... asi potřebný dodatek k velmi vážnému nepochopení. Co tu příkladem opakovaně napsal a jako v pořadí poslední právě nick Jarda5: automobilka Lada ke dnu nejde a o tom se tu přece takto nepíše? Vůbec použít pojem "automobilka Lada" (Jarda5) je jeden obrovitánský nesmysl. Protože fabrika AvtoVAZ a původní modelové řady Lada
dnes už není totéž! Konkrétně:
1. Fabrika jako taková přežije. I když měla namále. Kdyby byla o řád menší (tj. byl by to i menší problém politický) nebo kdyby AvtoVAZ byl mimo Rusko (tvrdý liberální kapitalismus v Rusku nepraktikují) ... tak by konec asi už nastal a dříve. Důkazem nových reálných nadějí pro fabriku je poslední hláška, že prý postupně AvtoVAZ bude nabírat zaměstnance. Prý navýšení až o 20.000 tisíc čelovéků!
http://tlt.ru/articles.php?n=1943063 2. Nad čím se ale smráká a co jde asi postupně do kelu to je nadějná budoucnost původních vlastních, ruských modelových řad. S velkou totiž pravděpodobností další nové "ruské" modelové řady budou postaveny na nějaké i třeba upravené tj. zodolněné platformě za kterou stojí Renault, dá se tam "ruská" kastle a na to lípne označení Lada.
I když zase tak úplně černé to nebude. Na milost byla vzata (Renaultem) platforma Lada Kaliny a výsledkem je nová Lada Granta. Škoda jen, že dle zatím renaultí rétoriky tato a další auta z této platformy mají stát dál o stupínek níže, než je loganní platforma tj. mají to být auta určená pro ještě méně náročné trhy tj. mají být ještě levnější a dovozeno někde okradenější. Jestli budou také okradené na výškově stavitelných pásech já teď nevím.
Že se to nelíbí a nejde fandům původních ruských aut moc pod nos? No co ale dělat, když teď v posledku je další znepokojivý a hořký příklad. Jak se Rusové sami svým přičiněním zahrabali. Teď holt musí už poslouchat (spolu) zachránce jménem Renault aspol. ... tehdá o desetiletí dříve a když byli v rozhodování svobodnější se začali namlouvat s GM, i to mělo ale už vynucený ekonomický důvod, a výsledkem byl v Rusku velice úspěšný model založený na původní ruské platformě dnes pod označením Chevrolet Niva. V prakticky tutéž dobu dnes čteme dva dost rozdílné ruské články:
a) oslavný, že je modelu Chevrolet Niva 10 let a jaký to byl a je "ruský" komerční geroj, bla, bla, bla
http://tlt.ru/articles.php?n=1943092 b) aby zase jiná hláška, tentokrát znepokojivá, napsala že tahle ruská platforma výhledově končí a ten odkaz jsem tu už dával
http://www.ladaonline.ru/news/75014/a tím důvodem proč platforma končí je také, cituji výňatek:
"Причина – плохое качество ВАЗовских комплектующих, их дороговизна и общая устарелость ШНивы, конструкция которой восходит к середине восьмидесятых (если брать агрегатную базу). Несоосная раздатка, слабый мотор, отсутствие дизеля и автоматической трансмиссии…"
Tj. na prvních dvou místech je uvedeno, že
důvodem je špatná kvalita komponentů z AvtoVAZu a jejich cena (prosím v roce 2012 a u úspěšného modelu!) ... ale to jsou přece pořád ty samé důvody, kvůli kterým už před X lety dokrachovala (dokonce se hrozilo soudy) v Rusku montáž upravené Opel Astry, která mohla mít nakročeno a po dalším "ruském" rozvoji k velkému úspěchu. AvtoVAZ by už tehdy přišel ke dražšímu kvalitnějšímu modelu auta, strategicky ještě zavčas než trh přenechal bez boje a na lopatkách své konkurenci ... ještě jinak, taková Lada Priora se mohla potom a dost sebevědomě prodávat i dnes v Česku, skutečnost je ale jaká je
