od Skyline 15. 7. 2008 09:49
Majitel nejsem, ale peknych par ostrych testovacich km s 2.4 Exe uz mam. Povidani by to bylo na dlouho, ale v zasade je znat neuveritelny pokrok v jizdnich vlastnostech, ktery nepochopitelne srazi sra.koidni pneumatiky. Nechapu, ze levne City jezdi na UHP kolech stejneho typu, jako mel minuly Civic Type-R i minuly Acco 2.4 po faceliftu (Bridgestone RE040), zatimco sportovne ladeny sedan ma zrudy Yokohama DB, pripadne Bridgestone Turanza ER330 (ktere jsou ale udajne porad lepsi, nez ty Yokohamy, i kdyz ja je nejel). Kazdopadne jizda je vyborna, auto je pohodlnejsi, nez minuly model a pritom lip sedi, min se naklani, proste se s nim da jet velmi rychle. Po prezuti na normalni kola (Michelin PS2, Bridge 050A apod.) to bude parada. Motor sice pribral jen 10 koni, ale zda se, ze se o dost vic zlepsila krivka jeho prubehu a hlavne zmizela dira v kroutaku u 5000 otacek, takze to proste pocitove frci lip, i kdyz v realu je celkove zrychleni jen male, precejen auto nejakych 40 kg pribralo. Nicmene z nizkych otacek se sbira ochotneji a diky tomu i min zere, rekl bych temer neskutecne (a to povazuju spotrebu stavajici 2.4 za hodne dobrou). Jsem hodne zvedavej na verzi s origo sportovnim podvozkem a na 18" kolech.
Zatimco podvozek, motor i prevodovka jsou paradni, stejne jako zakladni vybava 2.4, jsou i veci, ze kterych nadseny nejsem. Mista vzadu je malo, v podstate veskere centimetry, o ktere auto na delku narostlo, jsou v prednim previsu (sestivalec je dle meho v podstate jisty, minimalne v USA). Na sirku je sice znatelne vic mista i uvnitr, ale to bych az tak nepotreboval a spis bych uvital, kdyby auto bylo kompaktnejsi, podobne jako predchudce. Pak uz je to jen par drobnosti, ale to je vec nazoru. Jestli bude mym dalsim autem zatim jiste neni, i kdyz netusim, co jineho bych si v teto tride mohl vybrat.