Tak se mi konečně podařilo projet v ACCO 8G. Zajímal mě 2,4i Tourer, který sice neměli, ale sedan pojede téměř stejně, tak jsem ho zkusil. Celkový dojem z toho auta pro mě je příjemné překvapení. Auto "padne jako ulité" hned po usednutí a rozjezdu. Líbil se mi příjemně utlumený zvukový projev od volnoběhu do cca 3000 otáček. Klidnou jízdu po městě nebo okreskách doplňuje decentní zvuková kulisa. Pak přichází takové nijaké období od 3000 do 4000, kdy motr zní jako sekačka a moc se neděje. Nad 4000 už pěkně ožije, ale já jsem si nejvíc liboval od 6000 do 7000. Tenhle rozsah prostě motoru svědčí, hezky táhne a mám pocit, že se mu v tohmle pásmu snad i líbí. Pravděpodobně v zájmu řidičova uklidnění je "had" ukazatele okamžité spotřeby pouze v rozsahu 0 až 15 litrů/100km, takže okamžitá spotřeba zůstává utajena a je to asi dobře. Moji relativně krátkou vyjížďku celkem 45km jsem ukončil s průměrnou spotřebou dle PP 13,1litrů/100km. Z toho bylo 20km dálnice v rychlostech 140 až 200, potom velimi klidná pasáž po okreskách 60 až 100 a něco málo město. A samozřejmě především na dálnici velmi často 6000 až 7000 otáček

Celkově spotřeba pro mě žádná tragedie, čekal jsem to možná horší. Osobně mi přijde 2,4i jako povedená (pro mě základní) motorizace. Především v dálničních stoupáních nějaká akcelerace nad 180 je pouze přání řidiče. Což ale nemusí většine běžných(?) řidičů vadit.
Vzhledem k tomu, že jsem chtěl vyzkoušet především motor, tak zbytek stručně. Překvapila mě absence čalounení horní strany zavazadlového prostoru u verze sedan. U vozu v ceně 900tKč podle mě trestuhodné. Ptal jsem se v autosalonu, zda to není chyba, ale prý tam nic nechybí.
Řízení mi přišlo přesné, ale nekomunikativní. Což je ovšem dnes bohužel standard téměř všude.
Naladění podvozku na kvalitním povrchu bez výhrad, ale příčné nerovnosti v zatáčkách auto nesvědčí ani v malých rychlostech. Obuto bylo standardních 17", třeba 18" to změní, ale netuším jak.
Pokud jsem si chtěl sednout "sám za sebe", tak prostor na zadních sedačkách nic moc. Za sebe (182cm/90kg) jako řidiče jsem se ještě vešel, protože sedím dost vpředu, ale za sebe jako spolujezdce už ne. Jako spolujezdec si rád udělám pohodlí, natáhnu nohy a potom je situace vzadu jako u Oktávky 1 po faceliftu. Tohle bylo pro mě velké zklamání. Dávno jsem si odvyknul ptát se lidí "máte vzadu dost místa?"
Materiály v interiéru (především na palubce a dvěřích) mě osobně nepřipadají úplně prémiové, ale určitě najdeme v dnešní produkci i horší. Spíš je to takový povzdech, že to mohlo být dotažené k dokonalosti a nekazit celkový pěkný dojem.
Trochu moc tlačítek na volantu, ale asi si člověk rychle zvykne. Audio jsem nezkoumal, protože jsem chtěl slyšet motor. Na první poslech nic převratného, neurazí ani nenadchne.
Líbila se mi nejen akustická, ale i grafická signalizace prakování vpředu i vzadu malou ikonkou na palubce.
Celková hlučnost při 180 je na ještě přijatelné úrovni. Žádné extra ticho, ale lze se bavit.
Tři bliknutí na jedno ťuknutí do blinkru funguje, chválím, ne všude to mají.
Zelené šipičky napovídající, kdy řadit jsou pěkné (spíš taková sranda funkce), ale přišlo mi, že při klidné jízdě hodně nutí řadit nahoru. Ale když je řidič poslechne, tak auto v klidu dál uržuje rychlost, i když sám bych ještě neřadil. Šipičku na podřazení se mi téměř nepodařilo vyvolat. Snad jen když jsem zkusil z kopce na dálnici vyhodit rychlost, tak se to dožadovalo "pořazení". Co tím konstruktéři mysleli, těžko říct.
Trochu mě překvapila řadicí páka, která mi přijde mírně vyosená směrem k řidiči, takže zezačátku jsem měl problém při podřazování určit, zda řadím z 6 na 5 nebo z 4 na 3. Což někomu může přijít jako kravina, ale ten motor dokáže jet na 6 opravdu i hodně pomalu, takže při nejasné poloze řadící páky se mi to prostěnepodařilo bezpečně určit. Ale tohle bude určitě o zvyku.
Prohlídnul jsem si i zaparkovaného kombíka a kufr je prostě malý. Využitelnost bude dobrá, ale prostě žádný extra stěhování. Je to spíš pro někoho, kdo preferuje karoserii kombi a jezdí sám nebo maximálně ve dvou "nalehko" na výlety.
Nazávěr se chci zeptat, co znamená tato ikona? Já si to vykládám jako "připoutejte se, když vezete 3 mrtvoly v kufru", ale tak to asi nebude.
