Co se týče čelního nárazu, tak Thalia byla kdysi, s velmi podobným výsledkem 4 *, otestovaná zvědavě v roce 2002 a la EuroNCAP v Rusku, a to pod názvem Renault Symbol.
Pozor, ovšem s tím, že testovaný vůz nebyl(!) tehdy v Rusku vybaven airbagem vedle(!) řidiče.
Test byl proveden následně, tj. asi 2 roky po odkazovaném Clio.
b]Renault Symbol (Thalia)[/b] ...............
Renault Clio
.....

Velmi zhruba lze dovodit, že v oblasti nohou řidiče dopadla Thalia v testu dokonce lépe než Clio, myslím však, že samo toto Clio od doby testu (2000) také prošlo nějakými dalšími úpravami,
horší výsledky v oblasti hlavy u vedle sedícího pasažéra v Thalii nutno přičíst na vrub absence(!) airbagu v testovaném vozu: v Česku ale je(!) a snad i vždy byl tento airbag již součástí standardní výbavy.
Za zvlášť důležité zde pokládám třeba tyto dva postřehy z ruského testu, cituji:
tquote="Авторевю "]Все это — заслуга не только надувной подушки: при аварии Symbol «работал» как хорошо рассчитанный комплекс.8/quote]
Авторевю píše: Наш краш-тест подтвердил, что седан Renault Symbol и хэтчбек Clio сделаны по одному стандарту.
Tedy ve smyslu, že zásluha zjištěných prý dobrých výsledků u Thalie nebyla jen v airbagu, ale v celém komplexu bezpečnostních opatření. Také se prý potvrdilo, že Thalia a Clio jsou z tohoto pohledu vozy prakticky totožné.
aurl]http://www.autoreview.ru/new_site/year2002/n17/crush_test/1.htm[/url]
[u]Perličku snad opravdu závěrem.e/u] K tomu, co se tu stále přemílalo, tj. k bezpečnosti a těm přepážkám vzadu.
A v čem je Thalia rozdílná, co má Thalia, právě z bezpečnostního pohledu, na rozdíl od Clio navíc
Mozna mame pravdu oba dva - je to jak vyztuha proti krouceni, tak i kvuli bezpecnosti.