Fábie 1.4 - žere olej?

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Scatman John 17. 1. 2006 14:14

Ahoj lidi!

Mám 1,5 roku starou Fábii 1.4 16V 55kW, najeto asi 22000 km s long-life servisním intervalem a tedy se měmí olej po 30000km. Garážovaná, bez jedinného problému a závady. A ani nikde nic nevrže.

O víkendu jsem ale koukal na stav olele a byl asi 3mm pod spodní ryskou. Tak jsem koupil litr toho samého oleje co mám v autě a půl ho tam dolil. Ujel jsem asi 50km, pak auto nechal zase v garáži. Druhý den jsem to kontroloval, hladin byla asi 3mm nad spodní ryskou, ani ne v polovině mezi ryskama. Dolil jsem tam tedy ten zbytek. Opět projel. Hladina jeteď tak ve třičtvrtě mezi ryskama.

Auto jezdí naprosto normálně, žádný ubytek výkonu jsem nezaznemenal. Nejsem žádný velký závodník, takže jezdím normálně, studený motor moc nevytáčím, při předjízdění to ale klidně nad 5000 otáček vytočím, Normální jízda tak 2500 až 4500 otáček. Po přezutí na zimní gumy na podzim se jen lehce zvýšila spotřeba.

Koukal jsem po celém bloku motoru, prohlédl celý spodek, sáhnul do výfuku, ale nikde žádné stopy po oleji. Je možné, aby si auto vzalo na cca 20000 km asi tak litr oleje? U Felicie, co jsem měl jsem měnil olej po 15000 a nikdy nebyl tak velký ubytek. Je to normální a nebo je to znamením nějaké závady a mám s tím zajet do servisu?

Poraďte co s tím a čím by to mohlo být, jsem jen obyčejný motorista, co tomu až tolik nerozumí. Díky.
Scatman John
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 17. 1. 2006 14:16

To je zcela v poradku, ze oleje ubyva, zadne tesneni neni dokonale a tak proste ho ubyva. Ubytek o kterem pises je zcela v pohode, litr dva na 30tkm je spise skvela hodnota, nez spatna hodnota
anonymni

Odeslat příspěvekod MELLO 17. 1. 2006 14:34

No já nevím, ale já mám Fabku Tdi a mám pevné servisní int. takže jezdím po 15tis.km a ještě jsem nemusel doplnit víc jak 0,2-0,3 l. Při servise mi doplní na horní rysku a asi po 8-9tis je to nad spodní ryskou, tak doleju a ono to do těch 15tis už vydrží.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 17. 1. 2006 14:39

jak rika goes - neres to, pistni krouzky netesni na 100%, trosicka oleje se proste dostala do spalovaciho prostoru a shorela. Je to "Uďo napuosto noumáuní" :-)
anonymni

Odeslat příspěvekod anonymni 17. 1. 2006 14:41

MELLO píše:No já nevím, ale já mám Fabku Tdi a mám pevné servisní int. takže jezdím po 15tis.km a ještě jsem nemusel doplnit víc jak 0,2-0,3 l. Při servise mi doplní na horní rysku a asi po 8-9tis je to nad spodní ryskou, tak doleju a ono to do těch 15tis už vydrží. /quote]

mello - mezi ryskama je to asim litr oleje. Takže ti to žere cca litr a kousek na 15tkm. To jde, moje TDI v O1 žralo míň, asi 0,6l/15tkm, teď ve Fobii to žere asi víc, po 2000 km mám hladinu tesně pod středem rysek ...
anonymni

Odeslat příspěvekod fabka2004 17. 1. 2006 14:44

spotreba oleja do 1litra na 1000km je v norme
fabka2004
Servismen

Odeslat příspěvekod fabka2004 17. 1. 2006 14:49

kazde auto ma urcitu spotrebu oleja, autyo bez spotreby oleja zatial neexistuje.....
Aj auto ktore zdanlivo nespotrebovalo olej, ho urcite trosku spapkalo, otazka je ci je tak nizka spotreba meratelna...
Ja mam Fabku HTP a prakticky nezerie olej, t.j. medzi vymenami po 15tkm je rychska presne v strede tak ako sa naleje pri vymene na prehliadke.
fabka2004
Servismen

Odeslat příspěvekod fabka2004 17. 1. 2006 14:51

zvysena spotreba olej v aute suvisi so stylom jazdy, pri vytacani studeneho auta je podtstne vyssia spotreba koli volam nezahriateho auta, a takisto aj vysoke dialnicne rychlosti (dlhodobe vyssie otacky) na dlhych cestach napr k moru pri vyssich teplotach si pytaju viacej oleja ako pri beznej premavke
fabka2004
Servismen

Odeslat příspěvekod fabka2004 17. 1. 2006 14:51

ina kategoria su starsie auta s vylagrovanymi motormi... piestne stieracie kruzky, tesnenia, konstrukcne riesenia a pod ....
fabka2004
Servismen

Odeslat příspěvekod Hustoles 17. 1. 2006 15:28

Speciálně u Fábie 1.4 16V se uváděl problém s těsnícími kroužky dříků ventilů a průsakem oleje. Bylo to typicky uváděno na fórech jako specifikum tohoto motoru-větší spotřeba oleje mezi servis. intervaly. :hm
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 17. 1. 2006 15:48

koudelka: ale to bylo spíš u 74kW verzí a bylo to ve spojitosti se způsobem provozování motorou ...
anonymni

Odeslat příspěvekod Jendolf 17. 1. 2006 16:25

Vsechno zere olej... no a co tak proste jedes dal, tak mas v aute litr oleje a jak zchladne motor, tak se kouknes na olej, na kolej koukam kazde dva az tri tisice kilometru... nekdy nechybi ani kapka, jindy docela dost... zalezi jak se jezdi
B power M power W power
Jendolf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JanQ 17. 1. 2006 16:41

fabka2004 píše:spotreba oleja do 1litra na 1000km je v norme


to jako 15000 km = 15L oleje?
Dacia Logan MCV Stepway TCe 100
www.facebook.com/pages/LKPR-Marshallers/299213700201328
JanQ
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 17. 1. 2006 16:43

JanQ: predstav si, ze jsou auta, ktere maji normu spotreby az 16l na 10 000 km....
anonymni

Odeslat příspěvekod JanQ 17. 1. 2006 16:51

goes píše:JanQ: predstav si, ze jsou auta, ktere maji normu spotreby az 16l na 10 000 km....


a to taky vyrabej v MB?.....fakt ma 1.4 16V 55kW normu na 1000km az 1L oleje??

mam1.4 16V 72kW a po 19000km ubytek 0..........
Dacia Logan MCV Stepway TCe 100
www.facebook.com/pages/LKPR-Marshallers/299213700201328
JanQ
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron