WRX x RALLIART - hmotnost

Honda, Mazda, Mitsubishi, Toyota

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod simson 23. 7. 2009 10:53

V souvislosti s příchodem nového sportovního Mitsu jsem porovnával jeho hmotnost s konkurenční Imprezou a ta čísla mě opravdu hodně zarazila, posuďte :
Impreza WRX - 1410 kg
Lancer Ralliart - 1670 kg

Pokud u Mitsubishi není chyba tak je to katastrofa, rozdíl přes 200kg mi přijde neúnosně moc! A řekl bych, že chyba to asi nebude, protože hodnoty u ostrých verzí jsou následující:
Impreza STI - 1505 kg
Lancer EVO - 1635 kg
simson
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 7. 2009 10:55

simson: a co resis? dyt se to vi uz dlouho. Lancer narostl o 20 cm na delku, Impreza ne. Lancer ma tezky dvouspojkovy automat, Impreza ne.

Roky bylo lepsim autem Lancer EVO vuci STI. Nyni je tomu naopak. Evo je nyni naprosto nepouzitelne pro rallye, je velke, tezke. STI/WRX naopak tim, ze je to hatch dostalo idealni rozmery.

takze EVO je dnes tezkopadna krava k nicemu, leda pro honeni si ega. Pro ralliart to plati taky.
anonymni

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 7. 2009 10:56

na druhou stranu Ralliart/EVO je pr obezny zivot lepsi, nez STI/WRX. Hlavne srovnani WRX-Ralliart je z pohledu bezneho zivota lepsi.

Lancer ma sofistikovanejsi pohon, ma vetsi prakticnost, lepsi vybavu, ma 6ti kvalt, ma automat, ma vice prostoru. Proste kdo chce rychly sedan, ma super auto.

Ale zabavnosti je WRX obzvlaste po zmenach ve verzi 265 lepsim autem.
anonymni

Odeslat příspěvekod simson 23. 7. 2009 11:09

Řeším to, protože jsem všude ještě nebyl a všechno ještě neznám :-) Ne vážně, napadlo mě ty auta porovnat až teď, protože jsou cenově vo level níž, takže jak je vidět, objevuju si pro sebe Ameriku. No aspoň jsem zjistil, že moje volba by bylo jednoznačně WRX.
simson
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 7. 2009 11:14

simson: ta jednoznacnost WRX neni v mych ocich tak jednoznacna. Obe auta jsou nejake, kupodivu pres dlouholety sobuj jsou nyni kazde jine. Ono ani WRX neni tak drave jak byvalo kdysi a je to daleko vice komfortni vuz. STI ma vyborny SI Drive, to chybi mitsu, ale jinak ma Mitsu lepi potencial bohuzel v tezsim kabate. Mitsu vyjde taky o neco levneji a je pro bezny zivot daleko pouzitelensji. Holt kazdy ma neco.
Mne u WRX neskutecne stve 5ti kvalt.
anonymni

Odeslat příspěvekod simson 23. 7. 2009 11:22

Jenže mě těch 200kg navíc opravdu hodně odrazuje, to musí být na okresce hodně znát! Navíc Ralliart je k dispozici jen s automatem podobným DSG a to já teď mám, takže pro změnu bych zase raději manuál. DSG je hodně dobrá, v přímce k neporažení, město super, umí jezdit taky úsporněji než manuál, ale na klikatých okreskách jí prostě chybí oči, nemůže tudíž poznat kde po ostré levé následuje ostrá pravá a kdy rovinka a pak je trochu problém, resp. potřeba přepnout na manuální řazení.
Souhlasím ale, že WRX by už těch 6 stupňů mít mohlo.
simson
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 7. 2009 11:28

simson: ja s SST v EVU jel a pracuje o dost lepe ve sportovovni jizde, nez DSG, ktera neumi radit v zatacce apod. Logika je podobna, ale prevodovka zaradi tak jak chces ty, ani manual nevidi do zatacky a prerazeni o 2-3 stupne je u SST neznatelne. Navic Lancer ma razeni vzdy na volantu, coz je uplne o necem jinem. Proste je to treba brat jako urcitou sekvenci. Neni to ideal, ale jde to.

Proste projed si oboji. Mne ceka ralliart za par dnu, tak se tresim. Imprezy funguji vyborne, ale jak rikam, z duvodu praktivnosti a pouzitelnosti spise preferuji ralliart.

Na druhou stranu je to i o cene. Zaklad WRX stoji 898 000 Kc. V lednu cca 650tis. Stejne Lancer stoji 840 000 coz je o dost mene. Navic v PL vyjde ralliart po cely rok na cca 700 000 Kc a to je taky znat.
anonymni

Odeslat příspěvekod simson 23. 7. 2009 11:37

Manuál nepotřebuje vidět do zatáčky, protože tam vidíš přece TY!!!
Ještě k tomu DSG, ono u něj taky záleží na tom s jakým motorem je spojeno, zřejmě odlišně nastavují software, v kombinaci s 2.0 TFSI k němu výhrady nemám. Řazení na volantu používám častěji než řazení na podlaze.
Naposledy upravil simson dne 23. 7. 2009 11:40, celkově upraveno 1
simson
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 7. 2009 11:39

u dsg do te zatacky vidis taky ne? takze zda ten kvalt presunes rukou, nebo pres padla, jaky je v tom rozdil? proste vis, ze tam potrebujes trojku, tak ji tam das, ne?

no jak rikam, zaklad je si to projet. Ono u ralliart sice nema ta prevodovka ten super-sport mod, ale i tak.
anonymni

Odeslat příspěvekod simson 23. 7. 2009 11:43

Jasně, v manuálním režimu jo, to je pak stejný. To, že DSG nevidí, jsem myslel pro případ, že máš zařazený sportovní program v automatu.
simson
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 23. 7. 2009 11:45

aha, no ve sportu to nenecham na logice ;)
anonymni

Odeslat příspěvekod Skyline 23. 7. 2009 12:29

simson: jen technicka - DSG neumi poloautomaticky mod, tj. nahoru radi samo - dolu si radim sam?
Skyline
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod simson 23. 7. 2009 12:55

Ne, DSG pracuje buď v automatickém režimu D nebo S a nebo v režimu manuálním, který se aktivuje posunutím řadící páky. Kdykoli je ale i v obou automatických režimech možné provést změnu převodového stupně pádlem na volantu, systém se pak sám přepne do manuálního režimu a čeká na další pokyn, pokud nepřijde do cca 20 sekund, vrací se zpět do automatu. Já to využívám třeba při předjíždění, když se mi nechce zbytečně trápit auto kickdownem.

Asi je to zbytečné dodávat, ale i v manuálním režimu software převodovky "hlídá" řidiče a v kriticky nízkých a vysokých otáčkách přeřadí za něj. Při hodně ostré jízdě může mít někdo problém s tím držet motor v otáčkách u omezovače, protože DSG si u omezovače samo přeřadí, ale to mně nevadí, takhle zase nejezdím.
simson
Nováček

Odeslat příspěvekod Skyline 23. 7. 2009 13:21

Podle toho, co popisujes, tak to DSG taky v podstate umi - jen je otazka, jak se to cekani na dalsi povel projevuje v realu pri ostre jizde. Me se ten poloautomaticky hybrid libil v infiniti, kde se mi nestalo, ze by automat sam podradil, vzdy jsem dolu radil sam. Naopak nahoru jsem to nechal na nem. Jestli po podrazeni na neco cekal, nebylo to nijak znat, pokud po podrazeni clovek slapl na plyn a otacky letely k cervenemu, automat okamzite preradil nahoru. Pokud jsem potreboval znovu podradit, automat nic nenamital a podradil. Takze teoreticky se mi zda, ze by i DSG mohlo takhle fungovat, aspon dle tveho popisu.

Jinak abych nebyl jen OT - tech 1670 kg mi u Ralliartu prijde jako strasne moc, to je temer presne vaha toho Infiniti nebo treba 335i a je to na okresky proste ne uplne idealni. Jasne, porad je s tim zabava a bude to hodne rychle, ale uz to neni jak vymetat zatacky s Clio RS nebo Civikem Type-R. Holt to chce zvazit priority.
Skyline
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod simson 23. 7. 2009 13:51

Tak jak popisuješ jízdu s Infiniti by se s DSG dalo jet taky, v červených otáčkách by řadilo DSG a pak bys mohl jen podřazovat, ale jak jsem psal, já si docela dobře zajezdím i když omezovač nechám v klidu - to víš, méně náročný uživatel :-)
simson
Nováček

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků