Citroen C4 - razeni zpatecky

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod miromen4 28. 11. 2012 14:19

U předchoziho FOFO I byl docela často problem zpatečku zařadit a podle dustupnych info neměla zpatečka synchron takže se nebylo co divit. U součastneho Golfa neni u zpatečky problem a info o tom jestli ma synchron nemam ale vzhledem ke snadnemu zařazeni jej zřejmě ma.
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 28. 11. 2012 14:24

:hm
Asi je opravdu normální, že zpátečka není synchronizovaná. Ani Octávka nemá synchronizaci.
Každopádně, je tam nějaký brzdící element, který stihne hnací hřídel zpomalit natolik, že jde zpátečka zařadit v podstatě ihned po zastavení.
Jestli to není to jádro pudla u C4 - buďto tam ten brzdící element chybí, nebo je rozbitý.

http://www.skolahostivar.cz/DownloadPF/18.pdf - viz strana 11
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 28. 11. 2012 14:38

Řazení u C4 byl asi hlavní důvod proč jsem ji i přes super cenu kterou jsem mohl mít nekoupil. Všechno ostatní bylo OK-pouze velký volant byl trochu divný, ale na to si člověk zvykne. Jinak jsem teď jel ve Fluenci kde jsem si myslel, že řazení bude podobné nebo i horší než v C4. A světe div se i Fluence má již řazení, které je podstatně příjemnější než v C4. Ale ono si člověk zvykne-co jsem zažil řazení v služebním Loganu po 100 000 km už asi nic horšího nemůže být.
anonymni

Odeslat příspěvekod Burchinal 28. 11. 2012 14:44

eLzyx píše::hm
že jde zpátečka zařadit v podstatě ihned po zastavení.

Tohle je podle mě ten úplně nejoptimálnější okamžik na řazení zpátečky. Přesně v okamžiku zastavení. Tak mi jde zpátečka řadit nejsnadněji, ať jedu čímkoliv. Když se trochu zpozdím, nebo počkám, už to není ono.
Burchinal
Nováček

Odeslat příspěvekod Heini 28. 11. 2012 14:46

To máš těžké, já byl zas onehdá nešťastný z řazení v Roomsteru 1,6 TDI. Řadit šlo dobře, akorát jednotlivé stupně měly takový gumový doraz, po zařazení šlo pákou pohnout ještě několik cm ve směru zařazené rychlosti, což mně přišlo nepříjemné - nikdy jsem nevěděl, jestli tam ta rychlost je nebo ne...
Není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem.

Umění žít spočívá v tom umět se včas rozhodnout, na co se dřív *****.
Heini
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod -vasek- 28. 11. 2012 18:24

eLzyx píše:poznámka pro Mella - trhni si hnátou remcale, o Volvu vím, že má plně synchronizované převodovky, tak to sem dávám jako příklad. Jiné příklady hledat nebudu. Možná bych u toho strávil zbytek mládí.


Volvo FL240 nemá.. :D

Jinak snad se tedy servis dobere nějakáho řešení ;-)
-vasek-
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 28. 11. 2012 19:38

Jojo, tohle se mi přesně dělo v ZXku - zařadím a chrčení. Pomohlo vyřadit, prošlápnout spojku a znova zařadit. Časem se člověk naučí poznat i bez chrčení, jestli tam rychlost spadla nebo ne. Teď mám C4 a občas se taky poštěstí (mám podezření, že ty převodovky budou naprosto totožné).
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Veolw 2. 12. 2012 09:47

Tak v servise mi řekli že je to normální chování a že se musím s tím naučit žít. Dali mi dvě rady:

1. Při řazeni zpátečky dvakrát vymáčknout spojku a teprve pak zařadit.
2. Při řazeni zpátečky nejdříve např. zařadit trojku a pak hned z trojky přejít na zpátečku.

Asi mi nic jiného nezbývá :)
Člověk, který nic neví, nevidí problém, člověk, který hodně zná, vidí moře problémů.
<-- Leonardo Da Vinci -->
Veolw
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod miromen4 2. 12. 2012 09:56

jj tohle jsem praktikoval u Focuse.
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kraljiri 2. 12. 2012 10:09

Ja si nepamatuju ze by se mi to stavalo ani u Feldy ...
Diakritiku nemam a nepodporuji bo nemam ceskou klavesnici a nemam v umyslu si ji kvuli 2 vetam mesicne porizovat :)
kraljiri
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Zdeněk Málek 2. 12. 2012 11:03

Tento způsob řazení zdá se mi být poněkud nešťastným.
FIAT Barchetta 1,8
Zdeněk Málek
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 2. 12. 2012 11:11

ne všichni výrobci se už naučili dělat přesné převodovky ... nedělal bych z toho kovbojku
anonymni

Odeslat příspěvekod miromen4 2. 12. 2012 11:22

No mě se naopak zda že se to naučili snad šichni krom PSA.
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 2. 12. 2012 11:34

i Lada? :D
anonymni

Odeslat příspěvekod aikoN 2. 12. 2012 12:28

aspoň člověk při řazení pociťuje volnost v rozletu a není omezován přesně nalajnovanými pohyby řadící páky :D
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků