Škoda Scala pokec

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Ingos 23. 12. 2021 18:11

Tak mám zajeto. Zatím 977km a s autem velká spokojenost, až na pár věcí. První je spojka, která má zbytečně dlouhý chod pedálu, takže při pouštení má člověk nohu až u ucha. Další věc která by mohla být lepší, je cukání při přeřazování. Pokud se plyn pustí rychle, tak to prostě lehce cukne. Jde tomu zabránit pomalejším puštením plynu, ale to zase padnou otáčky, takže nepraktické. Poslední věc je vypínání válců. Samotné vypnutí a zapnutí je bez problému, ale při určitých otáčkách to duní a je to slyšet. Rozhodně nejde říct, že by to nešlo poznat, alespoň ve Scale určitě ne. Pokud je pouze zařazená rychlost a nepřidává se plyn, pak ano, poznat to prakticky nejde, ale jakmile člověk lehce přidá, tak to je v určitých oblastech otáček slyšet.
Co je určitě příjemným překvapeím je motor. Na svůj objem a výkon táhne opravdu perfektně a to jsem 5 dní neustále přesedal mezi Audinou s 2l TFSI a neměl jsem pocit, že přesedám z "Felicie do Lamba". Nevadí mu nízké otáčky, ale pod 1500ot. ho nepouštím, takže níž nepovím. To nejlepší předvede kolem 4000, pak už je to absolutně linéární TSI bez jakékoli gradace, trošku škoda. Spotřeba zpět byla 6,9l, při vyšším tempu než při cestě na Moravu. Celkově bych řekl, že při svižnější jízdě (okresky 120, dálnice 150-160), je to s mým bývalým 1.0 TSI v Golfu +- nastejno. Litr se musel při předjíždění a akceleraci ždímat, tohle jede lehčeji. Při úsporné jízdě pak litr výrazně lepší o 0,5-1l.
Podvozek akorát komfortní i tuhý, jízdní vlastnosti při sportovnější jízdě zatím moc nemůžu soudit. Teploty pod 0, mokro, sníh a nové gumy, takže zatím nebylo kde zkoušet. Je teda dost citlivý na vyjeté koleje, což je zvláštní při šířce gum 195mm. Na dálnici i ve větším větru stabilní.
Interiér v pohodě, nic extra, ani nic špatného. Sedadla fajn, řazení perfektně tuhé a přesné, celkově spojka i plynový pedál tužší, což mi vyhovuje. Infotainment nabíhá hned, android funguje, klima klimuje a rádio hraje. Odhlučnění do nějakých 120 naprosto v pohodě, pak se to výrazně horší a od 150 je už docela dost hluk. Paradoxně ne od kol, jak je u Škody zvykem, ale od oken. Docela dost je slyšet i motor, i když má kapota odhlučnění, to by mohlo být lepší.

Celkově spokojenej skoro jako Moucha.

P.S. dnes jsem byl po cestě zpět projet Karoqa s 1.0TSI pro tchána a je neuvěřitelné, jak se ty auta liší. Ten motor byl absolutně zdechlý, prostě to vůbec nejelo, spojka jako bláto, řadící páka s vůlema a vykvedlaná jak starý Rencek. Auto rok staré a najeto 13 500km. Vím, že to auto ladí primárně pro ženy, ale ten rozdíl mi přišel až neuvěřitelný.

@Arnie- Karoq kapučíno bude k prodeji. Dej víc než 440 co nabídla Škodovka a můžeš rozšířit sbírku :D
Ingos
Inventář

Odeslat příspěvekod glider 23. 12. 2021 18:41

Nad 4000 hej suhlas, to mas pocit ze nezrychlujes.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 12. 2021 18:42

To mam s cimkoli
anonymni

Odeslat příspěvekod Moucha 23. 12. 2021 18:53

Dlouha spojka atd. to jsem presne popisoval u okty taky, ale ted muzu rict, ze jsem si zvykl, kazdopadne kratke drahy rulez, dlouha je nesmysl
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 12. 2021 19:38

TSI nad 4000 není lineární. Lineární se říká, když je konstantní točivý moment. Tady ovšem točivý moment od 4000 do 6000 klesá a plus mínus konstantní je výkon.

Karoka hnusnýho si nech, tomu nepomůže ani ta boží barva :D
už nemám žádnou Mazdu :(
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 23. 12. 2021 19:45

Téměř linární je tah. Prostě už to netáhne ani více, ani o moc méně.

Víš o čem mluvím ;-)
Ingos
Inventář

Odeslat příspěvekod Moucha 23. 12. 2021 19:45

Nechces kousek karbonove folie? Byl bys spokojenejsi
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 12. 2021 19:48

Arnie J píše:TSI nad 4000 není lineární. Lineární se říká, když je konstantní točivý moment. Tady ovšem točivý moment od 4000 do 6000 klesá a plus mínus konstantní je výkon.

Karoka hnusnýho si nech, tomu nepomůže ani ta boží barva :D


Linearni se rika desitky let a vzdy ri smerovalo k prubehu krivky vykonu bo kdysi ty kroutaky moc ploche enbyly. Ale tonje jedno
anonymni

Odeslat příspěvekod glider 23. 12. 2021 19:50

Ingos píše:Téměř linární je tah. Prostě už to netáhne ani více, ani o moc méně.

Víš o čem mluvím ;-)

Moment klesa, vykon konstantny, otacky rastu => zrychluje to menej a menej.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 23. 12. 2021 19:50

Moucha píše:Nechces kousek karbonove folie? Byl bys spokojenejsi


Není třeba, mě se ten dekor palubní desky líbí, ale díky :-) .
Ingos
Inventář

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 12. 2021 19:50

Ingos: vím :)

goes: ano, lineární růst křivky výkonu :)
už nemám žádnou Mazdu :(
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 23. 12. 2021 20:09

glider píše:
Ingos píše:Téměř linární je tah. Prostě už to netáhne ani více, ani o moc méně.

Víš o čem mluvím ;-)

Moment klesa, vykon konstantny, otacky rastu => zrychluje to menej a menej.


Ano, ale ten výkon je konstantní až od 5000ot. respektive dle brzdy téhle společnosti až od 5600 a krouták neklesá zase tak prudce, aby to začalo táhnout nějako výrazně méně. Ale to je fuk, jsou vánoce, a motor je linární, serem na to.

https://www.chiptuning.cz/detail/Osobn% ... -tsi-110kw
Ingos
Inventář

Odeslat příspěvekod glider 23. 12. 2021 20:17

Ved jasne, vramci moznosti objemu a daneho turba je to ok.

A BFU jazdi beztak do 4000.

Na druhu stranu da sa to aj inak.

Obrázek
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 12. 2021 20:27

Najs na turbo
už nemám žádnou Mazdu :(
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 23. 12. 2021 20:32

Mam pocit, ze povodny 1,6EB sa choval podobne, ze sa mi to aj pacilo.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků