Octavia Combi I 1.8 T Vs Octavia Combi II 2.0 FSI

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod madeja 25. 4. 2005 14:35

Už dnes se mi do ruky dostalo předváděcí vozidlo s 2.0 FSI. Měl jsem ho pouze asi 2 hodiny, ale něco mi to řeklo.
Bohužel nemohu souhlasit s chválou n atento benzín na autorevue. Po nastartování chladného motoru se ozve na benzín velmi nepříjemný zvuk připomínající nafťáka. Člověk má pocit, jako by se ten motor s tou zimou pral. Po zahřátí jede motor nadherně potichu a je vše více než OK. Motor má opravdu velký rozsah otáček, pokud se nepletu červěně je na otáčkoměru vyznačeno až 6 500 otáček a do této hodnoty motor opravdu zabírá a jeho výkon neustále roste.

Podle mého názoru však s 1.8 T srovnání nesnese, řidič má pocit, že motor je mdlejší a zabírá přijatelně od cca 4 tis otáček. Spotřebu mi počítač ukázal 12,5 l to jsem ho ale nechál pořádně protáhnout.

Nakonec jsme postavili 1.8 T vedle sebe s 2.0 FSI a prostřídali se za volanty. Vždycky to vyhrála 1.8 T s poměrně velkým přehledem.
Jak na sprintu s nuly, tak i ve zrychlování s 60 a 80. Na jaký rychlostní stupeň se jede jsme neřešili. Na cca 500 m při zrychlování z nuly to 1.8 T vyhrávala tak o 4 " koňské délky" což je podle mne hodně.
Co se týče dinamiky je pro mně FSI velké zklamání.
Zlatá 1.8 T provolávám ji slávu a vynáším ji do nebes.
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod George_Couser 25. 4. 2005 14:57

Jenze ono by to chtelo spis srovnavat 1.8T vs. 2.0TFSI, 2.0FSI neni primy nastupce toho 1.8T (jenom ma shodny max vykon). Vsak se mozna i v O2 pozdeji predstavi 2.0TFSI 125kW, ktery se bude dodavat do jinych vozu koncernu...
George_Couser
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr B. 25. 4. 2005 15:04

madeja píše:Po nastartování chladného motoru se ozve na benzín velmi nepříjemný zvuk připomínající nafťáka. Člověk má pocit, jako by se ten motor s tou zimou pral. t/quote]

O tom jsem v článku psal.


quote="madeja"]Podle mého názoru však s 1.8 T srovnání nesnese, řidič má pocit, že motor je mdlejší a zabírá přijatelně od cca 4 tis otáček. Spotřebu mi počítač ukázal 12,5 l to jsem ho ale nechál pořádně protáhnout.
Všechno hezké jednou končí...
Petr B.
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tech 28. 4. 2005 12:51

kolik mělo to FSI najeto ???
Tech
Nováček

Odeslat příspěvekod MartinTDI 3. 5. 2005 18:57

jel jsem na O2 2.0FSI combi a jede to na 99%stejne jako muj byvaly dvulitr(O1 2.0 85kW) stejne ,opravdu stejne .... spotreba je pri sportovni jizde na strane 2.0 a pri ekonomickej jede za menej 2.0FSI
BMW
MartinTDI
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 3. 5. 2005 18:58

MartinTDI: nejsem zadny fanda FSI, ale FSI jede o 3 tridy lepe, nez stary 2.0 8V
anonymni

Odeslat příspěvekod MartinTDI 4. 5. 2005 20:31

Jel si s 2.0 8V??
...asi ne a proto nevis kolik sily nabizi jiz od nizkych otacek...
BMW
MartinTDI
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 5. 2005 20:34

MartinTDI: abychom si to ujasnili, bavime se o 2.0 8V - 85kW? Pokud ano a beres ho za lepsi, nez FSI, nema smysl diskutovat dal. Mas pravdu, diky 8V technologii ma kroutak posunuty kapku dolu, nicmene motor je o nekolik generaci pozadu, je to zcela zbytecny dvoulitr, nema zadnou vyhodu, krom toho kapku lepsiho zatahu od spodu...
anonymni

Odeslat příspěvekod coxxi 4. 5. 2005 20:52

Goes : hele nechci se nak hadat, ale s timhle motorem jezdim a s ohledem kolik ma "let", bych rek ze se jedna o to lepsi z lihne VW ... rikam je to dedek, ale je az k nevire jak jede z nizkech otacek, ve vysokejch otackach je to uz slabsi , holt jen 8V ... ale to auto s nim ma neco do sebe, zadnej sportak to neni, oproti dieselum je to pro ucho stravitelny(kamaradka zvykla se vozit v Passatu 96kw TDI PD mi jednou rika , to je naky dovny, zda se mi ze to auto je naky tichy:) a to nepochybuju, ze pasik ma lepsi odhlucneni ...) a ject to taky jede, necha si libit opravdu hodne ..napr na 2 max 100kmph , 3 to dotahne 140-150kmph ... petka muzes dat klidne v 45-50 kmph a v poho to pobere zrychluje (samo zadna raketa .. ) .... proste je to zlatej motor oproti TDI :)
Lepsi nez 2.0 FSI nebude, si myslim, to je jasny, uz jen parametry to doklada, zvuk a celkove charakteristika urcite taky...
coxxi
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod coxxi 4. 5. 2005 20:59

a jeste neco, zbytecnej teda rozhodne neni ... mezi 1.6 SR 74 kw a 1.8 T byla nepovedena 1.8 20V (s kery jak vime udelali to 1.8T) ... sice ma leta (2.0) ale jede o hodne lip nez 1.6 , tu musis tocit aby to aspon torchu jelo a pak jen nestacis koukat na spotrebu :) Proste kdyz dame suma sumarum, motor v porovnanim s ostatnima 2.0 rekneme vzhledem k datu kdy se zacal davat je prumernej ... urcite by mu nakejch +15kw sedlo ... ale rikam, na pohodovou sviznejsi jizdu je dobrej, nehlede na auta ktery maj 1.4 atd a tyky jezdi a neresi to :) ... myslim ze i ty bys ho bral :)) Ne:), proste prumernej motor v prumernym aute ....
coxxi
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 5. 2005 21:03

coxxi: ja mel taky par aut s motorem 2.0 8V a vim, jake to ma vyhody proti 16V motorum. Ja to nehodnotim z pohledu draveho auta, ale proste i kdyz nejsem fanda FSI, tak vidim FSI jako lepsi volbu. Mozna netahne tak dobre od nizkych otacek (osobne neznam srovnani pruznosti), ale ja bych uprednostnil FSI, ne pro 16V, ale pro vse, co k nemu patri.
anonymni

Odeslat příspěvekod coxxi 4. 5. 2005 21:20

Goes: dyt ja psal, ze FSI musi uz jen z principu bejt lepsi , 10(asi jeste vic) let musi bejt znat ne ? Jinak by to mohli Ing.ove od WV asi zabalit .. nikdy nedelali nejlepsi motory ale taky ne nejhorsi ... tu a tam nakej kus propad nebo zaznamenal uspech, dlouhodobe spis prumer .... pravda ze moc podlehli pismenum TDI a benz tochu zanedbavali ... ale rek bych ze ted 2.0 TFSI bude hodne dobrej samo na dvoj. preplnovani co se chysta pro 3.0 u bmw nemaj ...(ostatne cena je taky jinde :)) )
coxxi
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 5. 2005 21:23

coxxi: ja nemam rad vychvalovani preplnovanych motoru, ono by bylo divne, kdyby to nemelo mit ty parametry, co ma. Ukazou umu Ingu je samotny motor, doladeni vykonu atd. turbem je uz pak o necem jinem a jen malo-kdy se turbo motor ve vysledku nepovede, byt zaklad je nic moc (ukazka, co umi udelat turbo s jinak prumernym motorem bylo u 1.8T).
anonymni

Odeslat příspěvekod coxxi 4. 5. 2005 21:40

goes : dobre tak jinak ... co tomu motoru (2.0 TFSI) vytknes ? az udelaj treba cca 170 kw ... to uz je dost slusny .... urcite sou japonci ktery toci jak motorka a vykon maj podobnej, jenze s timhle motorem , muzes jezdit i normalne , proste je prijemnejsi nez naka vysokootackova pila ..... lepsi je ve spotrebe (pri rozumnym jezdeni, neberu jizdu na doraz), v pruznosti ... linearni narust vykonu .... samo ze zvuk sestivalce mit nebude ... ale jak rikam cena je pak taky jinde ... musis se na to divat i z tohohle pohledu, proste preplnovanej benz je pro me dobra volba , rozhodne lepsi nez bezne diesely (nebudem uvazovat spicku jako normalni 3.0d od bmw a co teprv 2x prepln)

urcite je umeni vyladil dobre atmosferu ale, v dusledku to oceni jen fanda motoru, ale i ten pokud ma vsech pet pohromade a nema jen nakou svoji pravdu, musi uznat ze ten samej motor s turbem bude mit pri celkovim srovnani navrh (pruznost, vykon) .... jen snad spatne sledeny turbo by mohlo nekomu vadit ... to sou ale extremy ....

podle me to beres moc z ostra - uvazujme v klidu:
kdyz si vezmem priklad, ze sou dva motory , jeden rekneme (moc jich takovecj neznam - az na japonce) 2 litr cca 150 kw atmosfera a druhej 2 litr cca 150 kw preplnovanej ..... kolik zakazniku ze sta bude tesit, ze si vybrali motor o kerym ty rikas ze sou ty Ing.ove ,co ho delja lepsi, pze to z toho umi vydolovat bez turba ? 1,2? A kolik jich bude spokojenejch s tim preplnovanym, pze to pojede, pri pohod. jizde dobra spotreba atd .... rek bych ze vetsina ...
Ty ses asi z ty mensiny(nic proti tomu), kazdej si bude obhajovat svoje, proto se kazdej muze taky rozhodnout co si koupi ... tvuj nazor respektuju, ale pride mi, ze muj mluvi za vetsinu ...

kua to je slohovka :)
jeste ze to uz ve skole nedelame :))
coxxi
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 5. 2005 22:42

coxxi: ja s tebou ohledne 2.0TFSI souhlasim, jenom rikam, ze by bylo divne, kdyby z 2.0TFSI nedostali 150kW, na tom neni nic zvlastniho, je to bezny vykon takoveho motoru. Pokud chce clovek hodnotit motor, mel by hodnotit ten zaklad. Jinak optimalizace turbem ma svuj vyznam a nejak se tomu nebranim a nejsem proti tomu. Ale jak rikam, zaklad je zaklad...
anonymni

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků