Hustoles píše:Btw technický dotaz: jak mohou speciální aditiva odkarbonovat sací potrubí, zasrané EGR, když se dostanou přímovstřikem jen do spalovacího prostoru..? Když pominu tuším 2.0 TSI, který má přímý i nepřímý vstřik.

Prakticky vůbec, jejich přínos končí ve vstřikovači a spalovacím prostoru , který čistí během doby než benzín shoří... A když už to shoří, zmůže to kulový *****...
Lepší výsledky jsou u nepřímovstřikových, především těsně před ventilem, kde se sice nejvíce zanáší i u motorů bez EGR, additiva u motorů s EGR neodstraní zanášení potrubí zcela, protože vstřikovače jsou poměrně blízko vstupu do kanálů v hlavě a prakticky nikdy dál než v polovině i u motorů s krátkým sacím potrubím... čistí to pochopitelně od místa vstřikovače dál, nad tím logicky prakticky vůbec.... Navíc krom sraček z EGR se ale zanášení sání týká motoru všech, kvůli odfuku z klikovky, který je do sání nějakým způsobem zaveden bezvýhradně vždy už desítky let.... a karburátorových motorů, dochází k čištění sacího potrubí celého, ale karbec to taky čistí jen částečně, protože vršek difuzoru je suchý.
Takže pokud si někdo myslí, že mu čistící additiva pomůžou například od zanášení škrtící klapky, tak nepomůžou...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem
