Audi Multitronic

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod REYGNUM 26. 9. 2009 21:25

Zdravim,mate niekto skusenosti s prevodovkou multitronic.Chcel by som si kupit Audi A5 2.0 TDi a jedina automaticka prevodovka k tomuto motoru je multitronic.Keby bolo DSG,tak by som nevahal.Zaujima ma spotreba a celkovo pocity z jazdy s touto prevodovkou a mozno aj porovnanie s DSG,ak mal nahodou niekto moznost porovnat.
REYGNUM
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukino 26. 9. 2009 22:01

Znamy to mel v predchozi generaci A4 (predfacelift) s motorem 1.8T a po 100 tis to zacalo delat permanentni problemy, hlavne co se hluku tyce a skubani v manualnim rezimu. Uplne se to ale tusim nikdy nevysypalo. Jinak pocit z jizdy je to rozhodne zajimavej, motor si toci furt svych 4tis otacek a auto zrychluje... :)
Jinak je to poznatek z jednoho konkretniho auta, tzn. zaverem neni, ze multitronic je ***** obecne.
Lukino
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Deli 26. 9. 2009 23:10

já bych to nechtěl, když už automat, tak buď DSG, nebo tiptronic... takže bych bral buď manuál, nebo jinej motor

jinak A5 a 2.0 TDI je fajn volba :D
- You’re disturbing my oboe practice.
- You don’t play the oboe.
- I could play the oboe.
8)
Deli
Bronzový avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nikdo 27. 9. 2009 09:34

S CVT občas jezdím ve Focusu. Převodovka je to výborná, subjektivně to žere motoru méně výkonu než klasický automat. Problém je se životností, tvrdí se, že tak okolo 100 000 se vymačkají kola, která mění průměr a oprava je vlastně výměna převodovky za balík. Doporučení je to při 80 000 prodat (pokud to někdo koupí). Do auta se kterým se jezdí hodně bych to proto nechtěl, pokud je to přibližovadlo na nákupy proč ne. Porovnání s DSG - ta člověka přímo vybízí k tomu, aby řadil ručně, ale v automatickém režimu taky super. S CVT mne ručně nikdy řadit ani nenapadlo.

A mimochodem do A5 čtyřválec je IMHO barbarství, tohle jsou auta která si zaslouží šestiválce s výjimkou benzínových přeplňovaných motorů, a tam je s rozumnou převodovkou jen dvoulitr. Dost se divím že s DSG nejde koupit 1,8, která je skvělá. V Passatu CC to jde a možná bych ho zvážil místo té Audiny.
Naposledy upravil nikdo dne 27. 9. 2009 09:42, celkově upraveno 2
nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Lukino 27. 9. 2009 09:40

nikdo: takze vlastne potvrzujes, co jsem psal vyse... a to se do toho fakt DSG nedela? Jsou na hlavu? To je ta nejlepsi preodovka, kterou jsem vyzkousel...
Lukino
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nikdo 27. 9. 2009 09:41

Dělá, ale jenom s 2,0 TFSI a to je možná nad limitem tazatele.
nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Dix_ 27. 9. 2009 10:06

V naftě je DSG jenom u 3.0 TDI CR 176 KW,ale to taky asi bude nad limit.
Bez bodů
Auto jedině v elektrice
Je putna kolik je koní pod kapotou.Záleží,kdo je za volantem.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod REYGNUM 27. 9. 2009 13:39

Pre mna je 2.0 TDi naozaj dobra volba a automat nutnost.A5 si nechcem kupovat ako sportove auto,ale ako auto ktore sa mi paci,do ktoreho si budem chodit oddychnut a nie sa namahat s radiacou pakou a pedalom navyse...DSG sa dava jedine k 2.0 TFSI Quattro a 4 kolku naozaj nepotrebujem,boli by to pre mna vyhodene peniaze.Keby bola 1.8 s DSG tak by som asi bral...3.0 TDI je uz naozaj draha a ten silny motor by som nevyuzil,kedze u nas plati novy cestny zakon,policia nakupila nove radary a policajti maju prikaz naplnat statnu kasu,aby bolo z coho kradnut...Paci sa mi aj Mercedes C,ale ta 5 stupnova prevodovka uz patri do muzea...Passat CC je naozaj dokonale auto,len mam pocit,ze by mal byt asi lacnejsi v porovnani s Audi...
REYGNUM
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dix_ 27. 9. 2009 14:08

REYGNUM:Tak Passat CC má ten 1.8 TSI s DSG,stejně jak nornmální Passat+Variant.Passat měl takový mini facelift,přístroje a volant z Passatu CC.

Vypadá to takhle:

Obrázek
Bez bodů
Auto jedině v elektrice
Je putna kolik je koní pod kapotou.Záleží,kdo je za volantem.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moik 3. 10. 2009 16:03

Já mám taky zkušenost s tou CVT ve Focusu a taky potvrzuju, že je to váborná převodovka a mám i zkušenost s DSG. A do auta, do kterýho si jdeš oddechnout a nechceš závodit patří právě CVT, ale... ve Focusu je elektronicky řízená, netočí třeba 2500ot a auto zrychluje, to se použije pouze po přidání plného plynu, jinak i v manuálním i automatickém režimu používá 7 virtuálních stupňů.

Do pohodovýho auta patří jednoznačně CVT - na rozjezd je hydrodynamický měnič a potom už se neřadí = jede to plynule a to i bez skovoé změny výkonu a TM jako u DSG.

DSG je super do A5 jako sportovního auta a CVT do A5 jako auta pro odpočinek...
Moik
Nováček

Odeslat příspěvekod kompakt 3. 10. 2009 17:19

A co kupé od BMW 320 CD, tam je klasický automat (doufám, že se do dvoulitru automat dává) a když tam nedáš M podvozek, tak je to i pohodlné. U toho CVT bude problém s životností, je to na jiném principu.
Samej dýzl: 330XDA 230kW, 123D 150kW, 320D 110kW
kompakt
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moik 5. 10. 2009 13:47

Jen z principu pochybuju, že Audi bude do A5 montovat něco, co nevydrží.. možná ne 500 000km,a le 200 000 určo..

Ale zkušenosti chybí
Moik
Nováček

Odeslat příspěvekod Hustoles 5. 10. 2009 14:23

U CVT je nejnamáhanější a tudíž nejproblémovější částí článkový ocelový řemen, který přenáší výkon mezi řemenicemi.
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nikdo 5. 10. 2009 14:29

Problém prý není řemen, ale právě ty řemenice.
nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Hustoles 5. 10. 2009 14:30

Zatím se psávalo, že občas rupne řemen...
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků