Octavia Combi I 1.8 T Vs Octavia Combi II 2.0 FSI

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Fojťan 10. 5. 2005 22:40

MartinTDI píše:<<<OBJEM NELZE NICIM NAHRADIT>>> 8) 8)


ale lze, viz motory mercedes kompressor... ty jsou vynikajici.
Fojťan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pavproch 3. 6. 2005 14:11

Avant píše:......i o TFSI, tenhle motor oproti staré 1.8T ale tahne v celém spektru otáček zejména nahoře nad 4 tis. kde byla 1.8T už polomrtvá. ...v/quote]


No to sem teda jelen.... jezdím 0ct I. Combi 1.8T 4x4 a..... do 2500 ot lenochod a pak až do omezovače (přiměřená) raketa..... o nějaké dýchavičnosti nad 4k otáček není ani vidu ani slechu.... ale ten lenochod odspoda, to je hrůza....

(před Oct byl Bawor 1.8i - sice o papírových 25kW/40Nm míň a jenom 8v - ale pocitově lepší..... JJ, bawor je jiná liga - souhlasím s názorem v jiném příspěvku, že koncernový turba sou "tupý")
pavproch
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 3. 6. 2005 15:42

Off topic (coxx): Jasne, asiati to vubec neumej, coz doklada x aut se nejvetsim vykonem / litr vzhelem k roku uvedeni nebo uplne strasny turbo motory v Subaru STI a Evo :)

Pardon, nemohl sem si pomoct, klidne to smazte :D
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Švihák 30. 4. 2006 11:38

Mám najeto docela dost kiláků s oběma autama, a je to fakt něco úplně jiného. 2.0 FSI zábírá více už při nižších otáčkách, ale 1.8T má tak od 2500-3000 lepší dynamiku. 2.0 FSI je louda, to turbo tam chybí...
Škoda OCTAVIA 1.8 20V
Škoda OCTAVIA 1.8T 20V
Škoda OCTAVIA II 2.0 FSi
Švihák
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod diam@nt 1. 5. 2006 22:05

Presne tak, tiež som mal 2,0/85 a musím podporiť názor, že ten motor určite nebol zbytočný. Samozrejme, že na 2,0 FSI nemá, ale jazdilo sa s ním ozaj príjemne, určite podstatne lepšie, než s 1,6/75. Navyše mal ten motor taký príjemný sound - dnes sa už asi motory s takým dobrým zvukom nevyrábajú. Dnešné motory už skôr chrčia. Na brzde ten motor bez úprav dával 93 kW. Myslím, že 2,0/85 odsudzujú hlavne tí, čo s ním nikdy nejazdili. Ono ich zase tak veľa nie je.

Samozrejme, že 2,0FSI v OII muselo oproti 1,8T v OI prehrať. 1,8T má turbo, v nižších otáčkach viac výkonu (cca o 10 kW) a vyšší točivý moment v ľahšom aute. Ale ja by som 2,0FSI rozhodne nezatracoval. Testoval som ho ešte pred autorevue (http://www.railweb.sk sekcia Škoda) a tiež ma milo prekvapil (predtým som testoval 1,6FSI a bol som trochu sklamaný).

A ešte by som rád dodal, že výkon nie je všetko. Pozrite si diskusiu pod testom OII RS tu na Autorevue a uvidíte. Ja si myslím to isté, že dôležitý je aj priebeh krivky výkonu, nie len maximálna hodnota.

Čiastočne súhlasím, že autá s turbom poskytujú už v nižších otáčkach viac výkonu a najmä TDI už vo vyšších otáčkach neponúkne nič. U benzínu je to lepšie, ale typická výkonová špička atmosférických benzínov už nie je tak výrazná. Myslím, že je fajn mať nejakú výkonovú rezervu, ktorú človek získa vytočením motoru do vyšších otáčok. Z tohoto pohľadu mi vychádza ako najvhodnejší benzínový soft-turbo motor. Neskazí sa charakter motora, ale stúpne výkon a nevzrastie spotreba.

Avant - súhlas, motory FSI sú pomerne tiché. Ale majú proste iný zvuk, než bežné motory. Ale posádku príliš neotravuje.

K spotrebe - turbomotory by mali mať pri využívaní rovnakého výkonu nižšiu spotrebu, lebo vďaka vyššiemu točivému momentu môže byť ťažšie sprevodovanie a teda nižšie otáčky. Taktiež turbo je vlastne zariadeie, ktoré využíva energiu výfukových plynov (ktorá sa vlastne vyhadzuje) a motor tak nemusí vykonávať toľko práce na nasávanie vzduchu. Vzduch príde "zadarmo". Príkladom tohoto je motor 1,4 TSI 103 kW, ktorý má v Golfe Plus skoro o liter nižšiu priemernú spotrebu než 2,0 FSI 110 kW.

Kompresor má svoje výhody, ale aj nevýhody. Navýhodou je nižší maximálny výkon a viac odoberanej mechanickej energie.
diam@nt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 1. 5. 2006 23:42

Ja bych uprednostnil objem pred turbem. pak bych se poohledl po kompresoru. f TDI me vytaci jak ten motor klame, turbo dira + turbo supa neskutecna a pak vadnuti. jinak 2.0MPI jezdim v O1 obcas a ten motor mam hodne rad, takove vdecne udelatko, ktere nenadchne max.vykonem a lehce umira ve vysokych otackach, ale vod spoda to taha pekne, ma to peknej zvuk a asi i nejaka citova vazba 1,6SR v O1 jezdim taky a jedine co mi vadi je absence sestky. moc to nesezere a do 130 je to i pomerne klidne. 1,8T vs 2.0FSI tady bych byl asi moooc na vazkach. 1,8T jsem jel 2.0FSI ne, ale TFSI ano. ale nakonec bych asi dal prednost FSI. je mi jasne, ze to bude pomalejsi, na druhou stranu rychlost neni vse.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod diam@nt 2. 5. 2006 20:07

Ja by som volil asi 2,0 FSI, jazdil som s ním a ten motor sa skutočne bez protestov nechá vytočiť, ak treba a nárast výkonu je taký, povedal by som až prekvapivo lineárny. Mne sa tá charakteristika veľmi páčila.
diam@nt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 10. 5. 2006 17:04

Vím srovnává se tady 1.8T vs. 2.0FSI, ale hodně se tu zmiňuje 2.0TFSI. Už to tu bylo zmíněno, ale je pravda, že u OII RS 2.0TFSI je nástup turba neskutečně plynulý, žádný nějdřív nic, pak síla a potom uvadání. Samotného mě to překvapilo, ale musím zaplácat, je to nádhera, když vám auto táhne od cca 2tis. až do 6,5tis. (včerejší zkušenost). OI 1.8T jsem párkrát jel už kdysi a tam je nástup turba určitě znát. Někdo tady psal, že mu to pak neuvadá u 1.8T, ale kdyby si to mohl srovnat s 2.0TFSI, tak musí uznat, že proti TFSI by se o uvadání dalo mluvit :) Četl jsem srovnání pružnosti v Caurautu 1.8T vs. 2.0TFSI a ten rozdíl byl dost jasný!!!
Samozřejmě ve prospěch TFSI 8)
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod diam@nt 10. 5. 2006 20:51

Jasne, TFSI potešilo pri skúšobnej jazde aj mňa. Presne ako popisuješ, nástup turba je pomerne pozvoľný (žiadne nakopnutie) a motor krásne ťahá až temer po maximum otáčok.
diam@nt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod štírek 27. 8. 2006 10:55

[quote="Švihák"tMám najeto docela dost kiláků s oběma autama, a je to fakt něco úplně jiného. 2.0 FSI zábírá více už při nižších otáčkách, ale 1.8T má tak od 2500-3000 lepší dynamiku. 2.0 FSI je louda, to turbo tam chybí...,/quote]
Chtěl jsem se tě zeptat,když máš zkušenost s 1,8T na toto:Měl jsem Octavu 1,8T rok 99 a jela fakt dobře,ale někdy jsem měl pocit na stejný trati,že jela líp a někdy na opak.Ted mam RSko a taky mi to připadá.že jsou chvile,kdy fakt jede líp a opak,takže nevím čím by to mohlo být nebo je to fakt možná jenom takový pocit.Jinak děkuji za odpověd
štírek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HE-Dabel 27. 8. 2006 12:59

Madeja: Pockaj nech do oktvavky daju 1.8 TFSI 160ps. a vtedy to porovnaj s 1,8T 150ps.
HE-Dabel
Nováček

Odeslat příspěvekod coxxi 27. 8. 2006 13:47

[quote="štírek"t[quote="Švihák"tMám najeto docela dost kiláků s oběma autama, a je to fakt něco úplně jiného. 2.0 FSI zábírá více už při nižších otáčkách, ale 1.8T má tak od 2500-3000 lepší dynamiku. 2.0 FSI je louda, to turbo tam chybí...,/quote]
Chtěl jsem se tě zeptat,když máš zkušenost s 1,8T na toto:Měl jsem Octavu 1,8T rok 99 a jela fakt dobře,ale někdy jsem měl pocit na stejný trati,že jela líp a někdy na opak.Ted mam RSko a taky mi to připadá.že jsou chvile,kdy fakt jede líp a opak,takže nevím čím by to mohlo být nebo je to fakt možná jenom takový pocit.Jinak děkuji za odpovědi/quote]


To muze bejt klidne pocasim - teplotou vzduchu ... turbomotory to nekdy docela ovlivnuje.
coxxi
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod diam@nt 27. 8. 2006 15:09

Myslím, že neturbo motory ešte viacej. Tam nemá čo prúdeniu vzduchu do valcov pomôcť. Najviacej asi vlhkosť vzduchu, starší vzduchový filter je na to citlivý. A v dosť výraznej miere to môže ovplyvniť aj kvalita paliva.
Fabia II 1,4 TSI
Audi Q5 2,0 TSI
Karosa ŠL 11
Karosa ŠD 11
Karosa ŠM 16,5 (vo výstavbe)
diam@nt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HE-Dabel 27. 8. 2006 16:57

štírek: To registrujem a ja na svojom aute
HE-Dabel
Nováček

Odeslat příspěvekod štírek 27. 8. 2006 17:28

coxxi píše:[quote="štírek"t[quote="Švihák"tMám najeto docela dost kiláků s oběma autama, a je to fakt něco úplně jiného. 2.0 FSI zábírá více už při nižších otáčkách, ale 1.8T má tak od 2500-3000 lepší dynamiku. 2.0 FSI je louda, to turbo tam chybí...,/quote]
Chtěl jsem se tě zeptat,když máš zkušenost s 1,8T na toto:Měl jsem Octavu 1,8T rok 99 a jela fakt dobře,ale někdy jsem měl pocit na stejný trati,že jela líp a někdy na opak.Ted mam RSko a taky mi to připadá.že jsou chvile,kdy fakt jede líp a opak,takže nevím čím by to mohlo být nebo je to fakt možná jenom takový pocit.Jinak děkuji za odpovědi/quote]


To muze bejt klidne pocasim - teplotou vzduchu ... turbomotory to nekdy docela ovlivnuje.

Predem dekuji za tvoji odpoved a taky jsem si to trochu myslel,ze by to mohlo byt tim pocasim,ale i tak nic nedam se zeptat
štírek
Nováček
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků