... Renault a AvtoVAZ = nekonečný ruský příběh?Opravuji a lépe že to je nekonečný kolovrátek? Je začátek května 2012, tedy duben je už za námi a aby to nebylo tak pitomé, tak před časem ruské tamtamy vybubnovávaly radostnou zprávu, že touto dobou už bude, co se týče vztahu Renault - AvtoVAZ, konečně a po letitých štrapácích a výsledkem zatím jen planých dohadovačkách ruka v rukávu. A nic tedy nebude bránit radostným světlým zítřkům v ruském Togliatti. Pod konečně a s definitivní platností potvrzenou taktovkou Renaulta.
Jenže opět ouha.
Dle posledních zpráv (dá se napsat těchto hodin) byla s Renaultem podepsána pouze a jen jakási dohoda o budoucích záměrech a bez právní závaznosti! To tak dlouho očekávané a právní, včetně konečného vypořádání s akciemi AvtoVAZu ale i s jeho dluhy, se opět odkládá na konec roku 2012.
Oznámený záměr předpokládá vytvoření
jakéhosi společného podniku s účastí ruského státního zbrojaře Rostěchnologii (který je dnes také hlavním věřitelem AvtoVAZu a nejen významným akcionářem) a Renaulta, kterýžto společný podnik bude AvtoVAZ ovládat z asi 75%, přičemž hlavní slovo by měl mít Renault (s Nissanem).
První reakce kapitálových trhů byla s ohledem na cenu akcií AvtoVAZu pozitivní, ovšem prý po zveřejnění podrobností dohody došlo k poklesu ceny a domnívám se že právě z tohoto důvodu, viz překlad z jednoho ruského zdroje a kde se píše, že do doby podepsání závazné dohody tedy koncem roku 2012:
... do té doby bude Renault-Nissan testovat finanční, právní a environmentální aspekty spojené s činností "AvtoVAZu"
Co to znamená a pokud to je skutečností? Že Renault si ani po letech své fyzické(!) přítomnosti(!) v AvtoVAZu tuhle ruskou fabriku dostatečně tzv. neotestoval?
Obávám se, že pravým důvodem je to na co tu už také roky a žel upozorňuji, tj. na už nekonečnou licitaci ohledně podmínek a cen a to především z ruské strany, která si a žel nevidí na špičku svého nosu ... a i z takových jaksi pochybně prestižních důvodů AvtoVAZ tomu Renaultovi ve skutečnosti prodat nechce. Renault by zase rád jistě a důvodně očekával, viz okolnosti a které bankrotářskému AvtoVAZu nejsou nakloněny, kdyby kontrolní balík obdržel za symbolický 1 rubl.
Takže jisté bezvládí v AvtoVAZu spojené s tím, že nepřátelé dohody Renaulta s AvtoVAZem dostali další čas téměř 3/4 roku na to aby tuto dohodu torédovali, bude pokračovat. V době, kdy se opravdu v Rusku tzv. láme chleba a do Ruska se už začínají tlačit Číňáci: je to prostě celé kolem toho a jako příběh téhle ruské automobilky až neuvěřitelné!
http://tlt.ru/articles.php?n=1941139... ano, Číňáci nastupují! http://www.ladaonline.ru/news/74046/