... proti dřívějším rokům (je totiž obecně plná prodejní sezóna!) jde z Ruska stále informační pusto a prázdno. Co se týče původní ruské produkce osobních aut a kde AvtoVAZ dříve informačně panoval. I na tom jejich městském informačním portálu to je skladba zpráv jak z nějakého místního plátku tj. co se kde šustlo třeba v městském parku, ale dřívější zprávy tj. co se děje ve fabrice chybí.
Takže pouze kam jdou poslední trendy:
za první 4 měsíce 2012 výroba osobáků se v Rusku zvedla o 17% a proti předpokládám že loňsku, zpráva není konkrétní, přitom z toho domácí značky (AvtoVAZ je ve skupině rozhodující) poklesly jako skupina o 12,4% ... a naopak auta cizích značek šla nahoru o 38,4%.
Tady bude zajímavé, kam budou započítávat třeba takového "domácího" Lada Larguse což je vlastně oprášený Dacia Logan kombík, tj. jestli mezi domácí značky nebo mezi značky cizí ... a jestli se to vůbec dozvíme.
Pod označením domácí značky Lada by totiž Largus ten ruský pokles (ač je to vlastně rumunská Dáčka) opticky potom vylepšoval, podobně to může být další oprášený model Nissanu a o kterém se občas teď píše.
Dle zveřejněných čísel podíl původní ruské produkce na celkové výrobě (nikoli prodejů) osobáků v Rusku dělá asi 32%, raději napíšu to asi přesnější "už jen" 32%.
http://www.ladaonline.ru/news/74312/