Nekenieh píše:Na to jsi přišel prosím jak? Mozkovým myšlením? Měď se nepoužívá asi tak 50 let. Všechno je hliník od Dacie po Mercedes, jen Jeep bude určitě vyjímka.
Přestup tepla je dán typem proudění, mezní vrstvou, ....a taky trochu materiálem. Vzhledem k jeho tloušťce velmi omezeně.
Nemyslím že všichni šetři ve stejné míře.
Mimoto klimatizace není jen z kondenzátoru, ale i výparníku. A tam měděné lamely, a měděné trubky nebudou výjimkou.
Kondenzátory se dělají hliníkové, ale dělají se i nerez... Taky se dělají materiálové kombinace.
A i když se dělají hliníkové, tak i hliník šel jako každý materiál nahoru a prostě se šetří... Stačí se podívat na velikosti.
-- 17. 12. 2022 23:03 --A ještě poznámka.
U těch výměníku, hlavně výparníku, to už budou aspoň u lepisich aut AlSi slitiny a další kombinace. Divil bych se kdyby ne.