Hyundai Tucson (2021)

Chevrolet, Hyundai, Kia

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Arnie J 31. 10. 2024 18:12

Mno já to tlačítko mám v kastlíku u spolujezdce, jak jsem se teď dočetl v manuálu :D Jakože já to i kdysi věděl, ale úspěšně jsem na něj zapomněl.

Takže ano, psal jsem hovadiny a měl by ten požadovaný tlak jít nastavit i v mé Toyotě. Akorát mi tam někdo v servisu nastavil 2.4 (což je shodou okolností předepsaný tlak) a tak jsem si myslel, že je to prostě dané a basta.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod siera. 31. 10. 2024 18:28

No já se mohu podělit o vlastní zkušenost kde u Hyundai ix35 - TMPS ventilky (ventilky jako takové se musí spárovat s autem - při prvním použití - při přezutí je pozná a i na které pozici jsou) kde žádný reset tlaku při výměně se neprovádí a auto rozhodně nehlásí chybu. Pokud klesne tlak tak ukáže na kterém kole - hodnotu tlaku neukazuje. Mám dvě sady a "pamatuje" si obě.
Další Hyundai i30 kombi - aktuální generace rv2017 - TMPS ventilky - žádné reset tlačítko, ventilky měří a ukazují tlak, na palubáku si lze zobrazit info o tlaku v pneu.

A Mini Cooper R56 - monitorováno přes ABS - zde se musí v menu při výměně pneu provést reset a auto se pak chvíli učí správný "tlak / obvod".

Takže u Hyundai s TMPS ventilky žádné tlačítko být nemusí - prostě má pevně definované správné rozmezí tlaku.
siera.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Goesson 31. 10. 2024 19:01

a jak to ma vyresene ze ten konkretni ventilek je na tom klnkrwtnim kole?
Goesson
Veterán

Odeslat příspěvekod Arnie J 31. 10. 2024 19:33

to by mě zajímalo, ale můj osobní tip je, že když kola prohodíš, tak v tom má auto hokej :)
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 31. 10. 2024 19:46

Čekal bych, že adresovaný budou pozice snímačů na autě, ne jednotlivý ventilky.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 31. 10. 2024 19:49

Arnie J píše:to by mě zajímalo, ale můj osobní tip je, že když kola prohodíš, tak v tom má auto hokej :)

Nebo si to samo přepáruje, jestli je spokojené s tím, že na autě má kola která tam má napárovaná
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 31. 10. 2024 19:56

Tak je jasné, že se bude bavit pouze s ventilky, jejichž ID bylo s autem spárováno v servisu (teda tak to má aspoň GR86). Ale my řešíme jestli pozná i to, kde se daný ventilek (kolo s daným ventilkem) přesně nachází. Způsoby by se určitě našly, jen jestli byla vůle.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 31. 10. 2024 20:00

Jasně že musí poznat, jak by to dělalo, když ukazuje tlak každýho kola (jinej) a po dofoukání to i souhlasí.
Spíš je otázka, jestli si ten "reset" pozice kol prostě nedělá háčko samo no. Dalo by se vysledovat podle toho, jak dlouho mu po nastartování trvá, než zobrazí tlaky.
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 31. 10. 2024 20:06

Tak dělalo by to tak, že v servisu zadají, že ventilek s ID xyz je vpravo vpředu atd. To jsem myslel, že je jasný :)
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 31. 10. 2024 20:18

Arnie J píše:Tak je jasné, že se bude bavit pouze s ventilky, jejichž ID bylo s autem spárováno v servisu (teda tak to má aspoň GR86). Ale my řešíme jestli pozná i to, kde se daný ventilek (kolo s daným ventilkem) přesně nachází. Způsoby by se určitě našly, jen jestli byla vůle.


Konkrétní zkušenost letošního jara. Jedno čidlo na Fordu zařvalo při defektu. Objednal jsem ve Fordu, vyzvedl, odjel ke svýmu servisákovi, ten ho dal do kola, na auto, resetnul jsem a systém funkční.

Nic se neaktivovalo, nic nepárovalo.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 31. 10. 2024 20:30

U toho falešnýho Subaru to tak fakt je, ID ventilků se musí v servisu (!) zadat do auta, aby se s nima bavilo. Je to napsaný i v manuálu, co jsem dneska čet :) Auto si zapamatuje až dvě sady těch ID (heureka!), takže letní a zimní sadu už je potom možno beztrestně přehazovat doma.

Jinak z tvého zážitku je teda zřejmé, že auto má možnost poznat, kde ventilek je. Ať už to dělá tak, že má v každém rohu zvlášť čidlo (pochybuju) nebo nějak měří dobu odezvy signálu nebo dělá ještě nějakou jinou chytristiku.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Paul Atreides 31. 10. 2024 20:32

MgX píše:Moc díky za Váš a samozřejmě i Tvůj čas.

Ještě drobnost, jestli můžeš. Chápu, že jsem asi natvrdlý.

Reakci prodejce mám písemně. Opakovaně jsem si to četl. Je to velmi stručné, ale pro mě jasné. Přesto se to zase liší od toho, co zde čtu.
Píše se tam...
1. Systém „A“ je bez tlačítka. Auto si vše stáhne z ABS. Stačí nahustit pneu na správný tlak, ujet 5 km a vůz si hodnoty načte automaticky.
2. Systém „B“ má tlačítko někde kolem volantu. Po nahuštění/výměně pneu se aktivuje ruční brzda, nastartuje se a stiskne se tlačítko na pět a více sekund. Tím se nové hodnoty updatují.

Děkuji


Nevím, jak to má Hyundai, ale Proceed 2022 má měření přes ABS, žádná čidla (tedy ten systém A) - ale ten systém je s tlačítkem. Vlevo od volantu mám tlačítko, kterým resetuju hodnoty vždy, když změním tlak v pneumatikách. Přijde mi, že popisované systémy A a B může být systém jediný. Měření přes ABS a reset hodnot přes tlačítko...

//Edit

"[..] Stačí nahustit pneu na správný tlak, ujet 5 km."

Tohle je popis, který se u KIE používá pro popis chování systému s čidly TPMS - NE pro měření přes ABS.
Naposledy upravil Paul Atreides dne 31. 10. 2024 20:48, celkově upraveno 3
Paul Atreides
nic

Odeslat příspěvekod garážmistr 31. 10. 2024 20:36

Arnie J píše:U toho falešnýho Subaru to tak fakt je, ID ventilků se musí v servisu (!) zadat do auta, aby se s nima bavilo. Je to napsaný i v manuálu, co jsem dneska čet :) Auto si zapamatuje až dvě sady těch ID (heureka!), takže letní a zimní sadu už je potom možno beztrestně přehazovat doma.

Jinak z tvého zážitku je teda zřejmé, že auto má možnost poznat, kde ventilek je. Ať už to dělá tak, že má v každém rohu zvlášť čidlo (pochybuju) nebo nějak měří dobu odezvy signálu nebo dělá ještě nějakou jinou chytristiku.


Individuální řešení různých automobilek. Zdá se.

Jinak zkušenost s origo ventilky Ford. Auto dodáno 12/2014, baterie vydržely do 2/2024.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 31. 10. 2024 20:46

To je slušné
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goesson 31. 10. 2024 20:48

garážmistr píše:Čekal bych, že adresovaný budou pozice snímačů na autě, ne jednotlivý ventilky.


to si taky myslim, chtelo by to nejak zkusit...
Goesson
Veterán

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků