Mazda 3 - čtvrtá generace

Honda, Mazda, Mitsubishi, Toyota

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Goesson 30. 9. 2024 10:48

jdem dal, ocividne se nepotkavame...
aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod Koubes 28. 10. 2024 21:08

Tak já to sem napíšu: Mazda 3 je naprosto boží řidičské auto v dnešní době. Vadí vám pípání překročení rychlosti? Po startu zmáčknete tlačítko vlevo od volantu a je to. Stejně tak start stop. Takže po nastartování auta zmáčknu 2 fyzická tlačítka a mám od všeho pokoj.
Řízení bylo v Áčku překvapivě ještě lepší, ale to je tak jediná věc, která byla v tom autě lepší. Motor, podvozek, spojka, brzdy a řazení je úplně někde jinde.
Nevím ,kde přišli na to, že má převodovka dlouhý kvalty. V pohodě můžu jet ve městě na čtyřku od 40, což bylo naposledy v Laguně r. 2005. Pak už to nikdy nešlo. Dokonce můžu dát za 5 při necelých 60 a jsem pořád nad 1500 otáčkama. Motor se sbírá hezky. Ano, nemá to turbokopanec a nával točáku zdola, ale víte co? Je to úplně jedno, stačí si podřadit.
I ten interiér je v pohodě. Máme výbavu Nagisa a na palubce je obšití koženky a alkantarovej pruh. Ta je na sedačkách spolu s koženkovými kraji v cihlové barvě a vypadá to fakt dobře.
Popravdě prakticky nemám tomu auto co vytknout.
Snad jenom, kdyby ho žena 5 dní po koupi neťukla, takže čekáme na novej přední nárazník a světlo...
Taycan plus
911 997.1 S 6G samozřejmě
Mazda 3 Sky X 6G

Jak píše saabik: Všichni skončíme u Porsche...
Koubes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 28. 10. 2024 21:13

No tak parada.

Tukanec naserie.

40 na 4 som dnes isiel na Pezote 207 1,4i 2007 :D
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 28. 10. 2024 21:14

Koubes píše:Nevím ,kde přišli na to, že má převodovka dlouhý kvalty. V pohodě můžu jet ve městě na čtyřku od 40, což bylo naposledy v Laguně r. 2005. Pak už to nikdy nešlo. Dokonce můžu dát za 5 při necelých 60 a jsem pořád nad 1500 otáčkama. Motor se sbírá hezky. Ano, nemá to turbokopanec a nával točáku zdola, ale víte co? Je to úplně jedno, stačí si podřadit.


Kde by měl být problém? Čistě teoreticky pořád píšeš o foukaným autě.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koubes 28. 10. 2024 21:22

Všechna moderní auta s manuálem mají kvalty dlouhý jak týden před výplatou. Bawec ve městě na 3, 4 šla až u šedesáti, aby to nekuckalo. To samý Áčko. Starej Leon 2015 to samý. tady prostě picneš nad 40 čtyřku a v pohodě to pobere, navíc i v rozumných otáčkách, žádnejch 1000 atp.

-- 28. 10. 2024 22:23 --

Dvojková Laguna ještě měla kvalty normální délky. Tam jsem zařadil 6-ku v 70 a v pohodě to jelo, protože tam bylo 1500 otáček. Už trojková byla posunutá v délce převodovky a to výrazně. U obou byl stejnej motor 2,0T. Zkus si to v moderním turbu...
Taycan plus
911 997.1 S 6G samozřejmě
Mazda 3 Sky X 6G

Jak píše saabik: Všichni skončíme u Porsche...
Koubes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 28. 10. 2024 21:27

Ocitujem sam seba, ked som skusal predFL SkyX.
glider 8. 12. 2020 22:29 píše:Budem porovnavat s Golfom VIII a Octaviou IV, bo nejake km boli aj s nimi.

Interier spicka, ci uz materialy alebo celkove prevedenie, toto sa Mazde podarilo, infotainment svizny, cez koliecko dobre ovladanie.
Posed super, da sa sediet velmi nizko, siroky tunel, posobi to dobre na cloveka, volant gulaty parada.
Prevodovka spickova, koncern taky MT6 proste nema, radost kvaltovat.
Brzda riadne tvrda ako na sportaku nejakom, zeny to moze aj zaskocit.
Svetla, mampocit, ze Sup3 ma zozadu presvietil, divne.

Vyhlad dozadu do sikma nula, C stlpik je masivny.
Pocit z jazdy velmi dobry, je to auto, pri ktorom je cloveku jasne, ze soferuje, toto Mazda vie.
Vzadu no slabota.

Motor tu by som to rozdelil:
1.Presadam zo 103kW atmosfery z roku pana
- hmm fajn odozva na plyn, to by slo, medziplyn tiez
- linearny priebeh, to sa mi tiez paci
- vykonovo lepsie, tych 160hp to asi bude mat

2.presadam z 1,5TSI
- wow toto reaguje na plyn bez odozvy
- odspodu no snazi sa, ale TSI lepsi stred, zase vrch Mazda
- vykonovo podobne okolo 150hp tam bude asi urcite, TSI straca odozvou, to je tupelo voci Mazde
- aj zvuk je nejaky, celkom fajn
...........
Auto vyborne, ale rozumova volba to nie je a asi ani nikdy nebola.
Kto rad soferuje bude nadseny, beznemu cloveku bude vadit vyhlad, ze motor odspodu tolko nezabera, ze riadenie je tuhsie, brzda vyzaduje silu a ze vzadu moc ludi neodvezie.
Pri 2750rpm to obcas cukne, nevie sa preco.
Dlhodoba 6,4 skor kratsie trasy, nie je moc kam jazdit.

Mne osobne by vadilo, ze zamna si nikto nesadne a do kufra nezbalim vsetko harampadi.
Inak hovorim, ze som nadseny, ze niekto vyrobi stale auto beznej triedy, ktore si clovek aj zasoferuje.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koubes 28. 10. 2024 21:30

Pred FL jsem nejel, takže nemůžu srovnat. Tohle jede pěkně. Naprosto to stačí. Ten Mercedes měl za studena nějakej omezovač výkonu. Takže nešlo dát plnej knedlík po startu s normální odezvou. To auto prostě nejelo... Tohle jede a hotovo.

Teď mám garáž prostou turba a jsem za to šťasten.
Taycan plus
911 997.1 S 6G samozřejmě
Mazda 3 Sky X 6G

Jak píše saabik: Všichni skončíme u Porsche...
Koubes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 28. 10. 2024 21:38

Sme radi, ze si rad.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goesson 28. 10. 2024 21:39

a tobe statisticky uz konecne neco na 50% vyslo
aikoN 25. 2. 2025 “ještě na gymplu jsem na dané téma napsal několik seminárních prací”
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod Arnie J 28. 10. 2024 22:40

Koubes: jsem rád, že další člověk poznal to kouzlo fungujícího auta ... dneska se k nim přidal i můj švagr, když mě vezl mojí Mazdou z hospody :D
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 28. 10. 2024 22:50

Jsem měl rozepsaný delší post na téma, ale věta "Teď mám garáž prostou turba a jsem za to šťasten" mě uvedla do reality.
Tak přeji s Mazdou příjemný žití a co nejlepší zkušenosti.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod burty s krenem 28. 10. 2024 23:21

Dlouhý kvalty neznamená, ze neumí vysoky kvalt při malé rychlosti. Nedává smysl.
Ale to je detail. Tak hlavně ze to funguje dobře.
burty s krenem
Demakokot
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 29. 10. 2024 02:23

garážmistr píše:Jsem měl rozepsaný delší post na téma, ale věta "Teď mám garáž prostou turba a jsem za to šťasten" mě uvedla do reality.
Tak přeji s Mazdou příjemný žití a co nejlepší zkušenosti.

Ty si pořád myslíš, že očipovaný litrový tříválec je něco lepšího, že?

Tak přeji příjemné žití :D
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Redlajn 29. 10. 2024 06:52

Někdo chce pocity a jde mu hlavně o projev a zážitek. Někdo chce bejt rychlejší bez ohledu na to jak je to získaný. Já jsem rád, že jsou pořád auta pro oba tábory.
Litrová krabička mě natře hravě a to moje auto jede ještě slušně na ty koně. Kdybych jezdil nějaký rychlejší a plnější okresky, bylo by mi to málo. Na to co jezdím jsem víc než spoko a cením víc ty pocity co mi to dá.
Moc nevidím důvod se kvůli tomu hádat. :D
Redlajn
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 29. 10. 2024 08:16

Bral by som lepsi prejav, atmosfera v tomto top, ked neratame elektro.

Na kilo 8s fajn, Vmax 216km/h menej fajn na 137kW.
Zlozitost toho motora...no uff.
2,5l orezali na 103kW...uff 2.

Takze ako pise pan nadomnou.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků