TDdi a vzduchový filter

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Ivan Maly 6. 9. 2005 11:42

Zdravím všetkých čo jazdia.

Neviem ako sa správajú iné stroje a je mi to jedno.

Týmto chcem upozorniť na veľmi pozitívnu skúsenosť.

1.8 TDdi sa po výmene papierového vzduchového filtra za normálny
značkový (bavlnený, čistí sa v oleji) správa ako vymenený. Aj na 5. prev. stupni od 1300 ot./min. ťahá aj do mierneho stúpania, nastupuje okolo 1800 a drží do 3800 potom klesá a po 4100 treba preradiť hore.

Voľnobeh je kľudný, odozva na pedál rýchlejšia.
Aby som využil výhody filtra, musím ho čistiť po 20 tis. km.

Spotreba dole 5-8 %. Od spôsobu jazdy a veľa iného.

V aute je nový filter 50 tis. km.

Odporúčam výmenu filtra do všetkých motorov(aj väčšie objemy a pre novšie technológie, aj benzín), lebo automobilky
šetria kde by nemuseli a zákazník, len platí a platí, a nemusí, lebo investované sa vráti.
Ivan Maly
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod oscar 6. 9. 2005 11:53

A na kolik te prijde to proplachovani a napousteni v oleji? A jak casto to delas?
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ivan Maly 6. 9. 2005 12:09

Čistím podľa potreby asi 20 tis km.

Čistil som iba 2 krát, prvý krát po 30 tis. , lebo výrobca filtra predpisuje až 40 tis. No už po 30 bo zrelý na sprchu.

Olej je dodaný s filtrom na 2-3 čistenia podla výrobcu.

Cena nového kompletu asi 2500 Sk, filter+olej. Tiež podľa výrobcu.
Ivan Maly
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod oscar 6. 9. 2005 12:25

za 2500 tam mam 10 filtru papirovejch, coz je zivotnost auta. a bez proplachovani. myslis ze to za to stoji? konkretne u tak linyho motoru jako je tddi?
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod franta 6. 9. 2005 12:53

Jo to je pravda, jenže ona ta bavlna Ti ušetří minimálně 0,2l/100km, takže při nájezdu 300tkm, je to 600l, což je 20tkč úspora, takže jednoznačně vyhrává ta bavlna a pokud někdo viděl pap. filtr po10tkm, tak už nikdy tam ten filtr nedá nazpět a bude těch filtrů potřebovat ne 10, ale 30, což je dalších 5000kč, se zašpiněním filtru roste spotřeba.
F.
franta
Nováček

Odeslat příspěvekod oscar 6. 9. 2005 12:58

dobra. 0,2 litru jsi vzal kde? stejne neverim tomu ze staci to cistit po 40tkm. ani nahodou. videl bych to co pet tisic, maximalne deset - dle jinych vyrobcu. a ty masticky taky nejsou zadarmo.
nerypu, jenom se ptam: opravdu to stoji za to? neni to jenom placebo efekt? ma vetsi efekt u benzinu, nafty, turba/atmosfery? a bavime se o vlozce anebo o celem primem sani (hribku)?
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 6. 9. 2005 13:11

oscar: no efekt to ma blizici se nule, tot vse. K tomu placebu se taky vcelku pripojuju, snizeni spotreby v radu procent, mozna tak 1-2% by se taky dalo brat v potaz, zbytek jsem na zadnem aute nezpozoroval.

ad hribek: ten ma taky efekt minimalni, spis zadny, nez nejaky. Navic jen tak hribek muze i vykon snizovat. Jsou auta, do kterych se to vylozene nedoporucju. Ono menit jen tak tvar a delku sani neni rozumne a ani zdrave. Vznikaji tam tubulecne, zpetne proudy atd. Takez ani hribek ani vlozka nijak objektivne nezvedaji vykon a nesnizuji spotrebu..

Pokud by nekdo narazel na prakticke zkusenosti, s auty majici jak bavlnene filtry tak hribky mam najezdeno nekolik desitek tisic km a to i pred jejich instalaci. Bavlneny filtr beru jako moznost recyklace a kdyz mne jednou za pul roku napadne se kouknout na filtr, tak ho umyju a vyperu, jinak to neresim.
anonymni

Odeslat příspěvekod oscar 6. 9. 2005 13:15

goes: vidime to naprosto stejne.
moznost recyklace - snad nikomu nevadi ze ten stary papirovy zapraseny filtr spalim v kamnech. snad prirodu o tolik vic neohrozuju - zase nevylejvam do odpadu nejakej mastnej bordel.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod franta 7. 9. 2005 09:56

Já teda posuzuje na základě dlouhodobého pozorování(cca. 5000km) na mé vejtřasce. Jde tedy o benziňák. Snažil jsem se stejný provoz. Upozorňují, že jsem filtr(vložku) měl k dispozici zdarma, takže placebo ani moc ne v mém případě. Nyní když potřebuji bavln. filtr čistit, tak tam dám nazpět(cca.600km) papír a hned je to poznat +0,2-0,3l/100km. A ještě motor je o trošičku živější s bavlnou.
Toť mé praktické zkušenosti, asi to nebude fungovat u všech aut, ale z principu by to tak mělo být.
F.
franta
Nováček

Odeslat příspěvekod mfilip 7. 9. 2005 11:45

Zustal mi z Bravy K&N filtr a nikdo jej nechce za rozumnou cenu. Napadlo mne do aktualni 1.8T udelat ze stareho papiroveho filtru adapter pro K&N filtr z bravy a osadit to do filtrboxu. Co si o tom myslite ?
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 7. 9. 2005 11:57

Bavlněný filtr je nebezpečný pro váhu vzduchu.Nefiltruje tak účinně jako papírový/99,9%/ a postupně se proto zanáší mikronečistotou žhavéný drátek ve váze vzduchu - výměna váhy. Viz.zkušenosti uživatelů na různých fórech- např. http://dieselpower.cz pozor2 pozor2
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod franta 7. 9. 2005 13:49

Právě že ta účinnost k mikročástičím je daleko horší u papírových filtrů. Poruchovost vah vzduchu bych přičítal spíš výrobci než filtru. Proč myslíš, že při písečný bouři je dobrý dát si před pusu aspoň mokrý hadr(olej bavl.filtru). Ovšem je pravdou, že ten filtr v tom oleji nesmí plavat, to by potom byl problém.
F.
franta
Nováček

Odeslat příspěvekod Hustoles 7. 9. 2005 15:07

franta: na těch dieseldiskuzích se psalo opakovaně o špatných zkušenostech s filtry z bavlny u TDI, psali tam konkrétní lidé, kteří vyměnily orig. papíráky za bavlněné a záhy jim odcházely váhy-při rozebrání znečištěný vnitřek váhy + měřící drátek. Bavlněný filtr má účinnost cca 98% :hm :hm
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ivan Maly 7. 9. 2005 16:57

Váha vzduchu odíde aj pri papierovom, takže je to asi súčiastkou a nie filtrom, že odíde.

50 000 km je dosť na to aby sa váha pokazila.

Ten filter je treba vyskúšať a potom niečo hovoriť.
Ivan Maly
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ivan Maly 7. 9. 2005 17:02

Nesmie to podfukovať nikde ani trochu. Neviem či sa to dá doma spoľahlivo urobiť, ak hej potom filter + chiptunning+medzichladič. Ten motor za to stojí.
Ivan Maly
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků