Proto jsem se ptal na ty zkusenosti a budu rad za kazdou i za opacnej nazor a konstruktivni debatu.
Muzu bejt uplne mimo, a budu rad pokud me nekdo vyvede z omylu.
Ja nikdy nebyl zastance OL, ale at pocitam jak pocitam tak mi to nejak vyrazne hur nebo lip nevychazi s tim, ze rizika jsou aspon prvni tri roky mimo me + mam k dispozici ty penize kdyz bych je potreboval a kdyz ne budou na sporaku, ale mam je u sebe.
Muj vypocet je nasledujici (omlouvam se za slohovku

):
VW Golf Variant Life s 1.0TSI 81kw / katalogova cena novyho auta 640k

muzu to mit novy za 6500kc vc. dph / 36 mesicu / 15k najezd za rok (staci s rezervou) / full service / spoluucast 5k/5%) = 234k za tri roky do najezdu 45k km.
- Kdyz projedu bazar cca rok a neco stary identicky auto s 30k najezdem v prodeji 470k.
https://www.volvista.cz/ojete-vozy/volk ... maj-10-tsi- tady jeste jeden priklad skoro cca 2 roky stary identicky auto / 40k+ najezd / 470k
https://www.topcentrumcar.cz/volkswagen ... 19921.htmlOboje mi vychazi na ztratu cca 170k za necely cca dva roky jen na amortizaci. Pokud si k novymu autu pripoctu dejme tomu 15 tisic havarijko /rok + dejme tomu 5k basic servis v autorizaku / rok.
Mam to (za dva roky):
- 170k amortizace
- 30k havarijko
- 10k servis
A jsem v tom za 210k za dva roky na svoje vlastni naklady. Pokud teda tomu autu pripocitam dalsi rok a odectu mu dejme tomu z hodnoty 40k. Jsme na 400-430k zbytkovy hodnote.
Pokud by mi to leasingovka prodala za stejnou cenu jako by to prodavala na webu dejme tomu 430k + 234k jsem v tom za 664k.
Pokud bych pocital ze auto ze svyho koupim (640k auto + 45k tri roky havarijka + 15k garancni servis / tri roky) vychazi mi to na 700. (to zas nepocitam zvyhodneni u dealera + pripadnej proti odkup apod.)
Uplne druha stranka veci je to, ze pokud budu chtit auto prodat tak to bud za 430k budu muset prodavat sam a nebo nekde v bazaru dostanu asi o dost min jeste...
Proto tak tapam
