upřesnění: o tom základním motoru jsem
nenapsal přece ani to 1 písmeno, naopak jsem psal už o tom 3 válci s 66 kW a předpokládám, že ten kdo se podívá do ceníku tak krom jen té ceny se podívá současně i na výkon motoru a na zrychlení. Je to zřejmé.
No a napsal jsem že cenově to je pořád i s 66 kW schůdné navíc právě s tou zajímavou vychytávkou s LPG (pokud se naměřené údaje výkonu a krouťáku pro LPG potvrdí ještě odjinud) plus navíc při LPG a takto rovnou z fabriky
je ten motor už na LPG připravený resp. dotčené prý díly (dle klubového fóra na Dáčky) mají prot jiné číslování a snad i jinak číslovaný je sám motor ... a Lada to LPG dnes nenabízí i když v minulosti se uvádělo že tak nějak ano.
Atmosféru 1.6 má zájemce možnost pořídit u Dacia Duster, v nejočesanějším základu tady za 250 tis. Kč přičemž ale co se týče takové té bezpečnosti tedy těch všech i také elektro dnes hejblat tak to s tím očesáním (a proti dražším verzím) neplatí, tudíž i v té a la holobyt sociální verzi na bílo nebo modro a s černými nárazníky a mechanikou se s 4x2 dá (tak ještě vychytat nějakou doprodejovou akci, že, letos má přijít nový facelift) už jezdit, podobnou úvahu jsem zachytil i někde na Lada fóru.
Potíž bude v tom, že dle ohlasů zpřevodování Dustera těm kdo jezdí více na dálnici to nesvědčí (ale to je dáno samotným zařazením auta) a vůbec se to ukazuje potom ve zvýšené spotřebě, teď po posledním faceliftu motor má i vyšší výkon (o něco vyšší než mají Lady) a o něco dál nižší udávanou spotřebu, ke smůle však skutečná spotřeba ukazuje prý tak o 1 litr víc a vůbec prý velký žrout byla ta verze (jiného) motoru předchozí.
Čímž ovšem by se mohlo opět odkrýt výživné téma za kolik oporavdu jezdí ty 1.6 ruské motory a stejně by se skončilo tím že ehm jak to vlastně a opravdu srovnatelně změřit
Já to píšu také proto, že nakonec docházím k závěru že ty terénně prý odolnější Dacia Sandera (Stepway) a potom právě Lady Kaliny (Cross) jsou spíše jen líbivě udělaným tunnigem ... a kdo chce tuto vlastnost tak (v rámci možností) zbývá právě raději ten Duster a na srovnatelnou odpověď od Lady se musí teprve čekat. A za Stepway a Cross si nepřiplácet.
Poznámka: známý si pořídil starší tedy jetý Citroen C5 s hydraulickým podvozkem, měl štěstí na kus z Německa tj. opečovávaný auto tam bylo protiúčtem, takže paráda pohodlná jízda i na rozbité silnici nebo právě zase rychlost a zatáčky a když najede na terén, polní cesta lesní cesta, tak teprve tehdy a tam si to auto zvedne na vyšší světlou výšku a brnkačka, o nějakou Dáčku nebo vůbec Ladu by nezavadil okem. Ale to je věc názoru a přístupu
