Aktuality protože mně to přece jen nedalo, má zvědavost zvítězila:
- trendem a k mému smutku nic nového, roky jsem tu hlásil vlastně totéž tj. teď příkladem za leden 2014 pokles výroby aut v Rusku jako celek o 14,1% ... ale AvtoVAZ má pokles o 36%,
ano, obvykle tam mají touto dobou dovolené a různé proto i technologické odstávky a modernizace, také se reaguje na stav už případně zaplněných skladů což samo o sobě bývá varovný blikající majáček, výroba ale ještě nejsou samy prodeje, cosi to však jako obvykle naznačuje ... protože konkurence si takový pokles výroby dovolit nemohla!,
- co se týče modelů z AvtoVAZu tak lze zaznamenat zmínku o stále tajemném Nissan Almera a co od loňska tam mají dělat, byly ale problémy s kvalitou, tak teď prý se ho v lednu smontovalo už více než 2,2 tis. ks a což přes palec se blíží asi 1/10 celkové lednové produkce AvtoVAZu což začíná být významné, ovšem prý to bylo při odstávce výroby Lada Priora a což může být nechtěně symbolické,
těch Almer mají prý měsíčně dělat 5,5 až 6,5 ks takže, pokud ano a budou se auta prodávat, už by se konečně měla objevit ve statistikách, jen aby ale Almera nekanibalizovala ještě více Prioru, když už dnes ji zjevně kanibalizuje Lada Granta?
- teď na jaře, což je za chvíli, se z IžAvto (AvtoVAZ) na trhu objeví hatchback(!) Lada Granta, jako rozšíření k sedanu Lada Granta a který je dnes nejúspěšnějším modelem AvtoVAZu, objem kufru slušných 440 litrů rozšiřitelný na 760 litrů, sedan Granty má kufr 520 litrů, hatchback vypadá takto:

opět si lze vtíravě položit velmi nepříjemnou otázku, zda-li AvtoVAZ a potýkající se v ekonomických problémech daných zadlužeností své prostředky na poslední facelifty tj. Priory ale i Kaliny (Kalina 2) vynaložil opravdu racionálně, tedy s rozmyslem?, protože má obava že i nový hatchback Granta bude ještě více kanibalizovat právě tyto modely ... se může ukázat nakonec jako velmi důvodná a prorocká,
pokud by řadu Granta vybavili dalšími motory a krom sedanu, teď nového hatchbacku by vytvořili navíc i universal (tj. kombi), nemuseli by už dál nic jiného řešit a úsilí mohli konečně napnout k vlastnímu modelu Lada, už o kategorii vyššího a dražšího auta ... tedy segment, který "úspěšně" předali a předávají své konkurenci včetně té právě od Renaulta s Nissanem

- tady už jen perlička, zmínka o tom že nikoli z Ruska na Ukrajinu ale teď se budou vozit nová auta i obráceně, z Ukrajiny do Ruska, ukrajinský "číňák" do Ruska:
http://www.ladaonline.ru/news/86992/http://www.ladaonline.ru/news/87045/http://www.ladaonline.ru/news/86989/