Citroen C4 - razeni zpatecky

Citroën, Peugeot, Renault

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Veolw 25. 11. 2012 21:45

Zdravim,

potreboval bych od vas radu. Koupil jsem si novy C4 1.6 VTI a mam na nem najeto teprve cca 500Km. Za tu dobu se mi ale stalo uz asi 8x ze jsem zaradil zpatecku, seslapl plyn, lehce poustel spojku a snazil se rozjet. Bohuzel pri zaberu jsem slysel nejake chrasteni v oblasti motoru a auto nezabiralo. Kdyz jsem podruhe vyradil a opetovne zaradil zpatecku tak uz jsem se rozjel. Dnes se mi to stalo opet a to jsem si hlidal jestli tu zpatecku fakt radim spravne (nevim ale co bych na tom mel delat spatne :)). Kdyz jsem se ale snazil zaradit tu zpatecku podruhe tak jsem si vsimnul ze po seslapnuti plynu se jakoby vratila trosku zpet a slo s radici pakou jeste trosku pohnout cimz se opravdu uz zpatecka zaradila. Nevim co si mam o tom myslel. S zadnym autem jsem jeste nemel takovy problem. Je nejaky problem s prevodovkou a mam to reklamovat?

Diky moc.
Člověk, který nic neví, nevidí problém, člověk, který hodně zná, vidí moře problémů.
<-- Leonardo Da Vinci -->
Veolw
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zdeněk Málek 25. 11. 2012 22:27

Ano.

Ale nebude problém spíš ve spojce? Je zavzdušněná a teprve při opakovaném sešlápnutí správně zabere a můžeš správně zařadit. :hm

-- 25. 11. 2012 21:28 --

Anebo prostě spojka zabírá jinak, než jsi byl doposud zvyklý.
FIAT Barchetta 1,8
Zdeněk Málek
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod -vasek- 25. 11. 2012 22:31

Když jsem dělal C, tak mi v autoškole vysvětloval jak zpátečka není synchronizovaná, tak se může stát že zuby zustanou proti sobě a pak nejde zpátečka zařadit. Pomůže pustit spojku a zkusit znovu. Prý normální jev.
Ale spíš to je když tam nejde ta zpátečka nacpat. Každopádně zkusit to můžeš. U feldy se mi to občas stane taky.. Ale ta má 170000. :D
-vasek-
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 25. 11. 2012 22:56

já bych řekl, že i na Dacii a tím spíš na moderním Citroënu jsou všechny rychlosti včetně zpátečky synchronizované. Nebo se pletu a začalo se to kvůli nákladům "ojebávat"? :hm

Z uživatelského hlediska - zkontrolovat, jestli nemáš pod pedálem nahrnutý koberec a jde spojka vyšlápnout až na doraz. Pak už jedině servis a reklamace. Normální to není. Všechny rychlosti musí jít zařadit na první pokus.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 25. 11. 2012 23:07

Synchrozinace tam jistě stále je.
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Veolw 28. 11. 2012 12:56

Tak muzu potvrdit ze zpatecka na citroenu C4 neni synchronizovana. Vcera mi to sdelili v servisu kde jsem auto nechal na provereni. Budu informovat jak jsem dopadl.
Člověk, který nic neví, nevidí problém, člověk, který hodně zná, vidí moře problémů.
<-- Leonardo Da Vinci -->
Veolw
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 28. 11. 2012 13:06

tohle je normalni, me se to deje a delo snad na vsech autech, proste tam tu zpatecku musis velice jemne NARVAT, nekdy se povede na poprve nekdy na podruhe
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 28. 11. 2012 13:10

:shock:
asi dělám něco špatně. Já mám úspěšnost zařazení zpátečky 100% :hm
Nesynchronizovaná zpátečka v autě z 21. století :oboze
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 28. 11. 2012 13:36

Já teda nevím, možná se pletu, ale synchronizace není na zpátečkách snad žádných aut. Na co by tam taky byla. Jinak u C4 i nové to řazení není skutečně nic moc, dráhy jsou teda dlouhé řekl by jsem extrémně. A prostě u zpátečky si musí člověk dávat pozor jestli je šajtrpáka domáčknutá.
anonymni

Odeslat příspěvekod eLzyx 28. 11. 2012 13:43

PaulZ píše:Já teda nevím, možná se pletu, ale synchronizace není na zpátečkách snad žádných aut.

pleteš
tech.jpg


citace z wiki
Kolo zpátečky má pro snazší zasunutí čelní plochu kažného zubu ve tvaru klínu. Synchronizace i u zpátečky má svůj význam pro rychlé zařazení zpětného chodu z větší dopředné rychlosti. Automobil tak může rychle začít couvat když sotva zastavil. Plně synchronizovaná převodovka má všechny rychlosti, tedy i zpátečku synchronizovanou.

poznámka pro Mella - trhni si hnátou remcale, o Volvu vím, že má plně synchronizované převodovky, tak to sem dávám jako příklad. Jiné příklady hledat nebudu. Možná bych u toho strávil zbytek mládí.
Naposledy upravil eLzyx dne 28. 11. 2012 13:47, celkově upraveno 2
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Heini 28. 11. 2012 13:44

Ujisti se, že tu rychlost vždycky opravdu domáčkneš. S Feldou jsem chrčel poměrně často, na druhou stranu s 308 se stejným motorem mám najeto +/- 36tkm a nepamatuju se, jestli se mně to vůbec někdy stalo. Řazení má sice delší dráhy, ale zase jde krásně lehce a jestli rychlost zapadne jde dobře poznat :hm

-- 28. 11. 2012 12:45 --

eLzyx: Tak tady synchron zpátečky asi nebude...
Není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem.

Umění žít spočívá v tom umět se včas rozhodnout, na co se dřív *****.
Heini
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 28. 11. 2012 13:48

no, není to nic, bez čeho by se nedalo auto užívat, to je fakt. Jen mne překvapilo, že u takto moderního a ne zrovna levného auta synchro zpátečky není. Nechci kecat, ale řekl bych, že i Astry F z roku 93 jsem synchro na zpátečce měl. Nevzpomínám si na to, že by zpátečka šla zařadit jen u zcela stojícího auta a ještě na dva pokusy, resp. jsem si zcela jist, že tam vždy spadla na první. Zkusím najít info aspoň k Hčkový Astře, pro zajímavost.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JohnnyFive 28. 11. 2012 13:55

Je to normální u většiny laciných autíček. Pokud se zařazení nepovede napoprvé, stačí dvojitě vyšlápnout spojku na neutrál a zpátečku tam nacpat silou větší než velmi jemnou.
JohnnyFive
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Burchinal 28. 11. 2012 13:59

Já bych řekl, že synchronizace zpátečky je záležitost úplného minima aut a spíš z kategorie prémiových značek (to je taky divný termín).
U běžných aut výrobci počítají s tím, že "to tam nějak spadne".
Jinak mě napadá snad jen ne úplně ideálně seřízený řadící mechanizmus, ale to jen hádám podle četnosti nezařazení, jak uvedl tazatel. Vůbec netuším jakým způsobem je u C4 řešený převod od řadičky k převodovce.
Ale bojím se že nezbyde nic jiného, než se s tím prostě naučit žít. Možná pomůže tam tu zpátečku jen o trochu víc "vrazit".
Asi má tazatel z nového auta moc strach a příliš jemnou ruku. Prostě se toho nebát, tolik to nehladit a zpátečku řadit o něco důrazněji.
Burchinal
Nováček

Odeslat příspěvekod BigFoot007 28. 11. 2012 14:14

Taka otazka - vlastnil si alebo jazdil si s nejakym citroenom predtym?
Ja som vlastnil C4 (prvu generaciu este pred faceliftom) cca 3 roky a co to som si dojazdil na firmenom berlingu tiez za asi 4 roky - obe auta sa vyznacovali jednym velkym neduhom - nepresne radenie, a najma zaradenie spiatocky som aj po rokoch stabilne robil niekedy az na druhy raz - ono clovek sice zaradil spiatocku, ale tak nejak zle, ze sa nic nedialo, len po pridani plynu isli divne zvuky, takze trebalo vzdy vyradit a znova skusit zaradit spiatocku, na druhy raz to tam uz ako tak padlo...
Have you tried turning it off on on again?
BigFoot007
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků