady, potažmo priory.
zelvotron
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wartburg 353W 27. 7. 2013 14:52

K tomu testu koroze, pár kalin sem už viděl, nejmladší rok 2008 a nevěřím tomu, že antikorozní ochrana je výrazně lepší jak u 110 řady, potažmo priory.

Tak to je tragedie :) Moje desitka rezne o neco pomaleji nez Favorit. Tam, kde nerezne, si barva zachovava vysoky lesk, velky rozdil proti Favu nebo Felicii. Ale co je to platne, kdyz rezne dole kolem plastu a za nimi a pod. V podstate je to nejvetsi chyba toho auta. Jestli Granta rezne jako desitka, tak se Renaultu nedivim, ze se tu nebude prodavat s napisem groupe renault na kufru :)
Wartburg 353W
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pavel14 28. 7. 2013 09:29

A proč by ne, logan I taky reznul před očima a měl na zadku byRENAULT.
pavel14
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod kebab 28. 7. 2013 09:55

Tak jsem se, opravdu jen letmo, podíval co se v Rusku kolem reznutí právě píše. Zajímá mě to:
Teoreticky bys ty obavy neměl mít. Alespoň v té míře co píšeš. Protože, proti tvé desítce, měla být Kalina a myslím ta už stará tj. ještě z předrenaultí doby zhruba dvakrát na rez odolnější. A byl právě nějaký v dalších letech pozitivní vývoj. Jak jsem už psal.

Jenže. Lze se také dočíst, a v tom je ten průšvih, že v průběhu doby byla období (AvtoVAZ byl v ekonomických potížích) kdy se různě operativně šetřilo i v této oblasti. Jestli se "šetřilo" právě na konkrétním vozu a o který se zajímáš jako o ojetinu se těžko asi dnes dozvíš.
Dále. Tam kde jsou nově(!) už roboti ( a kde ještě před 1 - 2 - 3 roky nebyli) tak riziko, že se někde něco nenaneslo (nezatmelilo) nebo že se to ručně pracovníkem "neumělo" a proto odfláklo, je a nadále bude menší a menší. Proto také jsem psal, že zájem o Ladu bych doporučoval zaměřit (a platí to obecně nejen pro antikorozní opatření a už z výroby) jen na ty nejmladší ročníky.
Stigma levného auta. To znamená a právě jsem četl taková ta některá (polo)oficiální vyjádření výrobce a prodejců ve smyslu, že dá se napsat "plná" antikorozní úprava ve srovnání s konkurencí tam prostě není proto, že Lada by se potom musela prodávat za větší peníz. A hotovo.
Závěr. Lze se už dnes porůznu dočíst, že ty úplně nové Lady mají takový stav antikorozní ochrany, který nevyžaduje(!) provedení dodatečné ochrany hned po nákupu nového auta. Jak se kdysi činilo i u nás a u starých Škodovek. Je doporučována pravidelná (1 - 2 roky) kontrola a zjištěnosti včas řešit. To je teorie a jsem nakloněn věřit tomu v provozních podmínkách zde v Česku. Ale v Rusku v praxi to tam stejně ještě různě po nákupu dodatečně ošetřují. Čemuž se nedivím!

Lze vidět (jak jsem zahlédl) různé na internetu fotečky, které působí dost odstrašujícím dojmem. Myslím a to patřičně "využito" jako u nás jeden čas byly některé záležitosti s prvním Loganem: dnes už se z toho takový problém ale nedělá, že, ta auta se jako spotřebky jako nová kupují protože nikdo od toho zase takový zázrak (a za tu cenu) nečeká ... a podobně by se mohla u nás propracovat do povědomí i Lada.

Já ten čas nemám, ale kdo by se chtěl prokousat ruskými zkušenostmi tak tady jsou odkazy:
- pro také už novou Ladu Kalinu 2 asi 50 stránek jako pokračování staršího téma:
http://www.lkforum.ru/showthread.php?t=49395
- ono starší téma pro původní Kalinu a má asi 100 stránek:
http://www.lkforum.ru/showthread.php?t=2659
- Lada Granta je na platformě Kaliny udělaná, téma koroze je zde asi na 30 stránkách:
http://granta-club.su/viewtopic.php?f=26&t=1482
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wartburg 353W 28. 7. 2013 11:49

Korozi v Rusku je obtizne srovnavat, krome center velkych mest se nesoli a v odlehlejsich oblastech je vse tak ciste, ze holy ocelovy plech rezne viditelne pomaleji nez tady.
Wartburg 353W
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kebab 28. 7. 2013 13:29

To asi nemůžeš omezit jen na solení! To jakoby omezení (tj. co je problém a jako příčina potíží s korozí) především na sůl platí asi třeba pro Česko a z našeho českého pohledu, kde silnice jsou ještě jakž takž O.K., ale nikoli pro Rusko.

Co jsem si teď procházel ruské zprávičky a jejich názory, tak opticky se mně jevila závažná příčina potíží nikoli tak v solení nebo ne, ale v mechanickém (od kamínků resp. od štěrku atd.) narušování vnějšího povrchu což je odkaz na problematickou kvalitu některých jejich silnic, především na venkově: proto také uvádí, že ten pozink mají Lady uvnitř v dutinách, ale už to není oboustranný pozink aby byl i vně, kde se jde nákladově levnější "loganní" cestou ... plus jak už jsem psal, důležitá je prý také kvalita použitých barev ... plus ty kontroly a požadavek včas různá narušení opravami řešit.
Když se nad tím zamyslím, já jako laik, tak z pohledu výrobních nákladů a tamních podmínek něco na tom bude pokud s tím zákazník je srozuměn: rýpanec od kamínku a jdoucí na dřeň bude zdrojem stejného reznutí, ať tam ten výrobně prý dražší pozink vně byl nebo je tam jen jeho jiná a levnější náhrada.
Když se podívám na svoji Thálku, a není to jen u tohoto modelu, tak Renault hodně dílů u kastle a co obvykle reznou dělá z umělé hmoty ... a ta pochopitelně nerezne, navíc je tím auto i lehčí což je žádoucí. Tak třeba se Rusové vydají i touto cestou.

Dalším zdrojem reznutí a jako výtky, co jsem zahlédl, je nějak někde místy problematická konstrukce a "zbytečné" úspory, něco podobného, jako to kdysi bylo na prvních Loganech. O důvod více proč se zajímat o auta s tím posledním datem výroby.
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wartburg 353W 28. 7. 2013 16:34

Soleni dela hodne, auto pak rezne pred ocima. Nejhorsi je sul a vytapena garaz. To s temi kaminky v Rusku je ovsem pravda, odtud se pak koroze siri. Prave pozink je na to nejlepsi. No tech 10 let ta auta pri normalnim pouzivani vydrzi a na vic se Lada asi nekupuje.

Bohuzel kvalita ochrany zavisi nejen na tom cim se lakuje, ale na osetreni povrchu, nastaveni linky aby nezustavala nenalakovava mista. Pocet a sila vrstev, to asi taky nebude u levneho auta na urovni.
Wartburg 353W
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kebab 28. 7. 2013 17:57

Je to velká náhoda, k těm škodícím kamínkům. Minulý týden jsem pátral jak se dostat a jaké jsou případné zkušenosti s cestou na východní Slovensko. A odtud kousek přes Maďarsko do Rumunska, na tu stranu k Ukrajině. Kde je také jaký přechod atd., tak zatím jen ze zájmu.

Narazil jsme na web se zkušenostmi jednoho TIRáka, co takto podobně tam vícekrát jezdil a teď vzal cestou i dceru. Aby jí ukázal něco exotiky :-)
Tam mě zaujal popis a tvrzení, že ten podivný technologický postup co se s ním u nás poslední roky setkávám a kroutím nad ním hlavou, tj. že na silnici při opravě nakapou něco málo téru a potom to zasypu drobnými ale o to víc ostrými kamínky, ty kamínky v tom téru ani nejsou nalepený a proto bubnují do spodku auta a bubnují a bubnují, při troše štěstí dají navíc upozornění a snížení předepsané rychlosti na 30 km/hod, což nikdo obvykle stejně nedodržuje ... tak že to je už desítky let starý postup, právě prý z Ruska!
No a on tam někde popisoval, co mu to v Rumunsku někde v "divočině" udělalo za paseku s autem, když byl v rychlosti vytlačen právě na okraj a "do" nějaké takové opravy, jenže ta vrstva kamínku s térem prý byla asi 5 cm vysoká :shock:
To jen tak doplňuji aby řeč nestála, prý tento způsob oprav silnice je dnes v Rusku ale už na ústupu, ejhle, tak máme ho my tady v Česku :hm
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sarusian 28. 7. 2013 18:59

no asi pred rokom som na ladaklube daval link,akym vyvojom presla priora a je tam aj ohladom korozie http://www.verstov.info/news/autoversty/23156-drugaya-lada-priora-za-pyat-let-avtomobil-proshel-bolshoy-put-evolyucii.html - je to sice starsi zdroj, ale jasne je tam pisane, ze zacali robit na prioru kataforezu, co sa robi aj na dacie + kvalitnejsie laky a tmely, predpokladam, ze tak isto to bude aj u kalin od toho roku
sarusian
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Wartburg 353W 28. 7. 2013 19:01

Takhle se puvodne delaly silnice. Nasypat sterk, pak postrikat terem, zasypat jemnym sterkem. Dodnes se tak delaji vedlejsi cesty. Moderni postup vyzaduje tovarnu, kde se za tepla sterk obaluje asfaltem - tzv obalovnu - a pak vozeni horke smesi. S Ruskem to nesouvisi.
Wartburg 353W
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kebab 29. 7. 2013 00:26

Já přece nepsal o tom, jak se dělají silnice. Postaru.
To co popisuješ není ono a co jsem měl na mysli. Navíc tebou popsaný postup není sice moderně ideální, jak by také mohl dříve být, ale auto po takové silnici přece normálka přejede. I když někde místy po boulích. Ale spodek auta to nějak slušně přežije, myslím s ohledem na možné narušení úpravy a potom riziko vzniku koroze.

Psal jsem o tzv. opravách, s kterými jsi se musel také už u nás setkat: povrch už existující silnice se místy slabě, velmi slabě, pouze napenetruje térem a na to se nasype (nafouká) drť ostrých malých kaménků, které potom z naprosté většiny ani nejsou tím térem obaleny a proto nejsou ani k podkladu silnice přichyceny.
Tudíž tyto kaménky jsou postupně projíždícími koly aut odvalovány někam do příkopu. Kde nějak a zcela zbytečně skončí. Mezi tím při této cestě do příkopu, při vyšší rychlosti auta, mohou udělat kaménky dost paseku na spodku auta. Kam bubnují. Nehledě na vůbec odletování kaménků mimo tj. na ostatní auta.

Jak jsem koupil (nedávno přečetl) tak podávám. Zkušenosti chlapa co jezdí po světě s náklaďákem. Přitom dříve jsem se s tímto postupem "oprav" vůbec u nás nesetkal. A teď ano každou chvíli a jen a jen nadávám.
Tímto praseckým způsobem, asi před 2 lety, u nás "opravovali" dokonce i střed města u náměstí. Díry pochopitelně se tím nespraví a proto logika toho, proč to vůbec dělají, mně uniká. Ten bordel co ta volná a také prášící drť potom dělala několik dní ve městě tj. než se "uklidila" alespoň k obrubníkům ti nepřeji zažít.
No, a jak jsem si znovu dohledal popis té jeho cesty a té nemilé příhody, tak bylo to cestou sice do Rumunska ale ta echt praseckost kaménků a do které vjel byla už na Slovensku: mohlo to být klidně ale u nás v Česku.
Jeho závěr byl ve smyslu, že v Rusku s tímto postupem už přestávají, to asi abychom ho naopak začali používat u nás? :-\
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wartburg 353W 29. 7. 2013 12:20

Ve opravach silnic bych nevahal oznacit CR za technologickou velmoc. Tam u nas vzdycky obcas, nejradeji pred komunalnimi volbami, seskrabou co zbylo z minuleho asfaltu a na odhalene blato nalijou 4cm noveho. Ted zrovna to jede. To je ale jine tema.
Lada 2112 1.5i 16V
Wartburg 353W
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kebab 30. 7. 2013 08:29

Tatarstán - Kamaz - tamní prezident se projel na připravovaném Tajfunu:
Obrázek
http://www.ladaonline.ru/news/80447/

Těmhle novým (připraveny mají být prý do roku 2014) vojenským autům jsou a budou lítající kamínky a nějaký ten škrábanec ukradený :-) Jak je vidět, Kamaz krizi let minulých přežil a odbyt jistí zakázky pro armádu:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B0%D0%B9%D1%84%D1%83%D0%BD_(%D1%81%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE_%D0%B1%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D0%B9)
http://army-news.ru/2013/03/novyj-oblik-armejskogo-avtomobilya/
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kebab 2. 8. 2013 21:35

Lada Priora může být spokojená a klidná, Rusové nejsou schopni (zatím?) vyrobit Nissan Almera kvalitně!
Obrázek
Již několikrát jsem se zde akademicky optal, kde jsou výsledky resp. statistika prodejů Nissan Almera? Který má být, byl s ohlášenou bubnovanou slávou, od jara vyráběn v AvtoVAZu. Ptal jsem se v souvislosti viditelného opadu zájmu o prý vlajkový model Lady Priory z prvních příček ruského pořadí, přičemž kanibalizace Almerou teoreticky by mohla propad u Priory dále prohloubit: Almera totiž přece jen více a dle mne splňuje požadavky na auto kategorie C.
Odpověď je dána tučně nahoře úvodem, proto prý Rusové nejsou schopni uspokojit poptávku. Pozitivní alespoň je, že a jak je ze zprávy zřejmé, tak výstupní kontrola AvtoVAZu nekvalitní auto ven z fabriky nevypustí. Nebo to odmítá převzít Nissan, v jehož síti se auto nabízí? :hm
http://tlt.ru/articles.php?n=1948986

Lada Granta hatchback - zahájena zkušební výroba v IžAvto!
Obrázek
Nabízet to mají až ale od příštího roku. Je třeba si klást otázku, jak se tento nový model bude nebo ne prát s Kalinou 2? :hm
http://www.ladaonline.ru/news/80583/
Thalia Authentique 1,2 16V, 55 kW, metalická béžová Angora, r. v. 2006,
Renault Türkiye - Bursa
kebab
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků