impact píše:Přímovstřik po startu studeného motoru špatně atomizuje směs vstříknutou do válce, ta kondenzuje na studených stěnách válce a dostává se do oleje, který se tak ředí a ztrácí své vlastnosti. Proto se pak doporučuje jezdit dlouhý trasy a olej prohřát, aby se benzín zas odpařil.
Nezávislý topení pomůže motor rychleji ohřát, takže se tolik paliva nedostane do oleje a olej se tolik nezředí.
I když tedy auto nenajede dost km na pořádné prohřátí celé olejové náplně, pořád bude jeho olej v lepším stavu, než v autě bez přídavného topení.
Jasně, převodovku to neohřeje. Ale ta nemá s ředěním náplně problém.
Podle mě je možnost mít z továrny nezávislý topení u koncernovejch aut velká výhoda a jeden z must-have příplatků - ale jen u auta který chce člověk mít déle.
jak bufik zahrova olej?