Fiat Bravo II.

Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Lamborghini, Maserati

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod smankote_ 24. 5. 2011 12:52

Hm, zajímavé, ale pět minut po dvanácté. Tahle akce měla přijít společně s faceliftem. Dvojspojka je u fiatu stále v ilegalitě... :(
smankote_
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod OldaRiha 24. 5. 2011 12:55

m4lcolm píše:Kontroloval jsi hladinu oleje po převzetí auta ze servisu?

Nemusí to být nic, nebo klidně jen úplná blbost - v servisu mi jednou na oktávce nedotáhli vypouštěcí ventil oleje, pod autem zůstávaly malé loužičky a také pomalu ubýval.

Jinak co se týče tohoto motoru, ve Stilu si tak litr oleje za 20 000 km vzal, ale je pravda, že jsem jezdil poměrně rychle.


Ano, hladinu jsem si kontroloval sám a byl jsem u toho, jak hladinu oleje několikrát měřil technik a posléze ještě doléval. Pod autem nezůstává žádná olejová stopa, parkuji v drtivé většině na jednom místě.
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
OldaRiha
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4lcolm 24. 5. 2011 12:58

Koukni na víčko od oleje a hladinu chladící kapaliny, jestli v tom není bordel - pak by bylo v háji těsnění nebo hlava.
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod OldaRiha 24. 5. 2011 14:26

Hladina chladící kapaliny je teěsně pod úrovní rysky MAX (cca 3/4 v rozmezí MIN a MAX). Víčko od oleje je OK. Teď jsem tam nalil cca 3,5 dcl oleje a hladina je přesně v polovině měřidla. Vzhledem k tomu, že jsem natočil za 3 měsíce přes 6000Km, a v 90% cesty to byly dálnice při obsazení 5-ti dospělymi lidmi a rychlosti 150-160km/h téměř nepřetržitě, tak ta spotřeba oleje se jeví jako reálná. TeĎ si to budu zase hlídat každých 1000km a uvidím co se bude dít. V případě nejhoršího, má auto ještě cca 9 měsíců záruku.
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
OldaRiha
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4lcolm 24. 5. 2011 14:31

Kdyby se něco dělo, dala se dřív u Fiatu přikoupit prodloužená záruka až do konce standardní záruky.
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod OldaRiha 24. 5. 2011 14:33

Ještě by mě zajímalo jestli má bravo II kontrolku upozorňující nízkou hladinu oleje? Jak říkám, čistě náhodou mě napadlo, že si zkontroluji olej a zhrozil jsem se.
Ptám se, jen proto, jestli je hladina oleje hlídána i nějak jinak nebo se čistě spoléhá na člověka?
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
OldaRiha
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bohys 24. 5. 2011 14:46

Je to divné, za 3 roky co mám Bravo jsem se nesetkal s nikým, komu by ubýval olej.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120k Dynamic - blue symphony
LG KF510
bohys
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 26. 5. 2011 10:23

Kdyby nebyl olej, tak to řve, jak najatý.... Takže hlídá.
Mimoto bych příčiny daného jevu hledal ve dvou věcech:
1) Jestli ti tam filuta nedal jinou (řidčí) specifikaci oleje)
2) Jestli pak tu plnou hladinu co si videl nevidels jeste v momente, kdy nebyl zaplnený (zcela) olejový filtr)....?

Těsnění pod hlavou a podobné věci jsou u toho auta v podstatě vyloučený. To by si poznal i jinak (modrý dým z výfuku a podobně).
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OldaRiha 26. 5. 2011 14:15

Víte někdo jestli BRAVO umí pohlídat minimální hladinu oleje? Testovat se mi to opravdu nechce :) Na druhou stranu, mi hladina oleje téměř nedosahovala na rysku měření, takže o tom silně pochybuji :-/
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
OldaRiha
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4lcolm 26. 5. 2011 14:16

Stilo v holobytu to neumělo a pochybuju, že Bravo bude mít něco navíc.
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 26. 5. 2011 15:17

Oldo neřeš to a jezdi ;-)
Jestli to dusíš tak je klidně možné, že to nějaký olej vezme. V náročném provozu bych litr na 10.000km neřešil....
Jinak kontrolku oleje bych taky neřešil, ať už ji to má nebo ne. Když ta svítí, může už být tak jako tak pozdě....

Jinak to "nové" Bravo My life je slušné, za 290 s klimou, ESP a hill-holderem to není zlé. Bohužel extrémní příplatek za T-jet zůstává a i tak je už pozdě s tím autem něco na trhu zkoušet.... Bohužel....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod xonlymex 26. 5. 2011 15:22

Citujem z manualu:

Nedostatečný tlak motorového oleje
Jakmile systém zjistí nedostatečný tlak motorového oleje, kontrolka se trvale rozsvítí a na displeji se současně zobrazí příslušná upozornění (pro určitá provedení/trhy).

POZOR!
Jestliže se kontrolka rozsvítí za jízdy (u některých verzí spolu s hlášením na displeji), zastavte bez prodlení vozidlo a kontaktuje autorizovaný servis Fiat.


Takze predpokladam, ze ano. A na Stile mi tiez obcas hlasilo, ze "Oil pressure low. Stop engine.", ci nieco take.
Fiat Bravo MultiAir Sport
xonlymex
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OldaRiha 26. 5. 2011 15:27

wolff píše:Kdyby nebyl olej, tak to řve, jak najatý.... Takže hlídá.
Mimoto bych příčiny daného jevu hledal ve dvou věcech:
1) Jestli ti tam filuta nedal jinou (řidčí) specifikaci oleje)
2) Jestli pak tu plnou hladinu co si videl nevidels jeste v momente, kdy nebyl zaplnený (zcela) olejový filtr)....?

Těsnění pod hlavou a podobné věci jsou u toho auta v podstatě vyloučený. To by si poznal i jinak (modrý dým z výfuku a podobně).


Ad 1) Vyloučeno, lil tam SELENIA K 5W-40 - viděl jsem to na vlastní oči, náplň byla v originální flašce, která byla ještě zaplombována hliníkovou fólií.

Ad2) Ta možnost tady je...

Přesto jsem dolil cca 3dcl oleje (ZA 6tisíc km) a hladina je zase přesně na polovině měřidla.. Nyní to bude sledovat více a uvidím jak se to bude chovat.
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
OldaRiha
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4lcolm 26. 5. 2011 15:35

Nějakej litr, litr a půl na 20 tkm bych opravdu neřešil. jak to bude litr na 5 000 km, už je něco špatně.
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Beaumont 26. 5. 2011 16:01

Vážení, rozlišujme dvě věci:
a) kontrolku na nízký TLAK oleje, kterou má každé auto
Obrázek

b) kontrolku / budík na MNOŽSTVÍ oleje, kde už to zdaleka tak jednoznačné není. Některá auta na to mají budík (občas spojený s nějakým jiným), u některých to ukazuje palubní počítač, u jiných je kontrolka / varovná hláška PP a u některých taky není žádný měřák na množství a spoléhá se na to, že málo oleje = nízký tlak oleje a stačí ta první kontrolka.

Kontrolku na tlak Bravo určitě má, jestli nějak měří a zobrazuje množství oleje, to netuším, ale musí to být napsáno v návodu k obsluze. Třeba naftová Croma si o olej umí říct nápisem v palubáku.

-- 26. 5. 2011 16:02 --

m4lcolm píše:Nějakej litr, litr a půl na 20 tkm bych opravdu neřešil. jak to bude litr na 5 000 km, už je něco špatně.

Naprostý souhlas. Do 1 litru na 10.000 km je to IMHO naprosto OK.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků