Tak už se nám to narodilo.... auto vybráno díky bratrské pomoci garážníků, děkuji
Ještě musím fakt poděkovat KIA AUTOKOM Zlín, kde pan Hebelka odvedl maximálně vstřícnou spolupráci. Jako funglovek už jsem bral hodně, ale tady byl servis asi vůbec nejlepší (včetně pomoci s dotací což je dost práce navíc).
Teď k autu: 200PS verze, 64,8kWh baterka. Teď na zimních 17" Continental, z výroby jsou tam taky Continentaly (EcoContact)
Výbava je nějaká střední (tuším Style), prostě klima, adaptivní tempomat, parkovací kamera, senzory vpředu/vzadu, vyhřívání sedaček a volantu, navigace. Nic mi nechybí, žádný excesivní luxus tam ale taky není. Zajímavá kravinka je adaptér, který ze zásuvky na nabíjení udělá powerbanku a může do toho strčit 220V spotřebič.... Asi nevyužiju, ale vtipné.
Pozitiva:
- výborné sedačky, pro mě hodně důležité že "kůže" je jen na okrajích, sedíte na textilu, takže nestudí
- pohodlné, dostatečně výkoné, dobrý posaz i výhled
- místa je tam dost
- nepípá asistent překročení rychlosti, i když to nedodržuju. Nevím proč, jsem rád
- defaultní vedení v pruzích otravuje a trošku hrabe do volantu. Lze vypnout přidržením tlačítka na volantu, čili pohoda a žádné otravování s nastavováním
- appka přehledná, nezávislé topení funguje
- najel jsem 50km po Zlíně, teplota kolem 5st. Výborně to topí a spotřeba byla kolem 18kWh.... (Superb iV by při tom samém bral někam pod 30.... taky nemá tepelné čerpadlo, zatímco tahle Kia samozřejmě ano)
- infotaiment řízení nabíjení atd. se zdá přehledný... ještě jsem moc neladil
- z výroby na Continentalech (eco-contact)
Negativa
- je to prostě krabice na převoz lidí, esteticky mi to nic neříká, ani mě to neuráží. Fotogenické to fakt není, v reálu to není tak zlé. Kola jsou aftermarket pro zimáky
- zatím jsem nenašel jak nějak dát na infotaiment rychlé volby pro volání těch 5 čísel, která volám v 99% případů (věřím že to půjde)
- vůně nového vozu nic moc no Alfa v kůži byla lepší Vzpomínám i na to Bravo co mám v avataru.... to byla jiná liga tehdy - sedačky z nějakého mikroplyše, barevné sladění interiéru.... prostě 100x útulnější a pocitově příjemnější.... Ale to není problém té Kie, tak se dnes auta už holt dělají.
- nedá se nastavit rychlá volba pár oblíbených telefonních čísel (prostě jak to mají Škodovky - obrazovka "telefon" a na ní na jeden ťuk 5 kontaktů). Čili každé telefonování znamená hrabání v dotykáči....
Za ty prachy (810 bez daně a odečtu ještě 200 dotaci) není co řešit. Záruka je myslím 7 let a 160tkm na zachování 80% kapacity baterie nebo tak nějak.
Záměr je jezdit s tím co nejvíc to půjde, ať se to auto nízkými provozními náklady nějak zaplatí.
První servis je ve 30tkm nebo po dvou letech.