Kia ceed 1,6 benzín, alebo 1,6 crdi?

Chevrolet, Hyundai, Kia

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod laserovic 21. 3. 2008 13:34

benzín vs. nafta se tu sice mnohokrát probíralo, ale co když za pár let bude benzín za 50-100 Kč ?
Poptávka roste a blud náhrady naftou (a stejně je to jen 5%) z řepky vidíme na cenách potravin. Teď navíc když v indii tata vyrábí tak levná auta, v číně podobně.
Pak by se ten diesel vyplatil...
Uvažuji o SW jako náhradu za Feldu kombi (SW je o malinko menší...), ale ta spotřeba toho benzíňáku nic moc...
laserovic
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod laserovic 21. 3. 2008 13:41

Dostat ten diesel s nějakou slevou , než ceníková cena, na to je asi příliš brzy, co myslíte, nebo je nějaká šance ? (koupit to v cizině, to je věc jiná, to zkoumám taky, ale tam vidím problém s tou zárukou 5/7 let). Uvažuji o Active Plus, 1.6 CRDi.
laserovic
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod laserovic 21. 3. 2008 13:45

kefish píše:Na 15k/rok vem benzin.
.
Tedy pokud bych zvažoval mezi 1.6 benzin a nafta, 30000 je docela málo, to bych do toho šel určitě (to není jako politika škodovek, kde deisel je o hodně dražší), ale zvažování mezi 1.4 benzín a 1.6 nafta je už horší, to je 60.000.
laserovic
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod laserovic 21. 3. 2008 14:04

Dusan píše:Ja bych jenom mistni traktoristy co jezdi dveste rad varoval, ze jeden z rozdilu mezi benzinem a dieselem je ten, ze diesel opravdu nema rad dlouhodobejsi provoz kolem maximalnich rychlosti a to tak ze hodne. Maximalne kratkodobe predjizdeni, ale jinak je bezpecna (pro motor) rychlost tak maximalka minus tricet kilaku.

No a kde jezdíte ? Já sám i když jezdím s nadupaným služebním autem po D1, tak se držím mezi 140-160, jednak D1 není na víc stavěná a jednak benga...

Já myslím že na naše silnice je to až dost.
laserovic
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod DoubleSix 21. 3. 2008 14:22

laserovic :
ale co když za pár let bude benzín za 50-100 Kč ?
/quote]Pokud bude benzín za 50-100Kč, myslíš si, že nafta bude stále za 31Kč. Benzín je jednou z frakcí při výrobě nafty. Pokud se odstraní daňové zvýhodnění nafty, tak prostě nafta nemůže být levnější než benzín.
quote](SW je o malinko menší...), ,/quote]SW je o dost větší než Felda.
dquote]Dostat ten diesel s nějakou slevou , než ceníková cena, na to je asi příliš brzy, co myslíte, nebo je nějaká šance ?
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod laserovic 21. 3. 2008 16:48

jo já zapomněl asi říct, než Felda combi, tak ta má, pokud jde o délku, kufr o malinko větší než Ceed SW, šel jsem na to s metrem, pánové Felda combi nasadila ve své třídě laťku dost vysoko, ve své době a ve své kategorii, pokud jde o postor, především kufru (fuj Fabia)
laserovic
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod j3s 7. 4. 2008 22:52

Makaron píše:.... 2.5l x 30 Kč/ za litr x 15000 km/rok= 37.500,- Kč na palivu za rok !

Zkus to prosím ještě jednou za střízliva !
j3s
Štamgast

Odeslat příspěvekod rexi 9. 4. 2008 21:54

[quote="Dusan"]to MELLO:
U dieselu je prvnim problemem turbo, ktere je u rodinnych auticek urcene na pomoc s vykonem pri kratkodobych manevrech typu predjizdeni a zlepseni prubehu krouticiho momentu, ale rozhodne ne k tomu, aby jelo na krev po dobu nekolika hodin (to se tyka i benzinovych turbomotoru, ale tech je ani ne 10%). Na dlouhodoby provoz na max. zatez nemaji turba dostatecne ani chlazeni ani mazani, vysledkem jsou mrtva turba u sluzebnich aut vsude kolem nas.quote]

mám zkušenosti jen z benzínovými turby (1.8T od r.98, a 2.3T od r.07) a turbo nikdy neodešlo. auta trápím krátkými trasami i dlouhotrvající vysokou rychlostí na dálnicích. v tomto smyslu nesouhlasím s tvrzením, že turbo je problém. pokud se dodržují určitá pravidla (zahřátí, dochlazení) je tu jen možnost statistické poruchy a turbo vydrží stejně dlouho jako motor.
rexi
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KubaPa 9. 4. 2008 22:33

DoubleSix píše:
laserovic píše:ale co když za pár let bude benzín za 50-100 Kč ?
Pokud bude benzín za 50-100Kč, myslíš si, že nafta bude stále za 31Kč. Benzín je jednou z frakcí při výrobě nafty. Pokud se odstraní daňové zvýhodnění nafty, tak prostě nafta nemůže být levnější než benzín.
Na druhou stranu čím vyšší cena obou paliv, tím vyšší úsporu v penězích přinese nižší spotřeba...
KubaPa
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martinsip 3. 7. 2010 08:22

Máme teď půjčenou i30 v 1,6 beníu a za předchozích 364km je průměrná spotřeba 13litrů :shock:. S o čtvrt tuny těžším Peugeotem jezdíme za 5,8lt. nafty :D
martinsip
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 3. 7. 2010 08:53

Nesmíte jezdit jak vepři :-)
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martinsip 3. 7. 2010 08:54

Já jsem to s tímhle nájezdem "zdědil". Uvidím svoji spotřebu ;-)
martinsip
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jandaxx 4. 7. 2010 08:40

martinsip píše:Máme teď půjčenou i30 v 1,6 beníu a za předchozích 364km je průměrná spotřeba 13litrů :shock:. S o čtvrt tuny těžším Peugeotem jezdíme za 5,8lt. nafty :D

Tak jestli to bylo v souvislé koloně, tak je to přiměřené. Jinak to vypadá, že s tím někdo jezdil na okruhu. No ale co by kdo dělal na okruhu s I30 :hm :D
jandaxx
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod MirecBA 18. 1. 2023 21:43

KIA Cee’d Sporty Wagon 1.6 CRDi EX , 2009,200k

mozno od toho cakat dalsich 100tkm bez zavaznych poruch aj pri prevahe kratsich jazd ?
servisovane pravidelne v kia

menena spojkova sada, kompresor klimy,

predpokladam ze treba spravit rozvody

cena 100k
MirecBA
Guru

Odeslat příspěvekod glider 18. 1. 2023 21:45

Za kilo asi fajn. Pokial to nie je eur.
Pre dceru?
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků