od kurtoid 5. 9. 2022 11:54
Delší výlety právě bez starostí moc nejsou. Mě třeba "inteligetní" dobíjení v koncernovém autě baterii vycucává při delších cestách. Ono to dobíjí jen při brždění, což je celkem na nic, když člověk frčí v noci 200km po dálnici, kdy zabrzdí až na sjezdu z dálnice pár km před barákem. A pokud se to napětí nedostane pod nějakou hodnotu, tak auto prostě nemá potřebu dobíjet. 12,5V je pro ten systém stále fajn, tolik na baterii naměřím právě po delších jízdách v noci po dálnici. Pak je ideální nechat auto dozrát 2-3 dny v mrazu, kdy si něco sosne vyhledávání pomocí GPS a je tam hned 12,3V, kdy už začíná sulfatace. Takže nabíjím jako ..., aby byla baterie ok. Druhé auto, nekoncernové, není takhle háklivé, tam se to dobíjí celkem dobře, přesto to jednou za měsíc na nabíječku vrazím. Třeba korejci dobíjí celkem fajn mi přijde, tam to není potřeba nějak hrotit.