od evlo 22. 12. 2024 18:04
nabití, tzn. reálná spotřeba, ne indikovaná, 360Whkm, tzn. 180kc na sto při nabíjení doma, na cestě by to bylo v ČR 470kč
při jízdě na benzín je to za 10, tj. 330kč na sto
oktávka při stejném typu jízdy jezdila za 5.5 nafty, tj za 180kč na sto
dieslové SUV za 7, tj. za 230kč na sto
vtipný, že delika je taky za 10 na sto, sice nafty, ale na to, že preš 30 let starý a větší auto, docela zajímavý vývoj
zatím teda plně EV asi smysl fakt nedává, nějakej míň debilní hybrid se cenově ani TCO asi nevyplatí pokud člověk nemá hyper mega nájezd - a to nevím teda jak, protože to by bylo utrpení nabíjet každej den a jezdit jen na benzín je cenově absolutní nesmysl a navíc to ujede zhruba půlku co auto jen na benzín
Spotřebu na elektriku bych čekal, podle toho, co se píše o efektivitě čínských aut, a navíc když to tahá motor a bůh ví jaká je efektivita té EDU, daleko horší, tohle odpovídá v realitě čistě elektrickým VAG.
Pokud by fakt po swapu budíků fungovali ty s reálnýma ručičkama a ukazovalo SOC, tak budu asi jak moucha s oktávkou.