Škoda Enyaq iV

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MV_cz 3. 7. 2024 06:49

A jestli jsou navíc slunkobaroni, tak budou jezdit zadarmiko 8-)
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goesson 3. 7. 2024 08:13

To jsou. Ale zase spalovak by kupili o 20-30% levneji. Pojistka levnejsi apod takze se to dost vykompenzuje
aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod yeaah 3. 7. 2024 23:09

8-)
yeaah baby!
yeaah
Inventář

Odeslat příspěvekod Goesson 4. 7. 2024 11:35

Cestou sem potkal stovky elektroaut ruznych znacek. Vsechny poslisne to kilco v pravem. Jen enyjak s nama od vince 130-140. Jolt dobra kara
aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod tomanr 4. 7. 2024 12:50

Maju zadarmo dialnicnu znamku tak si to chcu vychutnat.
tomanr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goesson 4. 7. 2024 14:02

A jine ev nemaji?
aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod psel 4. 7. 2024 17:57

To kilčo je divné, pocit z toho, že by ostatní BEV jeli tak pomalu nemám.
Sám jsem zkoušel dálnici D1 a pak ve Švýcarsku / Německu, kontinuálně 130 a držel jsem se omezení.
K mému velkému překvapení jsem z Zurichu dojel dál (430km) než na D1 Praha / Brno (380km - tam a zpět).
To omezení na 120 v CH a pak spousta omezení v Německu, a to nejen 120, ale i 100, okolo Mnichova 80 prostě vliv na spotřebu mělo.
Abych zvýšil dojezd o 50km, musel bych jet místo 130 max 120, jel bych 3 hodiny a 20 minut. Místo toho při 130 bych to dal o 15 minut dříve, ale těch 50km nabiju za 6 minut, takže jet pomalu z časového hlediska nedává smysl.
To nabití mimo domov / firmu ale bude něco stát, takže kdybych měl Praha / Brno jako každodenní rutinu, a platil si to ze své výplaty tak bych asi zvolnil. Takových cest mám minimum, většinou se vejdu do 350km (tam a z5) a pak už jsou to cesty, kde prostě nabíjet musím tak jako tak. Vždy ale nabíjím jen tolik kolik s rezervou potřebuji na dojetí.
psel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Goesson 4. 7. 2024 18:41

Pekne
aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod MV_cz 4. 7. 2024 20:11

Každodenní rutina Praha Brno a zpět, to by mě *****, s elektromobilem dvojnásob.
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pozpatku_fijA 4. 7. 2024 20:47

jako pokud to eňak zvládne bez dobíjení, tak sa dá ...
pozpatku_fijA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod psel 6. 7. 2024 14:39

No uvidíme jak to bude s Enyaqem příští rok, doufám že tomu dají nějaký update baterky co bude stát za řeč. 79kWh LIFEPO jako low cost základ (viz Ford Explorer) a pak nějaký update směrem k 9x Kwh by mu slušel, pak by to asi za update stálo.
Ale to je asi jen zbožné přání.
A motorově, ten APP550 se dá zvednout na 245kW a už by si i ten ASM vepředu zasloužil nějaký update, je na trhu od 2020 beze změny. Bez baterky, co ten výkon dá, to ale smysl nedává.
Ale jejich baterka s Einheitszelle přijde až s ID2, takže tohohle update Enyaqu na začátku 2025 se týkat určitě nebude.
Takže jsem prostě zvědav co za baterku Enyaq příští rok dostane, protože jinak to Enayq oproti Elroqu prohraje.... Těch pár centimetrů za nižší cenu vymaní dost lidí.

-- 6. 7. 2024 14:44 --

MV_cz píše:Každodenní rutina Praha Brno a zpět, to by mě *****, s elektromobilem dvojnásob.

Naopak, jede to tiše, sedí to, výkon na předjíždění máš okamžitě a pokud není tvým cílem porušovat rychlostní limity nad rámec slušnosti, tak je to asi nejpohodlnější způsob s tím elektromobilem.
Jen si musíš zvyknout na to, že občas se někdo snaží dokazovat, že s oblakem dýmu dokáže víc, ale mě to nechává v klidu, teda minimálně do doby když se někdo plíží a jakmile ho předjedeš, tak se tě snaží "dostat" a případně i před tebou zahamtnout aby tě vyškolil. Se spalovákem se mi tohle nestávalo....
psel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MV_cz 6. 7. 2024 14:49

To ne, spíš obecně jezdit každej den po D1 tam a zpět, to je o nerva. Vybírám si míň exponované doby pro přesun a stejně mě to nebetyčně sere :D
renaultí 1.8 M5P EDC
pežotí 1.2 PT HN05 EAT8
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 6. 7. 2024 14:55

Jak jsme ted jeli do HR tak me prekvapilo, ze ani v Rakousku moc elektronek na dalnici nebylo. Na shellce na kopecku co jsou tam radary bylo na nabijecce jedno luxusni BMW a druha volna, zadne BEV nikde. Predstava, jak pojede po dalnici 90% BEV a vsechny budou muset cestou nekde nabijet = tisice az desetitisice aut denne asi, docela zabavna. IMHO to reseni dopravy krome courani po meste neni.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomanr 6. 7. 2024 15:29

Je to tak. Tento vikend Kromeriz, buduci Hochalpenstrasse, potom Dansko.
V AT je tusim 3% celkovo elektraut.

Tolko je ich aj vidiet.
tomanr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod psel 6. 7. 2024 15:39

Ano, BEV je zatím málo, a na nabíječkách nabíjím obvykle sám. A jsem za to rád :-).
psel
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků