Octavia IV pokec

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod PatV 28. 1. 2023 22:03

No výkon na kole bude od těch 3000 ot. mírně klesat.
3.0 V6
2.0 R4
PatV
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 28. 1. 2023 22:16

Ingos píše:
Arnie J píše:
Ingos píše:Proti Scale jsem čekal, že 360Nm vs 250Nm bude znát a upřímně podle pocitu bych neřekl, že je tam rozdíl víc než 50Nm.

A nebude to třeba tím, že obě auta mají 150 koní, akorát oktávka je těžší? Na Nm sere pes, rozdíl smažou převody.


Jasně že je o 250kg těžší, ale pořád je 110Nm rozdíl a pocitově to prostě nevnímám. Převody 1-4 má Octa proti Scale super krátké.

No to je právě otázka, co má super krátké převody. Kolik jede při 4000 otáčkách benzín a kolik dízl? A co z toho vyplývá pro potřebný krouťák u dízlu a u benzínu, aby působil srovnatelně?
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 28. 1. 2023 22:36

Mě jde o srovnání toho maximálního subjektivního zrychlení u motoru co měl 250Nm a co má 360Nm. Nehledě na to, v jakých je to otáčkách. Plus to, že ten diesel prostě umře dřív, než by za mě měl. 2.0TDI 110 kW v tátově Leonu neumíral v 3500, ani naše stará jedničková octa s čiplou 1.9 nezdechla takhle brzo.
Ingos
Inventář

Odeslat příspěvekod evlo 28. 1. 2023 22:38

mě to zdcchne snad ještě dřív je to
nic
turboooo chvilinku
nic, takže tak u 3500 to zhebne
a to ma rev limiter nevim 5000 odhadem

je to sice jako dobrý na pocit, ale mega zrádný, stejně jako ty brzdy jak jsou přeposilovaný na začátek, člověk by nabyl dojmu, že auto má výkon a může předjet, ale ono to je výkon, a pak najedou eeeeee nic.

Což je asi prostě problém v tom jak to řadí, když by to řadilo do místa, kdy dokáže točit turbem, tak to furt jede, ale to by zas asi nezvládla životností převodovka
Naposledy upravil evlo dne 28. 1. 2023 22:41, celkově upraveno 2
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 28. 1. 2023 22:40

Ty máš 1.5 Diesel?
EVO TDI má taky limiter 5000, ale to je tak pro okrasu, když to už od 3000 výrazněji vadne.
Ingos
Inventář

Odeslat příspěvekod Arnie J 28. 1. 2023 22:41

Ingos píše:Mě jde o srovnání toho maximálního subjektivního zrychlení u motoru co měl 250Nm a co má 360Nm. Nehledě na to, v jakých je to otáčkách. Plus to, že ten diesel prostě umře dřív, než by za mě měl. 2.0TDI 110 kW v tátově Leonu neumíral v 3500, ani naše stará jedničková octa s čiplou 1.9 nezdechla takhle brzo.

No jo, já chtěl jen sdělit, že při "stejně dlouhém kvaltu" (bráno podle maximální dosažitelné rychlosti na daný kvalt) má benzín jaksi automaticky o třetinu lehčí převod (protože točí do 6000 a ne do 4000), takže potom mu stačí o to méně Nm.

Ale pokud srovnáváš 2.0 TDI 110 s jiným 2.0 TDI 110, že působí zdechle, tak pak rozumím.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 28. 1. 2023 22:42

nn to píšu o oktávce, tam je takovej ten motor jak maj všechny VAG produkty na naftu a pak píšou různá čísílka podle automobilky

benzin v oplu se chová pravda dost stejně, nevím kolik tam je limit otáček, ale tam teda se zvyšujícími se otáčkami výkon neupdá

ale je pravda, že by mě fakt zajímalo proč ty dýzly tak chcípaj nad cca 3000RPM, to je fakt za mě hyper dementní vlastnost, jak se roztočí turbo, to jede par sekund a prostě meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh

teda neturbo benzínům se to děje třeba posledních 500 otáček taky, ale ono je rozdíl, když je neviuželná 1/10 a 1/3 otáčkoměru.

Nicméně nějaký důvod to bude mít, asi bych se mohlo podívat na VE a jeho složky podle otáček ale raději budu psát sračky.

-- 28. 1. 2023 22:51 --

aha už jsem to trochu pochopil, demence, třeba si někdy v evropě zasloužíme elektromobily na benzín jako maj v asii

-- 28. 1. 2023 22:52 --

jsem si furt říkal, proč se u motorů mění to časováni podle otáček a ono je to tim, že ten výbuch paliva nějakou dobu trvá

tím se i vysvětluje proč u těch malejch motorů jsou vyšší otáčky, res. u motorů s malýma válcema


to teda nechápu ale proč nedělaj teda třeba 1.5l V8 diesel, asi neumí vyrobit levně aby se to nerozpadlo a hlavně už to nemá cenu když si lidi vzpoměli, že existuje elektromotor, řešit
Naposledy upravil evlo dne 28. 1. 2023 22:56, celkově upraveno 1
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 28. 1. 2023 22:55

Ingos píše:
Arnie J píše:A nebude to třeba tím, že obě auta mají 150 koní, akorát oktávka je těžší? Na Nm sere pes, rozdíl smažou převody.


Jasně že je o 250kg těžší, ale pořád je 110Nm rozdíl a pocitově to prostě nevnímám. Převody 1-4 má Octa proti Scale super krátké.


250 kilo, to je dost, jak kdyby v tom furt seděli tři lidi, z toho jeden až dva na přední nápravě.
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 28. 1. 2023 22:58

I když teda německý elektroauta na benzín by zas jak u blbečků museli mít autobahn převod, navíc, ale tak dvojstupňová převodovka asi není konec světa.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tslany 28. 1. 2023 23:09

evlo píše:nn to píšu o oktávce, tam je takovej ten motor jak maj všechny VAG produkty na naftu a pak píšou různá čísílka podle automobilky

benzin v oplu se chová pravda dost stejně, nevím kolik tam je limit otáček, ale tam teda se zvyšujícími se otáčkami výkon neupdá

ale je pravda, že by mě fakt zajímalo proč ty dýzly tak chcípaj nad cca 3000RPM, to je fakt za mě hyper dementní vlastnost, jak se roztočí turbo, to jede par sekund a prostě meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh

teda neturbo benzínům se to děje třeba posledních 500 otáček taky, ale ono je rozdíl, když je neviuželná 1/10 a 1/3 otáčkoměru.

Nicméně nějaký důvod to bude mít, asi bych se mohlo podívat na VE a jeho složky podle otáček ale raději budu psát sračky.

-- 28. 1. 2023 22:51 --

aha už jsem to trochu pochopil, demence, třeba si někdy v evropě zasloužíme elektromobily na benzín jako maj v asii

-- 28. 1. 2023 22:52 --

jsem si furt říkal, proč se u motorů mění to časováni podle otáček a ono je to tim, že ten výbuch paliva nějakou dobu trvá

tím se i vysvětluje proč u těch malejch motorů jsou vyšší otáčky, res. u motorů s malýma válcema


to teda nechápu ale proč nedělaj teda třeba 1.5l V8 diesel, asi neumí vyrobit levně aby se to nerozpadlo a hlavně už to nemá cenu když si lidi vzpoměli, že existuje elektromotor, řešit

NC mi tahá až do oigo omezovače stejně, možná proto není v základu na tý hodnotě, na který ho mám? Korejec tahá do omezovače taky stejně, ale jen 6k, lol, a cuore tak to je mrtvý po celých otáčkách.
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.

Z is for залупа!
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod evlo 28. 1. 2023 23:12

protože nc mění timing, protože to není diesel, diesel timing nezmění, to právě píšu, že aby diesel fungoval jako bnezín to vyrobit prostě neumí a hlavně by lepší a levnější bylo vyrobit proste ePower styl auta když už by takový diesel vyrobit dokazali
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 30. 1. 2023 07:34

Rozjezd na S vyzkoušen, fakt to vystřelí naprosto okamžitě. Projev stále zdechlý a nějak mi to dneska i žralo, za 6,1 jsem do práce ještě nejel. Ale hodně foukalo, tak třeba to zpátky bude zase rekordně málo.
Ingos
Inventář

Odeslat příspěvekod metaljohn 30. 1. 2023 09:08

Snad se neotočí vítr 8-) :D
BMW 130i, Fabia IV, BMW Z3 2,8i (na prodej)
metaljohn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 30. 1. 2023 09:16

:D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 30. 1. 2023 09:54

:D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků