od Joystick 26. 6. 2005 20:22
Kvalita benzínu u JETu je opravdu podivná. Mám novou Fabii (kupoval jsem ji před necelými dvěma měsíci), jeli jsme s manželkou z návštěvy domů a v Kolíně, zhruba v polovině naší cesty mi bylo již jasné, že pokud pojedu dál, tak skončím někde na cestě s beznadějně suchou nádrží. Obvykle beru benzín u Shellky, ale tu jsem v Kolíně nepostřehl, tak jsem nabral za 700,- Natural u JETu (plnou jsem nevzal jen proto, že tam měli u stojenu nějakou "divokou" pistoli, pořád se to vypínalo). U tlustýho nafoukanýho prodavače jsem zaplatil a vyrazili jsem k domovu. Už na výjezdu od pumpy mi auto přišlo nějaký divný, motor, i přesto že má divný zvuk běžně (je to populární tříválec HTP (12V)) teď nějak divně chrchlal, ale plně se to projevilo až za městem, kdy jsem chtěl zrychlit na 90, tak jsem musel čtyřku vytočit víc, než obvykle, dal jsem tam pětku a nejelo to vůbec. Celou cestu domů jsem podřazoval i v sebemírnějším kopci na čtyřku, občas i na trojku, bylo to vyčerpávající. Podle PP stoupla spotřeba auta skoro o litr (běžně 5,1, teď 5,9), zvuk motoru byl příšernej. Honem jsem to vyjezdil a "na omluvu" mému autu jsem mu natočil plnou V-Power 95 a ta změna byla neuvěřitelná, měl jsem pocit, jako by mi někdo za tu dobu, co jsem platil u příjemné a milé obsluhy, vymněnil motor za nějaký jiný, o hodně silnější a úspornější. Takže JET never more!!!
Co se týká geometrie Fabie, tak u mého auta jsem nepostřehl žádný problém, nicméně loni se mi stala nemilá příhoda (která vedla k seřizování geomtrie u Fabie) - jednalo se o auto pantáty, taktéž skvělá a jedinečná 1,2HTP (6V). Jel jsem pozdě v noci úzkou cestou, kterou jsem navíc ani dobře neznal, tak jsem jel pomalu. Strážní andělé však v té době nestáli při mě a tak jsem v ostré 90° levotočivé zatáčce dostal smyk. Než jsem se vzpamatoval, byl jsem v příkopu. To jsem nejel nijak zvlášť rychle, nevím úplně přesně, možná tak do 50 km/h. K smyku pomohlo hlavně to, že bylo po dešti a na silnici v zatáčce bylo rozbředlé jemné bahno (v zatáčce tam je výjezd z pole). Tímto chci taky poděkovat všem dobrým lidem, kteří jeli náhodou okolo a zastavili a pomohli mi s autem z příkopu, zeptali se, zda něco nepotřebuji, zkontrolovali, zda jsme všichni O.K. a pak teprve frčeli dál. Dobrý člověk ještě žije, občas se objevuje mezi Sedlejovem a Víláncem, děkuji. A k autu: Bylo mi jasné, že geometrie nemohla po takovém tanci na bahně a v příkopu zůstat bez následků. Poté, co jsme s pantátou auto umyli a zjistili, že kastle bez následů je (k mé veliké úlevě), zajel pantáta na geometrii a tam mu naměřili rozbíhavost 10 mm (to je dost (myslím)). Seštelovali to a zdá se to dobrý. Nicméně, přesto, že má auto najeto teprve něco přes 14000km, jsou přední gumy po okraji skoro úplně sjeté. Tak se domluvím s prodejcem (zda to nenechá následky na záruce) a zajedem ke konkurenci na laser (prodejce - servis to měří furt jen tyčí) a pak se uvidí. Pak poreferuji.