Octavia II 4x4 2.0 FSI - spotřeba

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod madeja 13. 7. 2005 13:37

Zhruba před měsícem se u nás ve firmě objevily dvě nové čtyřkolky s benzinovým dvoulitrem.

Podělím se s Vámi o první zkušenosti:
1. Motory se zatím po ujetí cca 1 500 jeví poměrně dosti lenivé a nikdy bych jim netyp, že mají 110 Kw. :cry:
2. Ožívají až při vyšších otáčkách a to ožití není nijak obrovské
:hm 3. Pro muže je výše popsaná charakteristika možná dobrá, pro děti a ženy rozhodně ne. Když chcete předjet musíte podřadit, třeba i o dva stupně a objeví se sice krásný zvuk pro sportovce a le s klidnou jízdou to pak nemá nic společného a všichníi v autě sedí jak přikovaní a říkají si proboha ten, ale riskuje i když to není pravda. :?
4. Motor v poklidných otáčkách vůbec neslyšíte jede nádherně potichu, klidně, vyrovnaně.
:tleskani 5. Zhrozil jsem se nad spotřebou oba mají průměry spotřeby olizující 10 l/100 km a to jezdí klidně a netočí motor. :o
6. Pro mnohé z Vás asi žádné překvapení.
7. Podle mne na svoui kategorii kvalitní motor. :P
8. V žádném případě to ale není důstojný nástupce 1.8 T to bude až 2.0 TFSI, ovšem jestli se do klasické oktávie vůbec dotane. pozor2
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 13. 7. 2005 13:39

madeja: no s tim podrazenim to je snad logicke, to se dela u temer vsech aut, od benzinu pres dizly..
anonymni

Odeslat příspěvekod madeja 13. 7. 2005 14:07

To máš pravdu, ovšem, když chceš předjíždět s dieselem tak podřadit nemusíš,ten má zase ale jiné mouchy. :(
S benziňákem a turbem potřadit můžeš, ale taky nemusíš má dost síly i v nízkých otáčkách a nemusíš svou ženu nebo dokonce její maminku přivádět do stavu šílenství, i když tobě jako řidiči vysoké otáčky i zvuk vyhovují.

Podle mého osobního a obecného žebříčku je to asi takhle:
1. Nejlépe Turbobenzín
2. Velmi dobře Turbodiezel
3. Dobře benzín
4. Nedostatečně diesel.

Bavíme se samozřejmě o srovnatelných objemech motoru a počtu válců atd.
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 13. 7. 2005 14:21

madeja: s tim predjizenim dizl-benzin ti nevim, pokud nemas u dizlu optimalni otacky vykonu, tak stejne podrzaujes, tak jako u benzinu, takze to vyjde nastejno. Neverim, ze pojedes 60 na sestku s dizlem po okresce a zacnes na tu sestku predjizdet, taky podradis, to same s benzinem, proste pokazde, kdyz chces rychle predjet, tak podrazujes tak, abys mel otacky v nejlepsim spektru vykonu a je jedno, jaky mas motor (bavime se o beznych motorech)
anonymni

Odeslat příspěvekod madeja 13. 7. 2005 14:29

Jenže když jedeš klidně dejme tomu za Š 120 na okrská a čekách na vhodný moment k předjetí, máš tam takový kvalt aby jsi jel v pohodě a v klidu, to znamená, že točíš něco kolem 2-2,5 tis. otáček ať už u dieselu nebo u benzinu. NAjednou se objeví volno a můžeš jet ale pospícháš protože co kdyby ... u turbobenzínu a turbodieselu prostě zmáčkneš plyn a jedeš u benzínu holt podřadíš o stupeň nebo dokonce o dva stupně, když je výkon hodně vysoko a je po klidné jízdě. U turbo motoru posádka ani nezaregistruje, že předjíždíš prostě klidná jízda pokračuje bez vyrušení.
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod madeja 13. 7. 2005 14:33

A potřeba podřadit u 2.0 FSI je hodně vysoká snad ještě vyšší než u jiných benziňáku bez turba, když chceš solidní výkon. V těch 2-3 tis. otáčkách to prostě nejede, to jsou otáčky na udržování rychlosti a jemné zrychlování.
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod germi123 13. 7. 2005 14:34

goes píše:madeja: no s tim podrazenim to je snad logicke, to se dela u temer vsech aut, od benzinu pres dizly..


Myšlenka dne :tleskani :D
germi123
Servismen

Odeslat příspěvekod anonymni 13. 7. 2005 14:37

madeja: no nevim kde na to chodis, ale nesouhlasim s tebou. Mas pravdu, ze dizl tahne proste od nizsich otacek, to ano, turbobenzin ma taky vice zatah odspodu souhlasim, ale pak to chce specifikovat o jakem predjizdeni mluvis, pokud o predjizdeni na okresce, tak tam se za to auto nalepsi at s dizlem, benzinem, Tbenzinem, nebo cimkoli, podradis, cekas na prostor a uplaujes vpred co nejrychleji, pokud jedes tou klidnou jizdou, vooooolna cesta, nikde nikdo a traktor na ceste, tak nepodradis na zadnem aute, diky tomu, ze jedes vyrazne rychleji, nez dana prekazka. Takze pri predjizdeni, ktere musi byt co nejkratsi podrazujes na kazdem a pri prekazkach, kdy na case nezalezi, tak nepodradis nikde.
Pak je situace treba na dalnici, auta jednou svych treba 130-140 na nejvyssi stupen a kamion je zbrzdi treba na 80-90kmh, tady souhlasim, nejaky TD proste jede porad na svuj kvalt, Tbenizin taky, nepreplnovane V6-V12 taky a slabe motory podradi...
A ver tomu, ze hodne benzinu i bez podrazeni jsou rychlejsi na dany stupen, nez nektere TD.
anonymni

Odeslat příspěvekod Milna 13. 7. 2005 14:40

4x4 FSI lenive rozhodne neni.

Pokud vyhovis citlivym spolujezdcum a budes dusit motor nekde kolem 2000 otacek pak zadnou dynamiku cekat nemuzes, ale posadka bude spokojena - o jak je to krasne klidne a pohodlne auto :P

Nezapomen ze je tam 6-ti stupnova prevodovka = vetsi frekvence razeni...
Milna
Nováček

Odeslat příspěvekod p3k 13. 7. 2005 14:43

madeja: když jsem vybíral auto, projel jsem se v tom dvoulitru a musím potvrdit tvoje dojmy i mojí zkušeností, která je stejná (taky jsem z toho zátahu nebyl nějak odvázaný). Takže váhání mezi 2,0 FSI a 1,9 TDI (s lepší výbavou) vyhrála u mne 1,9 a díky tebou, ale i jinými udávané spotřebě, si jenom gratuluji (spotřebu mám skoro o 4 litry menší).
p3k
Nováček

Odeslat příspěvekod GTI DSG 13. 7. 2005 14:51

jak tu procitam ruzne diskuse, tak se mi zda ze dnesni motory by mohli byt na malinko vyssi urovni....

Mam Vectru GT 2.0, rocnik 93....

spotreba 7.2 kombinovana pri nie kludnej jazde, 8 mesto a ked som jazdil do skoly 30 km priemer za 5 litrov.....a to je 12 rokov stary dvojlitrovy motor, 150 koni....

a pritom netrpi nedostatkom dynamiky, od 3000 otacok taha az to 7000....do 3000 ziadny obrovsky zatah nema, ale to uz pripisujem jeho veku.....na predbiehanie to bohato staci a vyblaznit na bocnych cestach sa na tom da krasne....

Momentalne na tom jazdi moja mama a na dialnici v Nemecku sa mladym frajerom pri 190km/h smeje do oci.....

Tak preco dnes o 12 rokov neskor nevedia urobit vykonny motor s minimalnou spotrebou? Teda vacsina vyrobcov.....iste sa najdu aj frajeri vid Type R.....ale zasy taky Accord 2.2 138 koni? smiesne...
...tam kde jini brzdi, ja podrazuji...
GTI DSG
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Laser 13. 7. 2005 14:51

po 1500 km by som motor nehodnotil....pockal by som aspon do 10-20 tisic, nech sa ustali spotreba a výkon...
Suhlas s tym ze 2,0FSI nie je nastupca 1,8T, treba 2,0TFSI.....
Laser
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Milna 13. 7. 2005 15:04

p3k píše:madeja: když jsem vybíral auto, projel jsem se v tom dvoulitru a musím potvrdit tvoje dojmy i mojí zkušeností, která je stejná (taky jsem z toho zátahu nebyl nějak odvázaný). Takže váhání mezi 2,0 FSI a 1,9 TDI (s lepší výbavou) vyhrála u mne 1,9 a díky tebou, ale i jinými udávané spotřebě, si jenom gratuluji (spotřebu mám skoro o 4 litry menší).m/quote]

Za 5,5l/100km ve 4x4 nejezdis pozor2 Myslim, ze kecas!
Milna
Nováček

Odeslat příspěvekod martin.z (novy) 13. 7. 2005 15:33

Taky nějak nechápu kam ten vývoj spěje. Mě s 1,8T všechno vyhovuje ale vývoj jde k točivým netahavým benzínům, které mají ještě k tomu víc kvaltů aby musel člověk jěště víc řadit, za chvilku snad bude vymoženost mít těch kvaltů 7... :-)
martin.z (novy)
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 13. 7. 2005 15:38

martin.z: no nevim, zalezi na zvolenem sestikvaltu. Pokud je to kompletne sestikvalt, tak kazdy jeho prevod je kratsi, tim dokaze udrzet auto lepe v optimalnich otackach pro vykon, coz najde uplatneni u sportovnejsich ridicu. Pokud je to sestikvalt, kdy je jenom mirne zkracena petka a pridana dlouha sestka, tak jizda je s tim jako s beznym petikvaltem, jenom pri ustalene rychlosti tam clovek streli tu sestku a ma nizsi spotrebu, mensi hluk atd. Pokud je to petikvalt u vetsich motoru, tak clovek zaradi za pet a diky vykonu nemusi moc podrazovat, na druhou stranu ta petka bude bud moc dlouha, takze to auto na ten rychlostni stupen bude line, nebo bude kratsi a zase bude vyssi spotreba, hluk atd.
Takze ono neni sestikvalt jako sestikvalt atd. Kdyz si vezmes takovy 330D od BMW, tak to je v podstate petikvalt s pridanou sestkou, tedy delky kvaltu jsou bezne, jen mirne zkracena petka a pridana sestka. Kdyz vezems sestikvalt, co mam ja, tak ten je extremne kratky i sestka je kratka a skoro jako bezne petikvalty, ale diky tomu, udrzim auto neustale v tech nejlepsich otackach, ale kvedlam jako utrzeny z retezu...
anonymni

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků