Výměna předních kotoučů už v 60 000 km?

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Rak 21. 12. 2007 10:46

Ahoj všichni, předevčírem jsem měl auto (O II, co mám u nicku) na servisní prohlídce v 60 000 km. Všechno je OK, akorát prý museli měnit přední brzdové destičky a s nimi i kotouče. Destičky měli podle vyjádření servisního technika 3 - 4 mm a u kotoučů už byl probroušen žlábek.
Nekontroloval jsem to, ale chci se zeptat, je to takto brzo normální? Co se týče destiček s tím problém nemám, ale ty kotouče? Nejsem z těch, kteří stojí na brzdách nebo jezdí brzda - plyn, i když tady v Praze se tomu člověk občas nevyhne...
Když jsem totiž uvažoval nad tím, že si to vyměnit nenechám, technik mi řekl, že mi nepotvrdí záruku mobility... Tak jsem na to kývl. Stálo to 4 500 Kč. Co vy na to?
Rak
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 21. 12. 2007 10:49

Je.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 21. 12. 2007 10:49

I dřív. Na to není žádná norma :razz:
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rak 21. 12. 2007 10:52

Já mám samozřejmě tendenci srovnávat to třeba s Š 120 nebo Favoritem, kde jsem kotouče v 60 000 nikdy neměnil, vydrželo to daleko déle. Můj kamarád má 110R předělané na 130 RS a pořád má původní kotouče...
Trochu mě to zarazilo...
Rak
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 21. 12. 2007 10:54

No jo, ale s 120 ani favorit nevazi 1400kg ;) Navic to, ze maji puvodni neznamena ze uz je davno nemeli vymenit..
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 21. 12. 2007 10:59

Na Favu kotouče vydrží víc? Jak komu :mrgreen:
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koby 21. 12. 2007 11:03

Na mazde 6 máme po 3 letech najeto as 45000km.. Uznávám, že jsem kotouče nemeřil, ale po přjetí rukou nejsou sjetý vubec, je tam hranka tak desetina milimetru, jestli... Podle toho usuzuju, že tam jsou kotouče asi na životnost auta :)
Mazda MX5 NC1 2.0i expression - Bilstein podvozek, samosvor LSD, 6kvalt, xenony, Bose sound, Keyless systém, kůže + výhřev atd.. = opravdová RADOST Z JÍZDY
Koby
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukino 21. 12. 2007 11:04

Tak jednak je Octa pomerne tezke auto a durhak jsi to napsal sam - jezdis po Praze, tam v podstate brzdis furt, to se obrousi hnedle. Kdo jezdi po dalnici, na zacatku nahodi 150 a pribrzdi az na konci, tomu kotouce vydrzi treba dele, ale 60tis je normal.
Lukino
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 21. 12. 2007 11:13

Ja mam v 85000km, z toho 40.000km po Praze stale puvodni kotouce, ale uznavam ze ten Xedos az tak nejak masivne nebrzdi.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Auto1 21. 12. 2007 11:18

Rak píše:na servisní prohlídce v 60 000 km museli měnit přední brzdové destičky a s nimi i kotouče u kotoučů už byl probroušen žlábek je to takto brzo normální?
Když jsem totiž uvažoval nad tím, že si to vyměnit nenechám, technik mi řekl, že mi nepotvrdí záruku mobility... Co vy na to?k/quote]


Záruka mobility je jasná věc,platíš za neustálé udržování vozu ve špičkovém stavu,a proto je vůz odolný poruchám.Jestliže nechceš platit za neustálé udržování v perfektním stavu,tak nedostaneš záruku mobility.Je to normální,že Ti cokoliv vymění,jakmile to je mimo toleranci,a stáří nebo nájezd nehraje roli.Jestli to reklamuješ nebo zaplatíš je už na Tobě.
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 21. 12. 2007 11:33

Rak: no mohl sis tam nechat dat nejake lepsi kotouce a mel bys klid
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 21. 12. 2007 11:33

Já mám 140tis a kotouče stále původní sjeté o 1mm :lol:
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 21. 12. 2007 11:37

čemu vadí probroušenej žlábek na kotoučích?
Já mám totiž v jednom kotouči celkem hluboké rýhy od rozsypaný destičky. Dával jsem jen nový destičky. Ani na STKčku nebyl problém, souměrnost brzdného účinku OK:
:hm
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 21. 12. 2007 11:40

eLzyx: ten zlabek je proto, aby se vedelo, ze kotouc uz je sjety a ma se vymenit. Je treba uvedomit si, ze kotouce se nesjizdi na 1 mm sirky, ale napr. ze 27 na 25 mm pak uz se musi menit. A proc? Napr. proto, ze sjety kotuoc se nedokaze dobre chladit a prodluzuje se brzdna draha apod.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luboš*** 21. 12. 2007 11:41

No nevím, na té naší O1 je nalítáno už 160 tis. km a kotouče pořád původní a zatím se měnit nebudou...
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků