... k předešlému ještě možno doplnit to podstatné, že se už velice blíží
konání moskevského autosalónu! Kde má být vůbec poprvé představené a naživo to více nóbl auto sedan, už dražší a tedy potenciálně ziskovější, jehož výroba má být od konce roku 2012 spuštěna právě v AvtoVAZu: jenže a jak to zatím vypadá, tak už to nebude Lada ... ale Nissan. Zmínky tu už na webu byly, na konečnou "ruskou" tvář auta se však bude muset počkat do toho autosalónu:

Jenže a k dokreslení situace, po letmém zabrouzdání na webu, tak tohle auto má ale už svou skutečnou premiéru za sebou, letos prý na jaře a nikoli v Rusku ... ale v Číně. Kde se má také vyrábět nebo se už i vyrábět začalo.
Takže Rusko je pro Nissan takovou až další stanicí. AvtoVAZ sám se tím dostává do role spíše jen montovny? Než aby představil svůj vlastní, sebevědomý model už lepšího auta. Pro fandy značky.
Co ještě zůstává poněkud záhadou. Vachrlatou nadějí některých názorů a v ruských nedávných diskuzích. Že ruské provedení má být udělané na platformě B0.
Což znamená, jako že prý a silně zjednodušeno, kastli "čínského" a "nového" Nissana prý v AvtoVAZu napasovali na platformu Logana a pro Rusko ... ovšem ta naděje ruských národovců pokulhává a je falešná právě v tom, že platforma B0 není původem ruská (tj. z AvtoVAZu) ale, jak známo, z rumunsko renaultí Dáčky

No, a celou tu situaci AvtoVAZu dokresluje další nová zpráva. S otazníkem a vykřičníkem. Že se prý fabrika letos za 1. pololetí a proti loňskému pokusu o vzmátoření opět propadla ...
do čisté ztráty téměř 1/2 miliardy rublů.Vždy to je nějak také hra čísel. Ovšem trendy jsou a žel pro AvtoVAZ takové, že při rostoucím ruském trhu AvtoVAZ svůj podíl naopak dále ztrácí, dále při prodeji vlastních a programově levných modelů zn. Lada má potíže s rentabilitou výroby, pochopitelně, jelikož náklady na výrobu prý stoupají ale AvtoVAZ nedokáže tyto vstupy na programově levných autech lépe zhodnotit, dále velké prašule má prý opět vázané v oběžných prostředcích ... a potom vázané také v přípravě na výrobu nových modelů, ovšem modelů a třeba právě pro toho Nissana. Kde rozhodující bude kdo(!?) se stane příjemcem případného zisku? Jestli Nissan nebo ruský AvtoVAZ. Takže další a další otázky, na které se musí s odpovědí vyčkat.
Namátkou další nová zlá zpráva a jako jen příklad. Byla za 1. pololetí 1/2 miliardy ztráta?
No tak k tomu připočtěme do mínusu a mj. ještě
další necelou 1 miliardu rublů: v Rusku dokrachoval velký dealer aut, a to tak "úspěšně" že už tam není žádný majetek z kterého by se zahojili věřitelé (banky) ... no tak ti (věřitelé) se budou hojit na kom? ... no přece na hlavním akcionáři a kterým je právě AvtoVAZ ... co tam soudruzi asi tak dělali, s Frantíkem v zádech a s už řádově desetimiliardovými zodpovědmostmi vůči poskytnuté ruské státní pomoci, že si tam neuhlídali nějakého svého vlastního čachráře tj. svoji dceřinku?
http://www.ponedelnik.info/news/avtovaz-dolzhen-sberbanku-za-svoyu-dochku-1-mlrd-rubley