Fiat Bravo II.

Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Lamborghini, Maserati

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod OldaRiha 7. 2. 2011 12:33

Mr. Murphy píše:já to u T-jetu měním co rok resp. co 15tkm a u té atmosféry bych to udělal taky....
U T-jetu to dělám proto, že olejem z motoru se maže i turbo (aspoň pokud vím, kdyžtak mě opravte) a prostě nechci, aby mi turbo mazal 2 roky starý olej s 30tkm. Atmosféra logicky tak choulostivá nebude, ale stejně bych to vyměnil (navíc první olejová náplň se dřív automaticky měnila v kratším intervalu než ty následující....). Ani když to budeš měnit co 30tkm tak to nezadřeš, ale prostě pro ten pocit.... ;-)

Co jinak, jezdí to OK?


Ok, takže si nechám poradit a určitě tam zajedu vyměnit olej.. Jen věřím, že to nebudou brát jako garančku ve 30k a za dalších 15k tam pojedu znova..

Jinak s autem jsem moc spokojený.
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
OldaRiha
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bohys 7. 2. 2011 12:42

Já teda důvěřuji Fiatu a na servis a výměnu oleje jezdím po 30tis. km. Předpokládám, že ví co dělají, když nastavili servisní interval takto...
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120k Dynamic - blue symphony
LG KF510
bohys
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4lcolm 7. 2. 2011 12:49

OldaRiha píše:
Mr. Murphy píše:já to u T-jetu měním co rok resp. co 15tkm a u té atmosféry bych to udělal taky....
U T-jetu to dělám proto, že olejem z motoru se maže i turbo (aspoň pokud vím, kdyžtak mě opravte) a prostě nechci, aby mi turbo mazal 2 roky starý olej s 30tkm. Atmosféra logicky tak choulostivá nebude, ale stejně bych to vyměnil (navíc první olejová náplň se dřív automaticky měnila v kratším intervalu než ty následující....). Ani když to budeš měnit co 30tkm tak to nezadřeš, ale prostě pro ten pocit.... ;-)

Co jinak, jezdí to OK?


Ok, takže si nechám poradit a určitě tam zajedu vyměnit olej.. Jen věřím, že to nebudou brát jako garančku ve 30k a za dalších 15k tam pojedu znova..

Jinak s autem jsem moc spokojený.

Jednoduše trvej na tom, že chceš jen výměnu oleje, nikoli garanční prohlídku :-)
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod rands 8. 2. 2011 06:48

Mam tu neco hodne zajimaveho. Netyka se to Brava II, ale Lancie Delta III, ktera je v podstate technicky totozne auto. Kdyz je venkovni teplota bod bodem mrazu a jedu nad 100km/h, tak do auta pronika nekudy studeny vzduch. Jakoby nesel pres vymenik, ale naprimo. Neni to samozrejme "ficak", ale i drobny prunik znamena, ze mam po hodine jizdy ztuhle nohy. Kdyz jsem navstivil servis s timto problemem, byly teploty kolem 5 st. nad nulou a nepodarilo se mi zavadu presvedcive dokazat, takze to skoncilo u obligatni diagnostiky klimatizace, ackoli jsem servisu nechal auto k dispozici 3 dny. Pustil jsem se do zjistovani zavady sam a pomoci sireni svetelneho parsku z kabiny jsem zjistil drobnou sparu na plastovem privodu vzduch. Nejsem si ale jisty, ze toto je pricina. Navic ta spara by se musela utesnit zevnitr kabiny, coz patrne znamena komplexni demontaz palubni desky - a to v zaruce sam delat nechci.
Mate nekdo zkusenosti s podobnym problemem a hlavne s taktikou prokazani takove vady?
rands
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod wolff 8. 2. 2011 08:07

Tak to si snad jediný, kdo má něco podobného.

Já ani v -30 :-)) nemám problém..., takže se pravděpodobně opravdu jedná o chybu tvého konkrétního kusu.

Co poradit?
Předně bych... pokud je to v tvých silách, ukázal servisnímu technikovi tu netěsnou spáru. Netěsnost se dá v nejhroším případě zjistit i zabarveným plynem, takže pokud by ti neměli věřit navrhni tuto variantu.

A pamatuj, servisní technik je tam pro tebe, ne ty pro něj, takže by ti měli prioritně věřit. Na druhou stranu, je to na tvém rozhodnutí, pokud si myslíš, že to tím je, nechat rozebrat půl interiéru, kvůli této věci. Na druhou stranu auto je v záruce a má být bezvadné, takže já bych do toho asi šel.

P.S. Jinak se v takových situacích dá domluvit do servisu na brzo ráno (bývají od sedmi) a dneska bylo v Brně -3) ;-)

..asi nikdo nemá potřebu kverulovat a být bez vlastního auta kvůli vymyšlené závadě. A stát se může i v lepších rodinách.
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 8. 2. 2011 09:09

Ještě mě napadlo - nemusí to být ta spára, možná je jen zaseknutá (třeba kvůli nějakému zapadlému bordelu) klapka, která pouští do okruhu topení / chlazení čerstvý vzduch zvenčí. Třeba by stačilo ji pročistit, ovšem chce to vědět, kde je a jestli se k ní dá dostat...
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rands; 8. 2. 2011 09:37

To auto je skoro nove - 9.000 km. Zadne necistoty v potrubi nejsou - nasavaci otvor jsem kontroloval. Budu cekat na teploty pod bodem mrazu a pak do servisu znovu pojedu. Jinak z vyduchu topeni dole, nahore jde horky vzduch - v tom problem neni. Ten chladny jde jakoby odjinud. V servisnim listu jsem prozaicky zadal "dira v podlaze" :-D
rands;
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 8. 2. 2011 10:51

a topení když nastavíš na nohy tak normálně teplý vzduch fouká, jo?
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rands 8. 2. 2011 11:33

Ano, topeni to tlaci, co muze, ale odjinud jde chlad.

To Wolff: s tou dymovnici v kabine auta mam trosku obavy...
rands
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod wolff 8. 2. 2011 12:13

Tak ta "dýmovnice" by se samozřejmě nedávala do auta, ale do míst venku přibližně u lokalizovaného místa problému a nebo v místě, kde se nasává vzduch do ventilace auta. A zevnitr by se sledovalo, Při zavřených otvorech pro přívod vzduchu, kudma ten obarvený vzduch do vnitř vniká. To je celé.

Samozřejmě to jde asi i obráceně (tedy začoudit auto a sledovat kudma to jde ven), ale to bych asi nedělal...
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 8. 2. 2011 14:06

na to by možná byla dobrá nějaká termokamera, ne? Sice to zní jako z hvězdných válek, ale to je asi nejjednodušší způsob, jak to místo, kudy táhne, najít....

A jinak bych možná zkusil ten prostor u řidiče vystlat nějakou fólií, která nepustí vzduch a pozorovat, jestli to něco udělá nebo ne (abys nehledal díru někde třeba u nohou řidiče a netáhlo ti tam někudy úplně jinama....).

Ale těžko říct, tohle je nejblbější typ závady.... :oboze
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rands 9. 2. 2011 13:32

To Wolff: dymovnice zvenku - to neni promysleny napad; hledam mikrootvor, kterym se protlaci vzduch az pri vyssim tlaku, proto je v aute zima jen pri rychlostech nad 100 km/h

Termokamera me take napadla. Vzhledem k tomu, ze ten otvor ocekavam nekde v prepazce nebo v vzt. potrubi, tak bude problem kameru nasmerovat na konkrteni misto.

Spis se pokusim vylepsit moji metodu sireni svetla. Ta je narozdil od vyse uvedenych setrna k autu a nemusim zkousku delat na dalnici za mraziveho pocasi.

Kazdopadne diky za napady...
rands
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod OldaRiha 7. 3. 2011 16:45

Zdravím, pánové auto mám 1. rok a zatím maximální spokojenost (aby taky ne!), rozhodl jsem se že, při 15 000 km vyměním olej+ filtr a bylo mi doporučeno také vyměnit pylový filtr.. Ve FIATu si řekli o 2500kč, což mi nepříjde jako přehnané číslo, vzhledem k ceně oleje Selenia K.

Máte podobné zkušenosti s cenovou politikou v síti servisů fiat nebo se to diametrálně liší? Jen tak pro info:)

Díky.
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
OldaRiha
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ungaro 7. 3. 2011 17:04

Tento měsíc mě čeká první garančka po roce, najeto 21.000Km. Jsem z Brna a také by mě zajímalo, ke komu zajet. Rád si nechám poradit, klidně i dojedu mimo Brno.
Ungaro
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dix_ 7. 3. 2011 17:06

Uživatel Mr.Murphy doporučoval Zlíner ve Zlině.Prostějovu a Olomouci se doporučuji vyhnout obloukem a hodně velkym.
Bez bodů
Auto jedině v elektrice
Je putna kolik je koní pod kapotou.Záleží,kdo je za volantem.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků