Pokusim se strucne shrnout sve zkusenosti s VW Polo 1.2 40kW, do provozu 03/2003, dnes najeto 60tis km. Servisni interval longlife. Dle VIN kodu se jedna o Spanela (Louda Rodriguez), nikoliv Slovaka (Juraje). Slovaci pry jsou v koncernovem srovnani kvality na tom velmi dobre (zdroj agentura: JPP - Jedna Pani Povidala v diskusi na internetu:)
Jsem dnes pul roku po zaruce zatim v poho bez problemu, v zaruce jsem mel nasledujici problemy, z nichz se vetsina vyskytla behem prvniho roku a vetsinu mi servis odstranil:
-
cinkani uprostred pristrojove desky (kdyz jsem prstem primackl bod mezi vzduchovym pruduchy (nad spoustecem majacku), tak to prestalo). Nejmenovanemu servisu na Sterboholske se to nepodarilo odstranit, naopak po jejich zasahu mi zacala cinkat folie, ktera kryje budiky (nastesti jen na kostkach, da se s tim zit). Dane cinkani mi odstranil az po roce pri standardni servisni kontrole v te dobe jediny autorizovany servis VW v C. Budejovicich - maji tam na cinkani palubky sikovneho kluka. Nevim ale, jestli bych k nim v Praze na Smichov nebo na Prosek jel

Zjistil, kdyz sel po stope spatneho spinace rozmrazovani, ze mi tam frajeri na Sterboholskeho namotali do spinace kus molitanu, ktery mel tenkrat to cinkani odstranit. Fakt amateri. Spinac rozrazovani mi objektivne necinkal.
-
nefunkcni ostrikovani zadniho skla (rozpojena hadicka, odstraneno na Sterboholske OK)
-
dvere spolujezdce se nedaly otevrit na 1 zatahnuti packy. Ti nesikovni mi zustavali sedet v aute a nemohli vystoupit, ti sikovnejsi zatahli podruhe a uz to slo. (odstraneno vymenou celeho zamku, na Sterboholske)
-
nesvitily zadni couvacky - vypadl drat nekde z prevodovky. Pred tim logicky technik zkontroloval, jestli nejsou vadne zarovky - nechal mi pak v kufru takovy bordel (lekarnicku pohozenou v kufru + nezadelane koberecky u svetel) ze jsem si pripadal jak nekde u Franty ve stodole a ne v autorizovanem servisu. Servis na Sterboholske.
- pri stani na slunci a rozehrate palubce se po zapnuti zapalovani ozyvalo
cca 5 sekund doslova 'prdeni' z vetraku. Nastesti bez problemu odstranil servis na Sterboholske, menili nejaky moturek, kde blbly nejake klapky nebo co. V kazdem pripade je to OK, mimo zaruku by to bylo za par tisic.
- draha polovicka volala, ze auto 'prestalo uplne jet a neda se radit', coz se pak ukazalo jako fakt, ze
spojkovy pedal zustal viset u podlahy. Prijeli frajeri z VW asistance, rekli to je tenhle tyden uz 4.polo, chytli rukou pedal, zvedli ho zpatky a rekli jezdete dal a po svatcich si zajedte do servisu, vymeni vam spojkove valecky (bylo to na Stedry den:). Pry to same ale delaly i Oktavky. Nejmenovany servis na Sterboholske v pohode odstranil.
------------
Mimo servis,
mohu potvrdit caste praskani zarovek, za 2.5 roku takovych 5-6 kousku urcite. Je ale fakt, ze jednak svitim celou zimu jednak to zapinam casto v lete i kdyz nemusim, je to uz takovy reflex, ktery je jedine dobre. Jo, a zarovku si teda prumerne sikovnej clovek nevymeni, zejmena tu na strane akumulatoru.
Mimochodem, 'tyral' jsem auto studenymi starty 2x denne nepritrzite po dobu 2 let (jizdy do/z prace, 1 cesta cca 6 km). To ze jsem dosahl servisniho intervalu pri cca 20tis km (misto idealnich 30t) povazuji za uspech.
Auto je jinak celkem prakticke, interier shledavam lespi nez ve Fabii a celkovy design exterieru take (vec nazoru), takze na jezdeni po Cechach pro 2 lidi idealni auto, i s timto slabym motorem. Dnes je k dostani i za rozumne $ a asi bych si jo pres vyse popsane koupil zase, protoze pozitiva presahuji negativa. Bohuzel potrebuji ted auto na 800km cesty a musim se sveho cervene mucholapky zbavit
