Škoda Scala pokec

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Lukas063 5. 2. 2022 12:19

Novodobé naftové motory jsou na tom určitě hůř..

Za sebe bych volil tsi.
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 5. 2. 2022 12:20

Není to z hlediska krátkých tras už dneska jedno? Leda by vzal atmo hjundaj nebo 1.0TCe v rencku/dačce.
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 5. 2. 2022 13:31

Neviem cim je novodoby naftovy motor horsi, ked aj to TSI ma priamy vstrek a filter pevnych castic.

52km denne len do prace, no spocitaj si to.
Dizlova Scala vie jazdit pod 5, benzinova tak za 6-6,5.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 5. 2. 2022 13:35

glider píše:Neviem cim je novodoby naftovy motor horsi

fakt nevíš? :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 5. 2. 2022 14:51

nevím, kolik naftových a kolik benzinových modeních motorů slovákovi příjde týdně pod ruku, ale mě celkem dost (odhadem 20-30 ks) a kdybych to měl shrnout, tak z 95% řešíme problémy na těch naftových (nad rámec běžné údržby)
3x týdně 4km do krámu tomu moc nepřidá...

Sám jsem donedávna preferoval naftový motory, ale už to prostě není to co bejvávalo... Nemluvě o tom, že budou větší a větší problémy projít skrze emise, kde už teď maj občas naftové motory problémy.
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 5. 2. 2022 15:02

No tak napis co sa sere na 1,6TDI a 2,0TDI plus km najazdy.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 5. 2. 2022 15:30

denně řešíme lambda sondy, čidla (odchylka tlaku, teploty spalin, NOx senzor...sám určitě víš, kolik jich je jen na výfukové soustavě), čas od času ucpaný dpf (to zákazník doslova brečí, když se na něj vyvalej ceny). Určitě víš, co stojí na 1.6/2.0 naftovou jedna žhavící svíčka se snímačem tlaku (jestli teda víš, že tam něco takovýho je)... o netěšnící vodní pumpě a tím způsobeném přehřívání motoru na nějakých cca 130 °C (s vypínacím el kontaktem), která se řeší skoro každý týden alespon jednou, ti snad psát nemusím. KM nájezdy ti vypisovat nebudu, nepamatuju se, ale nejsou to žádný namotaný statisíce... A jak jsem psal v předchozím příspěvku, v nějakých 95% jsou to prostě záležitosti naftových motorů. Bezniňáky se u nás točí (z hodně velké části) jen na výměnu oleje/filtrů, brzd a podvozkových dílů...
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 5. 2. 2022 15:41

Take 1.0 TSI po 100k km stratilo cast vykonu kvoli karbonovaniu - kratke trasy.
Casticovy filter sa tam dava pomerne kratku dobu zatial.
Takze tych aut s TSI OPF bude vyrazne menej ako dizlov s vyssimi najazdami.

Pumpy no tu pocut na kazdom druhom TDI ze piska, to im uplne nevyslo.

Proste neda sa povedat, ze nafta nie na kratku trasu, ze TSI to bude zvladat lepsie.
To mozno verzia bez filtra a s dvojitym vstrekovanim, ale tato kombinacia sa uz nerobi.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 5. 2. 2022 15:57

já se teda bavil o 1.5 tsi a 1.6 tdi, netahám do toho mrzké 1.0 tsi...

Vodní pumpa- neřeším pískání, řeším přehřívání/ ztrátu chladící kapaliny. A s tím souvisejicí náklady na opravu, není to úplně záležitost na 10 minut a výsledná částka na faktuře podle toho vypadá.

A určitě se nemusíme bavit o podařeném díle v podobě OIV (hlavně 2.0 tdi)..

Ještě bych mohl zminit takovou prkotinu za pár stokorun a to jsou podtlakové hadice (https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 30089.html + https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/ ... 30112.html), které jsou z obzvláště chutného materiálu a takřka denně přijede nějaké auto s rozsvícenou kontrolkou na budikách (někdo to zvládne po své ose, někdo odtahovkou)... problém- hadičky rozkousané hlodavcem. Ano, může se to stát asi každýmu, že mu kuna prokouše nějakou hadičku, ale řešíme to hlavně u koncernových kusů a řešíme hlavně podtlakovky - jsou první na ráně a asi z fakt moc chutného materiálu, protože na náhody nevěřím a tohle je dokola opakujicí se "problém".
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 5. 2. 2022 16:01

Já ani neřešil spolehlivost. Ale nebudu prostě jezdit chrochtákem kvůli ušetřenému litru.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 5. 2. 2022 16:12

52km denne len pracovne...to uz sa oplati kolenovrtit, pokial nemas ambicie na to slapat a trocha si "uzit" jazdu.

A v Scale to TDI zerie nezmyselne malo, okreska za 4 podla predpisov no prob.
Videl som tam aj mensie cisla.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4rkus 5. 2. 2022 17:45

Všem díky za rady. Zůstanu u té 1.5tky �
m4rkus
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Moucha 5. 2. 2022 17:49

Ja bych bral taky jeden z nich
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 5. 2. 2022 18:14

glider píše:52km denne len pracovne...to uz sa oplati kolenovrtit, pokial nemas ambicie na to slapat a trocha si "uzit" jazdu.

A v Scale to TDI zerie nezmyselne malo, okreska za 4 podla predpisov no prob.
Videl som tam aj mensie cisla.

No a jak jsem psal, TSI okreska za 5 podle předpisů no prob. :)
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Já první 5. 2. 2022 19:10

dýzl v autě není osobák, ale traktor převlečený za osobák
Co můžeš odložit na zítřek, nedělej dnes.
SatanWagen 2.0 TSI 206 kw. Das Škoda Auto.
Skočte si do značky.
Já první
Štamgast
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků