Disky 6,5x15 s 195/50 R15 na Felicii

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod muchacho 16. 10. 2008 17:16

Chtěl jsem se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s touto kombinací na Felicii. Měl jsem původně na Felicii disky 7x15 ET37 a v kombinaci s pneu 195/50 R15 se občas stalo, že v zatáčkách, kdy se kastle nakloní vůči podvozku, tak lehce šůrlo zadní kolo o pružinu... Tyto disky jsem teda dal "pryč" a chtěl bych zjistit, jestli někdo bez podobných problémů jezdí na discích 6,5x15 ET38 a pneu 195/50 R15. O půl palce užší disk by snad mohl být bez problémů.
Naposledy upravil muchacho dne 16. 10. 2008 17:19, celkově upraveno 1
Audirvana->RME ADI-2 DAC->Neumann 2*KH150+1*KH750/NDH30 BE
Audirvana->TOPPING E30->iLoud Micro Monitor Pro
UAPP->TOPPING D10s->EUFONIKA H5M->Senn HD660S2
UAPP->FiiO K11 R2R->xDuoo TA-26->Senn HD650
xDuoo TA-10R->Senn HD600
muchacho
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 16. 10. 2008 17:18

To bych spíš snížil ET, ne?
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod muchacho 16. 10. 2008 17:25

No, u těch původních 7x15 ET37 jsem jen zkusil podložky 5mm a bylo po problému, ale další se objevil, když jsem "cvičně" naložil do kufru 4metráky cementu, aby si auto "čaplo" jako když se zhoupne a to pak zase kolo lízalo o vnitřní lem blatníku. Ten by sice šel zaklepat, zastříhnout, vytáhnout, ale do kastle nechci zasahovat. Myslím si, že když se disk zůží o 12,7mm, tak z větší části i pneu a mělo by to být gut. Těď jen aby mě to někdo potvrdil...
Naposledy upravil muchacho dne 16. 10. 2008 17:32, celkově upraveno 1
Audirvana->RME ADI-2 DAC->Neumann 2*KH150+1*KH750/NDH30 BE
Audirvana->TOPPING E30->iLoud Micro Monitor Pro
UAPP->TOPPING D10s->EUFONIKA H5M->Senn HD660S2
UAPP->FiiO K11 R2R->xDuoo TA-26->Senn HD650
xDuoo TA-10R->Senn HD600
muchacho
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 16. 10. 2008 17:32

sice to není tak brutální rozměr, ale prostě Felcka si s tim holt bez patřičných úprav asi sama neporadí.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 16. 10. 2008 17:34

To ti to jako o podbeh strejcha diskem? :D
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod muchacho 16. 10. 2008 17:38

Pneumatikou... a jen když jsem ty 7x15 podložil o 5mm, abych kolo oddálil od pružiny.
Audirvana->RME ADI-2 DAC->Neumann 2*KH150+1*KH750/NDH30 BE
Audirvana->TOPPING E30->iLoud Micro Monitor Pro
UAPP->TOPPING D10s->EUFONIKA H5M->Senn HD660S2
UAPP->FiiO K11 R2R->xDuoo TA-26->Senn HD650
xDuoo TA-10R->Senn HD600
muchacho
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 16. 10. 2008 17:41

A co bys tak rekl, nez resit jak se vlezt prilis velkym kolem do prilis maleho podbehu, tam dat kola co tam patri?
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod muchacho 16. 10. 2008 17:57

Ty už jsem tam měl a není to ono... Do nedávna jsem jezdil v létě jen na nižších gumách, nejdřív 195/45, pak 195/50, vždy s ochranou ráfku, tzn. pevnější bočnicí... Problémy tím šůráním mě dokopali k 14" klasickým balonům bez ochrany ráfku, jaké tam patří a byl jsem rozčarovaný nad tím, jak tyto pneu při trošku rychlejším pohybu volantu rozvlní auto pod zadkem... To jsem s 15" neznal. Proto bych se k nim rád vrátil, ale užší o půl palce...
Audirvana->RME ADI-2 DAC->Neumann 2*KH150+1*KH750/NDH30 BE
Audirvana->TOPPING E30->iLoud Micro Monitor Pro
UAPP->TOPPING D10s->EUFONIKA H5M->Senn HD660S2
UAPP->FiiO K11 R2R->xDuoo TA-26->Senn HD650
xDuoo TA-10R->Senn HD600
muchacho
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 16. 10. 2008 18:04

Vzdyt tam mas porad sirku pneu 195. Jestli je das na uzsi nebo sirsi rafek nehraje roli.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod muchacho 16. 10. 2008 18:13

Ono to chytalo blíž disku, který právě bočnice pneu roztáhl, takže u disku byla pneu širší, než u běhounu...
Audirvana->RME ADI-2 DAC->Neumann 2*KH150+1*KH750/NDH30 BE
Audirvana->TOPPING E30->iLoud Micro Monitor Pro
UAPP->TOPPING D10s->EUFONIKA H5M->Senn HD660S2
UAPP->FiiO K11 R2R->xDuoo TA-26->Senn HD650
xDuoo TA-10R->Senn HD600
muchacho
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod shi 16. 10. 2008 19:27

A co tak se vrátit nohama na zem a dát na auto šířku pneu, která tam aspoň trochu patří ? Obzvlášť, pokud nemáš feldu s motorem 1.6, ale s nějakým slabším, tak je šířka 195 docela k smíchu. Pokud si vzpomínám tak použitelný byl rozměr 185/50 nebo 185/55 a 14" kola.

Buď máš auto na ježdění a pokud nejsi chytřejší, než inženýři ve škodovce, tak jízdní vlastnosti amatérskými zásahy a tedy ani absurdním rozměrem pneumatik nelzepšíš. Pokud chceš něco udělat s jízdními vlastnostmi, tak si v první řadě pohlídej, že máš vpředu a vzadu stabilizátory. V předu stabilizátor některé feldy měly (např. ty s motrem 1.6), v zadu stablík měly jen feldy s ABS, tedy skoro žádné. Pak si můžeš pohrát s tlumiči a pružinami. Bude tě to stát balík, ale furt to bude jenom felicie a ne porsche.

A nebo máš auto na okrasu a pak ti může být jedno, že jsi svořil nefunkční prasopes. Ale pak se nediv, když se za mokra rozpleskneš o strom, protože chytneš aquaplanink na zadní kola (lehounký zadek + šíleně široké gumy) a auto si bude dělat co bude chtít.
shi
Nováček

Odeslat příspěvekod Mino 16. 10. 2008 20:47

Tak když tak, zvol 15" ale šířku 185. Jinak nějaký český úpravce dělal Felicii 1,6 se 195/50R15 koly a motorem 1,6/66kW (lepší výfuk a podobné blbůstky). Takže vejít se to tam vejde, ale zásah do karoserie bude asi nutný.
Auto - Nissan Primera 5D 2.0 SLX (1997), Honda Accord 2.0i Sport (2006)
Mino
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomyf 24. 1. 2009 13:55

Čau. na svý feldě mam golfácký ats 7x15", et 30, pneu 195/50. vepředu mam kolo zároveň s lemem blatníku,ale při svižnější jízdě se mi už párkrát lem zaříznul do gumy :-| .a do zadu sem kvůli funkčnosti tažnýho dal pružiny z kombiku - jsou tvrdší a průměr drátu je 11mm (u krátké je průměr 10mm) a dvě horní misky pružin na sebe. a k originál dorazu jsem přidal ještě půlku. Dvěma miskama ne sebě docílíš jemnějšího ztvrdění zadních pružin a optického zvýšení vozu o 3-4cm oproti originálu. a dorazy ti zajistí že se ti zadní guma k lemu nedostane ani při velkém zatížení. má to ale i svoje nevýhody, protože když jedu sám a auto je lehké (vzadu),při rychlejším průjezdu zatáčkou zadek začne uskakovat, a když to přeženeš, uskočí tolik že máš plný ruce práce to srovnat a udržet na silnici. seriovej podvozek tyhle kola prostě nezvládne. proto si rozmysli, jestli chceš, aby auto vypadalo, nebo fungovalo!!! mě sice vypadá, ale na rychlou jízdu to fakt neni! když funkčnost tak podvozek od koni nebo hp a hlavně stabilizátor - aspoň vepředu, a to už ti stačí originál kola 14" s pneu tak 185/50 nebo 185/45. věř mi,vyzkoušeno,funguje to :-D
tomyf
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Petr1968 24. 1. 2009 13:57

:oboze :oboze :oboze :oboze
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 24. 1. 2009 14:02

Tohle je jen trochu na přesdržku :oboze
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků