Jinak tady k těm dalším podobným a tzv. hraběcím radám.
Radám pro toho, kdo se do sedanu Renault Thalie se svou rodinkou na výlety, kupodivu, vejde a hledá malé autíčko s větším kufrem – a hledá v rámci SE. Třeba já se přitom, za ten pojem „social edition“ (SE), vůbec nestydím.
Prý protože je Thalie už asi na odpis, tak si prý mají zájemci, dle tady tzv. znalců, asi raději dnes koupit Chevrolet Aveo sedan a, no přece jak jinak tady v Česku, že,

Škoda Favorit Tour.
Při veškerém optimismu v předpoklad dalších úprav a nových crash testů sedan Aveo dávám zatím rozhodně stranou. A to do doby, než budou známy další a už pozitivní informace o nápravě.
No tak se podívejme na tu jakoby zbylou a virtuálním znalcem prý doporučovanou Škodu Favorit Tour.
A srovnejme ji s Thalií, a to opravdu v kategorii té SE i co se týče motorizace:
vozítko …...... rozměr …............... rozvor .. kufr .. spotř. .. rychl. … zrychl.
….......................................................................... komb. . max. … na 100 km/hod
Fabia Tour …. 4232x1646x1449 ... 2462 ... 438 … 6,0 …
151 ..…
18,8 ....... !!! :twisted:
Thalia ........... 4191x1639x1440 ... 2472 … 510 ... 6,0 …
170 ..…
13,0
http://news.auto.cz/aktuality/skoda-fab ... 00-kc.html
Přitom s přihlédnutím k pozdějším ruským zkouškám (než byly oficiální testy Clio II) lze dovodit, že Thalia a
co se týče bezpečnosti je tady směle zařazena ve stejné kategorii jako ta Fabia, tj. 4* z crash testů. Pochopitelně Thalia tady v Česku standardně doplněna alespoň o airbag vedle řidiče.
Co se týče čelního nárazu, tak Fabia je na tom (z výsledných nákresů) o stupínek lépe v oblasti hrudního koše.
Na druhou stranu konstruktér a výrobce Fabie, aby nalákal nevědomé zákazníky a pod záminkou falešné prý větší praktičnosti, tak poněkud devalvoval kategorii sedan tím, že na rozdíl od Thalie tolik neřešil, z pohledu vetší bezpečnosti, možný nechtěný pohyb zavazadel z kufru auta vpřed: to u podstatou rodinného autíčka a kdy vzadu na sedačkách, s velkou pravděpodobností, obvykle sedí děti - a to je dle mne mínus.
Ovšem velikánský mínus,
v ne(!)prospěch Fabie, je až neskutečně líná uvedená hodnota zrychlení:
ne pro hodnotu samotnou, ale právě pro velmi nepříjemný sekundární dopad na bezpečnost jízdy. Stranou přitom dám vůbec hledisko ekonomické efektivity, tj. jakou rozdílnou kvalitativní službu mi a za stejnou cenu z těch stejných průměrných 6 l/100 km hod udělá právě Fabie a co vítězná Thalie.
A tím nechci vyvracet, že do Fabie se nedá dát výkonnější motor: ovšem že dá, ale s ne(!)příznivým dopadem do ceny auta!
Jak které auto vypadá je věc individuálního posouzení.
Pro mne je Fabie sedan v poloze, do které se snaží stylově zařadit, přijatelná: jednoduchost a čistota linií ovšem sebou přináší také absenci jakékoli snahy v něčem upoutat a trochu v dobrém zaprovokovat, výsledkem potom může být až příliš velká nevýraznost a tedy šedivost, zjevná snaha zařadit se „jen“ do průměru. To ale nemusí každému na 100% vyhovovat:
Stylově a koncepčně odlišná je potom Thalie. Tady těch jakoby provokací, tj. oblouků a hran, je daleko víc, což sebou přináší i jistou záměrnou konfliktnost.
Konfliktnost i v tom, že příležitost najít na vozidle nějaký ten tzv. nefotogenický úhel je větší: opět to je však záležitost osobního vkusu.
Dle mne, v této jaksi cenové kategorii, je Thalia osobitě velmi stylová a pro mne perfektní:
já mám ještě tohle předchozí provedení:
… a Thálinka, ode dne a co jsem si ji přivezl poprvé domů,
se mi líbí čím dál tím víc!
Protože a také stále něco nového na ní objevuji (a obdivuji

): to se mi, u levně přehlédnutelné Fábky, ale z principu nestane, že. V to je ten malinkatý problém
